Muhmi skriver:
Skal hun virkelig være fange i sit eget land fordi hun er i den uheldige situation at hun ikke har et arbejde?
Helt ærligt, JER der aldrig har prøvet at være på kontanthjælp eller sidder med et dejligt job hvor i føler jer sikre på at i kan blive der i mange år endnu... I aner ærlig talt ikke en skid om hvor fanget man i forvejen føler sig som kontanthjælpsmodtager! Man bliver tjekket i hoved og røv hele tiden, man skal tjekke sig ind hver dag, melde sig aktiv hver uge og man skal hele tiden kunne give dokumentation på hvor man har været og hvorfor man har været... DET fatter i bare slet ikke,!
Og netop DERFOR er det fuldstændig uretfærdigt at i skal sidde på jeres høje stol og synes i har ret til både ditten og datten, mens det er for dårligt at man på kontanthjælp SPARER sine penge op til en ferie......
Men jeg har tilgengæld utallige eksempler på folk der bliver væk fra samtaler,eller sender sms 10 min før de skal møde på job,om at de ikke kan alligevel fordi bla bla bla (indsæt selv undskyldning)
Så hvis de virkelig bliver tjekket så meget,så undrer det mig at de tør sige nej tak til job på f.eks 30 timer.
Det har desværre også haft den konsekvens ,at jeg nu bare trykker "slet" når jeg modtager en ansøgning hvor personen selv skriver de har været på overførelsesindkomst i lang tid,fordi jeg har så dårlige erfaringer.
Og det er ærgeligt for alle dem der gerne vil have et job,at de alle bliver valgt fra .
Anmeld