Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Muhmi

TeamRocket skriver:

Og det er så folk som dig der giver en et lidt dårligt syn på kh modtagere. "jeg vil ha og jeg har ret til" :-S det er en overlevelseshjælp, ikke en luksus løn betalt af staten for at du skal ha råd til udlandsferie. Men okay, du er velkommen til at være hysterisk og uenig alt det du vil.

Skal hun virkelig være fange i sit eget land fordi hun er i den uheldige situation at hun ikke har et arbejde?

Helt ærligt, JER der aldrig har prøvet at være på kontanthjælp eller sidder med et dejligt job hvor i føler jer sikre på at i kan blive der i mange år endnu... I aner ærlig talt ikke en skid om hvor fanget man i forvejen føler sig som kontanthjælpsmodtager! Man bliver tjekket i hoved og røv hele tiden, man skal tjekke sig ind hver dag, melde sig aktiv hver uge og man skal hele tiden kunne give dokumentation på hvor man har været og hvorfor man har været... DET fatter i bare slet ikke,!

Og netop DERFOR er det fuldstændig uretfærdigt at i skal sidde på jeres høje stol og synes i har ret til både ditten og datten, mens det er for dårligt at man på kontanthjælp SPARER sine penge op til en ferie......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
FrkRaarup skriver:

Om du som arbejdende har råd eller ej, rager mig!!!

Kan vende den og sige at du så bare må arbejde noget mere for at få råd!!!

Skal jeg STRAFFES med INGEN udlandsferie, fordi der intet arbejde er til en ufaglært ung pige ? NEJ satme nej!!

Hvis jeg sparer op til ferie, vil jeg satme have ret til at forlade landet! Hvis det var det jeg ville!

Jeg bliver SÅ gal på folk som dig!!! Damn!!!!!!!

Undskyld, men jeg mener faktisk, det er et valg at være ufaglært og ikke under uddannelse som 21-årig. Jeg tror ikke, at nogen har forsøgt at bilde dig ind, at der var god mulighed for job i din situation - du har satset stort. I lige netop den situation er ingen udlandsferie ikke en straf, men et vilkår - og langt de fleste på din alder er på SU og har på ingen måde råd til udlandsferie. 

Du har aktivt fravalgt at påbegynde en uddannelse - imod alle råd. Det har selvfølgelig konsekvenser. 

Anmeld

18. september 2012

Carina:-)

FrkRaarup skriver:

Om du som arbejdende har råd eller ej, rager mig!!!

Kan vende den og sige at du så bare må arbejde noget mere for at få råd!!!

Skal jeg STRAFFES med INGEN udlandsferie, fordi der intet arbejde er til en ufaglært ung pige ? NEJ satme nej!!

Hvis jeg sparer op til ferie, vil jeg satme have ret til at forlade landet! Hvis det var det jeg ville!

Jeg bliver SÅ gal på folk som dig!!! Damn!!!!!!!

Rolig!

Der skal vel være plads til at have sin mening?

Desuden så har du jo mulighed for at ændre din situation.

Du skriver selv du er ufaglært,så hvad med at tage en uddannelse.?

Lige nu er det så "gode kår" at de fleste uddannelser er åbne.

Og med forsørgersu og sulån tror jeg ikke du mister alverden .(måske jeg tager fejl..? )

Det ER svært som ufaglært ,og tror næppe det nogensinde bliver ´bedre,så uddannelse er i mine øjne den bedste vej frem for at komme ud af systemmet.

Anmeld

18. september 2012

Mor og meget mere

Muhmi skriver:

Skal hun virkelig være fange i sit eget land fordi hun er i den uheldige situation at hun ikke har et arbejde?

Helt ærligt, JER der aldrig har prøvet at være på kontanthjælp eller sidder med et dejligt job hvor i føler jer sikre på at i kan blive der i mange år endnu... I aner ærlig talt ikke en skid om hvor fanget man i forvejen føler sig som kontanthjælpsmodtager! Man bliver tjekket i hoved og røv hele tiden, man skal tjekke sig ind hver dag, melde sig aktiv hver uge og man skal hele tiden kunne give dokumentation på hvor man har været og hvorfor man har været... DET fatter i bare slet ikke,!

Og netop DERFOR er det fuldstændig uretfærdigt at i skal sidde på jeres høje stol og synes i har ret til både ditten og datten, mens det er for dårligt at man på kontanthjælp SPARER sine penge op til en ferie......

Er det ikke et uklogt valg at satse på et ufaglært job i stedet for at tage en uddannelse? I mine øjne koster det altså at trodse al vejledning, når man har en alder, hvor man naturligt burde være i uddannelsessystemet. 

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

Mor og meget mere skriver:

Er det ikke et uklogt valg at satse på et ufaglært job i stedet for at tage en uddannelse? I mine øjne koster det altså at trodse al vejledning, når man har en alder, hvor man naturligt burde være i uddannelsessystemet. 

Jeg sad ikke og studerede hendes profil, for jeg tænkte at der var en grund til at hun var ufaglært og tænker stadig der er...

Men, selvfølgelig skal en 21-årig ud og have sig en uddannelse, det er jo selvsagt

Anmeld

18. september 2012

Carina:-)

Muhmi skriver:

Men jeg har tilgengæld utallige eksempler på folk der bliver væk fra samtaler,eller sender sms 10 min før de skal møde på job,om at de ikke kan alligevel fordi bla bla bla (indsæt selv undskyldning)

Så hvis de virkelig bliver tjekket så meget,så undrer det mig at de tør sige nej tak til job på f.eks 30 timer.

Det har desværre også haft den konsekvens ,at jeg nu bare trykker "slet" når jeg modtager en ansøgning hvor personen selv skriver de har været på overførelsesindkomst i lang tid,fordi jeg har så dårlige erfaringer.

Og det er ærgeligt for alle dem der gerne vil have et job,at de alle bliver valgt fra .

Anmeld

18. september 2012

TNBC

Mor og meget mere skriver:

Undskyld, men jeg mener faktisk, det er et valg at være ufaglært og ikke under uddannelse som 21-årig. Jeg tror ikke, at nogen har forsøgt at bilde dig ind, at der var god mulighed for job i din situation - du har satset stort. I lige netop den situation er ingen udlandsferie ikke en straf, men et vilkår - og langt de fleste på din alder er på SU og har på ingen måde råd til udlandsferie. 

Du har aktivt fravalgt at påbegynde en uddannelse - imod alle råd. Det har selvfølgelig konsekvenser. 

Så jeg har selv valgt ikke at få gjort min uddannelse færdig, ja for elsker jo at sidde som jeg gør. Tror du ikke gerne jeg vil tage en uddannelse? Men jeg har været syg i mange år, der har gjort at jeg ikke kunne.

Anmeld

18. september 2012

Mor og meget mere

Muhmi skriver:

Jeg sad ikke og studerede hendes profil, for jeg tænkte at der var en grund til at hun var ufaglært og tænker stadig der er...

Men, selvfølgelig skal en 21-årig ud og have sig en uddannelse, det er jo selvsagt

Jep, måske er der en god grund - men jeg bliver sgu ærgerlig, når jeg støder på unge, der ikke tager imod muligheden for uddannelse som den gave, det vitterligt er. 

Anmeld

18. september 2012

Mor og meget mere

Yurie skriver:

Så jeg har selv valgt ikke at få gjort min uddannelse færdig, ja for elsker jo at sidde som jeg gør. Tror du ikke gerne jeg vil tage en uddannelse? Men jeg har været syg i mange år, der har gjort at jeg ikke kunne.

Sygdom er jo en ganske anden sag - men hende, jeg svarede, beklagede sig over, at der ikke er jobs til en ung ufaglært, og det kan vel ikke være nogen overraskelse? 

Anmeld

18. september 2012

bøllen

TeamRocket skriver:

Og det er så folk som dig der giver en et lidt dårligt syn på kh modtagere. "jeg vil ha og jeg har ret til" :-S det er en overlevelseshjælp, ikke en luksus løn betalt af staten for at du skal ha råd til udlandsferie. Men okay, du er velkommen til at være hysterisk og uenig alt det du vil.

At du ikke skulle have råd til rejse handler vel om priotering ??

Fint nok du ser det som en luksus når man er på kontant hjælp , men det er vel et valg .

Det handler vel om hvordan man bruger sine penge .

Som man ser gang på gang når der er tråde om rådigheds beløb , er der nogen som knap kan få 10000 til at slå til andre kan leve på en sten.

Syntes du er meget firkantet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.