Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Muhmi

Er det klogt at tage en læreruddannelse nu? Hvad siger de "kloge" om udsigterne for jobs? Mit hjerte bløder for de mange, mange ledige lærere, som nærmest blev lovet job, da de påbegyndte uddannelsen. Jeg kender SÅ mange, som selv efter flere år må hutle sig igennem fra vikariat til ledighed til vikariat. 

Måske er det efterhånden sådan i alle brancher - jeg har bare aldrig oplevet så trøstesløse tilstande inden for mit fag som nu. 

Nej det er ikke klogt overhovedet... Men eftersom jeg ikke kan få job indenfor mit førstevalg må mit andetvalg blive lærer 

Eller, mit andetvalg er sådan set sosu-assistent men på elevløn uden de nødvendige 14 mdrs relevant erhvervserfaring så er en su faktisk bedre...

Vil få 8000,- udbetalt på elevløn også selvom jeg er forsørger og det har jeg simpelthen ikke råd til at gå ned på, for så står vi uden tag over hovedet og en tvangsauktion hængende + RKI pga tvangsauktionen.. Når både min mand og jeg er på su kan vi få su-lån, forsøgersu og et ekstra su-lån fordi vi begge er på su.. Det er den eneste måde vi kan få tingene til at hænge sammen lige nu... Hvis jeg havde et job ville situationen bestemt se anderledes ud...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
TeamRocket skriver:

Så er din sagsbehandler da en smule emsig :-S men det var nu slet ikke det jeg mente med mit indlæg- jeg synes det er nedern at folk på kh overhovedet har råd til udlandsferie, de penge de spare op til dette ville jeg mene de skulle bruge til at leve for og ikke til luksus. På en kh skal der sku ikke være råd til luksus, det er en hjælp til overlevelse. Har man brug for ferie i udlandet for at overleve? Nej. ;-)

Vil give dig ret... for mit vedkommende er det luksus og være på kh, (På barsel) men tilgændgæld rigtig stramt når jeg kommer på SU (Her til januar)

(Og ja synes hun var ret emsig, da jeg jo var på barsel, så derfor ikke skulle stå til rådighed på arbejdsmarked)

Anmeld

18. september 2012

FrkRaarup

TeamRocket skriver:

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

Om du som arbejdende har råd eller ej, rager mig!!!

Kan vende den og sige at du så bare må arbejde noget mere for at få råd!!!

Skal jeg STRAFFES med INGEN udlandsferie, fordi der intet arbejde er til en ufaglært ung pige ? NEJ satme nej!!

Hvis jeg sparer op til ferie, vil jeg satme have ret til at forlade landet! Hvis det var det jeg ville!

Jeg bliver SÅ gal på folk som dig!!! Damn!!!!!!!

Anmeld

18. september 2012

mortilnoahogmelina

Ina33 skriver:

Nej, så kan du holde ferie, og bruge dem, men så får du selvfølgelig ikke penge udbetalt fra A-kassen.

Okay , nej det er jeg klar over jeg ik ville få .

Tak for svar

Anmeld

18. september 2012

Mother-love

Hold nu op hvor fedt. Jeg står i den situation at jeg er på sygedagpenge ig desvlrre nok ender på kh snart da jeg ikke kanarbejde fordi jeg har fået et piskesmæld. Og jeg har nemlig siden skaden skete for to år siden haft ondt i maven over at jeg ikke har kunnet få de oplevelser med min lille familie.

Jeg kan så godt blive harmover at der er nogen der synes at fplk på kh har det for godt. Det har vi ikke. Jeg ville da for alt i verden godt bytte. Jeg er 25 og jeg ved ikke engang om jeg kan holde til at have et flexjob. Og jeg synes det er skide uretfærdigt at man bliver skærmet så meget for synes behov og lyster fordi man er havnet i en situation man ikke selv har valgt.

Anmeld

18. september 2012

isabellasmor

Strawberry skriver:

Til Teamrocket: Nu har jeg både arbejdet, været på KH og været på SU. Jeg vil sige at når man har et arbejde, har man klart flere fordele. B.la er der større chance for at komme ud at rejse pga. pengene. Men selv dem på SU rejser engang imellem, og det kaldes afbudsrejser . Bare fordi man har råd til at rejse, betyder det ikke at man skal have sine penge nedsat. Man kan blot være god til at spare op

Anmeld

18. september 2012

Mother-love

FrkRaarup skriver:

Skal jeg STRAFFES med INGEN udlandsferie, fordi der intet arbejde er til en ufaglært ung pige ? NEJ satme nej!!

Hvis jeg sparer op til ferie, vil jeg satme have ret til at forlade landet! Hvis det var det jeg ville!

Anmeld

18. september 2012

2721

Bøllen skriver:

Ej undskyld hvad filan er det da for en kommentar  

Hvorfor ialverden skal man ikke have love til at holde ferie i udlandet fordi man er på kontant hjælp ??

Bliver godt nok HARM over din kommentar . Kors man - folk vælger jo ikke lige frem frivillig at komme på kontant hjælp. Det skal man da ikke straffes for.

Syntes vores system er SYGT , bare fordi man er på kontant hjælp eller sygemeldt er man ikke berettigt til ferie - eller rejse til udlandet

Enig

Anmeld

18. september 2012

TeamRocket

FrkRaarup skriver:

Og det er så folk som dig der giver en et lidt dårligt syn på kh modtagere. "jeg vil ha og jeg har ret til" :-S det er en overlevelseshjælp, ikke en luksus løn betalt af staten for at du skal ha råd til udlandsferie. Men okay, du er velkommen til at være hysterisk og uenig alt det du vil.

Anmeld

18. september 2012

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Dit indlæg provokerer mig. Jeg har absolut forståelse for, at man utilsigtet kan ende på KH, og at det ikke er en ønskesituation.

Men det ER da et dejligt land, der sikrer folk uden arbejde understøttelse - hvor i verden finder du bedre vilkår for arbejdsløse uden forsikring? Og arbejdsledige har hele tiden været et frit folk og ikke "fanger" - de har blot ikke både kunnet modtage KH som arbejdssøgende OG kunnet rejse ud af landet. 

Jeg har personligt ikke et problem med, at reglerne nu er ændret, men at kritisere systemet i et land med forhold, som størstedelen af verdens befolkning kun i deres vildeste fantasi kan drømme om, og opfatte det som fangelignende vilkår ikke at kunne rejse ud OG få KH, er helt ude af proportioner. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.