TeamRocket skriver:
Kh er en hjælp til de der ikke har job, jeg synes det er en fed ting at vi har dette sikkerhedsnet, jeg har selv haft benyttet mig af det kort tid inden jeg fik job. Men, hvis man på kh har råd til at spare op til en luksus ting som ferie jo er. Så bør den sættes ned, det er en overlevelseshjælp, ikke en løn. Ergo skal der være til mad, tøj og husleje osv men i mine øjne ikke til ferie, nye bryster, eller andet luksus. Staten skal da ikke betale for at folk kan ta deres unger med på udlandsferie. Og det er selvfølgelig generelt og groft sagt og ikke myntet på dig som privat person. Selfølgelig er der folk der er på kh fordi de ikke kan arbejde f.eks fordi de passer sygt barn i eget hjem eller har brækket ryggen osv osv og nej de skal vel ikke straffes. Men generelt skulle kh bare fungere som sikkerhedsnet til basal overlevelse og at have råd til at spare op til ferie, og lign, er lidt mere end bare at overleve. Hvorfor skal staten betale det? Det er vel en af de goder der skal motivere en til at finde job, økonomisk frihed og ret til ferie! Stavefejl får i gratis fra iphone ;-) og igen, det er ikke personligt ment d'damer.
Enig, det er en overlevelseshjælp ikke en luksusydelse...
Jeg er vokset op med forældre på kontanthjælp, har aldrig været i udlandet, har lært at der er dage man må leve af rugbrød og andet fordi der ikke er råd til noget...
Jeg syntes det er lidt for luksus, at give dem ret til ferie, hvor deres børn kan få printet i hovedet "Ja, jeg lever hjemme på KH, men ferie det har vi råd til" Mon ikke børnene så lærer af dette og tænker, da jeg var barn havde vi ingen penge, men ferie det fik vi da..
Stakkels opdragelsesmåde.
Børn skal også lære fra starten at penge ikke hænger på træerne.
Det er bare min mening.
Sorry det gik ud over dit indlæg...
Anmeld