Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Muhmi

morethanperfect skriver:

Hvad hvis man har en udd. men der bare ikke er nogle ledige jobs ?

Sådan havde jeg det efter jeg blev uddannet sosu-hjælper...

Tjaa, så må man jo finde en anden profession IGEN!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

morethanperfect

Muhmi skriver:

Sådan havde jeg det efter jeg blev uddannet sosu-hjælper...

Tjaa, så må man jo finde en anden profession IGEN!

Haha .. 

Man kan jo ikke for evigt tage udd.
Man får jo kun SU. et hvis antal år
Og hvis man ikke har nogle penge til at tage andre udd. hvad skal man så leve for  

Anmeld

18. september 2012

Deaktiveret profil

morethanperfect skriver:

Hvad hvis man har en udd. men der bare ikke er nogle ledige jobs ?

Samme situation som jeg sidder i (hvis ikke jeg havde været på barsel) 

Men i min kommune bliver man sparket ud i en ny udd, uanset lyst.. 

Jeg har nu 3 uddannelser, kan ikke bruge de to til en skid, da jeg ved hvad jeg vil, men har været nødsaget til at tage den ene efter den anden, desværre!! 

På de punkter kunne samfundet godt blive meget bedre, for de snakker konstant om at de vil skaffe flere elevpladser/lærepladser men hvor dælen er de?? 

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

morethanperfect skriver:

Haha .. 

Man kan jo ikke for evigt tage udd.
Man får jo kun SU. et hvis antal år
Og hvis man ikke har nogle penge til at tage andre udd. hvad skal man så leve for  

Tjaa... Don't know... Men jeg er da blevet nødt til at tage en HF nu her og så søge ind på læreseminaret bagefter.. Så må man se om det kommer til at gå

Anmeld

18. september 2012

TNBC

Camillamuz skriver:

jeg er BumBum.... Sikke en hønsegård med en masse fordomme overfor folk de kun kender gennem deres kommentarer her i indlægget.. 

Min mening skal i ikke snydes for, jeg er selv på KH hjælp, har barsel. MEN hvis der er noget jeg hader så er det fandme de fjolser der sidder i samfundet og lever af andres skattepenge, uden de fejler en skid! Ja det er skide svært at få et job, så nogle mener man ligeså godt kan blive hængene i KH, NEJ det kan man ikke, tag en uddannelse som alle andre gør? Lad være med at blive siddende og brokke jer over de få fordele i har, vær dog glad for i får penge for at lave ikke en skid! 

Jeg bliver rasende over sådanne indlæg som tydeligt viser hvem der er på KH og hvem der er i job, der skal sku være plads til alle i samfundet... 

Jer med job/andet som får løn; Ja, det er frustrende at folk som intet laver kan få penge for det, men vil i hellere se dem leve på gaden??? 

Jer på KH hjælp: Vær glad for at i får penge, ja det er skide hårdt at man ikke kan komme videre, MEN hvis i havde job, ville i så ikke syntes det er unfair at folk som intet laver fik "lov" til det samme som jer?? 

Lad nu være med at dømme mig også pga et indlæg, der skal være plads til alle både herinde og i samfundet, så bid i det sure æble... Der er intet at gøre ved det!!

Hvis folk vil leve med kh er det deres valg.
Jeg vil hellere arbejde, for jeg er så rasteløs og vil hellere at lavd ddt jeg elsker. Så jeg knokler med at komme i gang, mens jeg kæmper med en sygdom.,,
Hvis man har en sygdom eller en anden grund til at man ikke kan arbejde, ja så synes jeg der er fair nok at se får samme rettigheder.
Den der bare ikke gider at arbejde, ja dem må kommune sku tage fat i lg give et kæmpe los bag i

Anmeld

18. september 2012

morethanperfect

Camillamuz skriver:

Samme situation som jeg sidder i (hvis ikke jeg havde været på barsel) 

Men i min kommune bliver man sparket ud i en ny udd, uanset lyst.. 

Jeg har nu 3 uddannelser, kan ikke bruge de to til en skid, da jeg ved hvad jeg vil, men har været nødsaget til at tage den ene efter den anden, desværre!! 

På de punkter kunne samfundet godt blive meget bedre, for de snakker konstant om at de vil skaffe flere elevpladser/lærepladser men hvor dælen er de?? 

Holda op .. Hvor latterligt .. 

Det gir da slet ingen mening 

Anmeld

18. september 2012

TNBC

Frk. Himmelblå skriver:

Det er godt nok lidt fjollet.

Sådan går det, når alle skal passe ind i kasser...

Folk fra Bornholm burde have kunnet få nogle særlige tilladelser, - da de jo egentlig også bør kunne søge job i resten af landet.

Vi måtte godt tage over, MEN KUN til jobsamtale. Ikke engang en endags tur

Anmeld

18. september 2012

TeamRocket

Ravnholt skriver:

Det er ikke ku charter ferier det handlede om... Jeg måtte ikke tage ned til grænsebutikkerne, for at hente drikkelse til barnedåben...

Så er din sagsbehandler da en smule emsig :-S men det var nu slet ikke det jeg mente med mit indlæg- jeg synes det er nedern at folk på kh overhovedet har råd til udlandsferie, de penge de spare op til dette ville jeg mene de skulle bruge til at leve for og ikke til luksus. På en kh skal der sku ikke være råd til luksus, det er en hjælp til overlevelse. Har man brug for ferie i udlandet for at overleve? Nej. ;-)

Anmeld

18. september 2012

Deaktiveret profil

TeamRocket skriver:

Kh er en hjælp til de der ikke har job, jeg synes det er en fed ting at vi har dette sikkerhedsnet, jeg har selv haft benyttet mig af det kort tid inden jeg fik job. Men, hvis man på kh har råd til at spare op til en luksus ting som ferie jo er. Så bør den sættes ned, det er en overlevelseshjælp, ikke en løn. Ergo skal der være til mad, tøj og husleje osv men i mine øjne ikke til ferie, nye bryster, eller andet luksus. Staten skal da ikke betale for at folk kan ta deres unger med på udlandsferie. Og det er selvfølgelig generelt og groft sagt og ikke myntet på dig som privat person. Selfølgelig er der folk der er på kh fordi de ikke kan arbejde f.eks fordi de passer sygt barn i eget hjem eller har brækket ryggen osv osv og nej de skal vel ikke straffes. Men generelt skulle kh bare fungere som sikkerhedsnet til basal overlevelse og at have råd til at spare op til ferie, og lign, er lidt mere end bare at overleve. Hvorfor skal staten betale det? Det er vel en af de goder der skal motivere en til at finde job, økonomisk frihed og ret til ferie! Stavefejl får i gratis fra iphone ;-) og igen, det er ikke personligt ment d'damer.

Enig, det er en overlevelseshjælp ikke en luksusydelse... 

Jeg er vokset op med forældre på kontanthjælp, har aldrig været i udlandet, har lært at der er dage man må leve af rugbrød og andet fordi der ikke er råd til noget... 

Jeg syntes det er lidt for luksus, at give dem ret til ferie, hvor deres børn kan få printet i hovedet "Ja, jeg lever hjemme på KH, men ferie det har vi råd til" Mon ikke børnene så lærer af dette og tænker, da jeg var barn havde vi ingen penge, men ferie det fik vi da..  Stakkels opdragelsesmåde. 

Børn skal også lære fra starten at penge ikke hænger på træerne. 

Det er bare min mening.  Sorry det gik ud over dit indlæg...

Anmeld

18. september 2012

Ka+Ma=Be

TeamRocket skriver:

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

Hvorfor være sure over den kommentar? Det er jo rigtigt?? Vi har sq ikke råd til at rejse! Så hvorfor skulle jeg have råd til det på kh?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.