Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

morethanperfect

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg fatter hat af den her debat.

Så jeg spørger lige:

Går de nye regler ikke bare ud på, at man nu har ret til at forlade landet, når man afholder sin ferie? 

Er ferien ikke 5 uger årligt,  - ligesom i alle andre danske job?

Er der seriøst folk her på siden, der får ondt i numsen over, at en KH-modtager nu må køre til Malmø i sin juleferie uden at bryde loven?

Og til dem der skriver noget i retning af "Jeg arbejder/er på su/er på bla bla, og jeg har KUN råd til det og det" - Jamen, så må opfordringen da klart lyde: Lav om på jeres situation, så I kommer til at tjene noget mere! (Eller er det kun KH-modtagere, vi må prygle?)

Jeg må undres...

Jeg er helt enig med dig . 

Folk har meget ondt bagi åbenbart 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Deaktiveret profil

BumBum.... Sikke en hønsegård med en masse fordomme overfor folk de kun kender gennem deres kommentarer her i indlægget.. 

Min mening skal i ikke snydes for, jeg er selv på KH hjælp, har barsel. MEN hvis der er noget jeg hader så er det fandme de fjolser der sidder i samfundet og lever af andres skattepenge, uden de fejler en skid! Ja det er skide svært at få et job, så nogle mener man ligeså godt kan blive hængene i KH, NEJ det kan man ikke, tag en uddannelse som alle andre gør? Lad være med at blive siddende og brokke jer over de få fordele i har, vær dog glad for i får penge for at lave ikke en skid! 

Jeg bliver rasende over sådanne indlæg som tydeligt viser hvem der er på KH og hvem der er i job, der skal sku være plads til alle i samfundet... 

Jer med job/andet som får løn; Ja, det er frustrende at folk som intet laver kan få penge for det, men vil i hellere se dem leve på gaden??? 

Jer på KH hjælp: Vær glad for at i får penge, ja det er skide hårdt at man ikke kan komme videre, MEN hvis i havde job, ville i så ikke syntes det er unfair at folk som intet laver fik "lov" til det samme som jer?? 

Lad nu være med at dømme mig også pga et indlæg, der skal være plads til alle både herinde og i samfundet, så bid i det sure æble... Der er intet at gøre ved det!!

Anmeld

18. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Bassemor<3 skriver:

Jeg har børn, og jeg får 8130 kr fra su styrrelsen udbetalt hver måned og de ca. 3000 af dem er LÅNT ! Jeg kan få lov at LÅNE 1400 mere i måneden når jeg ikke er på barsel mere.

Jeg ville kunne få 13.732 kr i kontanthjælp. Godt nok før skat, men det er stadigvæk MEGET mere !

Det synes jeg på ingen måde er rimeligt når jeg faktisk tager en udd.

I de år, vi er på SU, får vi en gratis uddannelse forærende - hvilket på længere sigt gør os i stand til at tjene langt mere end ufaglærte og arbejdsledige. Hvis din sammenligning af SU og KH skal give mening, så bør du lægge prisen for din uddannelse oveni samt glæde dig over, at du kan se en ende på årene på SU og se frem til at tjene væsentligt mere end en KH-modtager i det lange løb - samt på sigt at få langt større spillerum og større indflydelse på dit eget liv. 

Ikke, om jeg ville så meget som overveje at bytte årene på SU med en KH-modtagers vilkår. 

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

. Det hun skriver hænger heller ikke sammen tros de satte den ned kontanthjælp så er det jo bund og grund af man så bare spar op om til sin ferie så.Gør vi fleste ikke allerede det NU????.

Om man har det ene eller andet job om det er igennem kommunen eller alm eller f.eks flexjob.løntilskud eller udd så skulle alle da have samme ret til sin ferie og bestemme hvor man vil hen af ville jeg da mene.

Ja sådan ser jeg bare på det kan ikke forstå man kan få ondt i R.. over det og af nogle skal bestemme man tager på ferie om det er i jylland i 14 dage eller norge eller usa f.eks

Mvh Henriette

JEG vil personligt ALDRIG få ondt i røven over at der er en kontanthjælpsmodtager der tager sine VELFORTJENTE 5 uger til USA, jeg skal jo ikke kunne sige om han/hun har sparet op og levet af havregrød resten af året BARE for at kunne tage denne ene rejse i sommerferien! Og ligemeget hvad, så rager det mig en høstblomst alligevel, jeg skal absolut ikke gå ind og lege herre eller få røvsmag i munden over at nogle tager nogle andre valg end mig.. Så kunne jeg for dælan da ikke lave andet....

Desuden, så er den der kontanthjælps-snak jo også et MEGET farligt emne herinde, for der er jo nogle der mener at fordi de har et job så er det næsten ulovligt og tarveligt at der er nogle der skal være på kontanthjælp... Vi betaler ALLE for velfærden og vi har ALLE ret til at benytte os af den.... Nyd det så længe det vare folkens, én eller anden dag er det jer der står med røven i postkassen og så bliver det afskaffet, fordi vi begynder at få amerikanske tilstande herhjemme....

Anmeld

18. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
TeamRocket skriver:

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

Det er ikke ku charter ferier det handlede om... Jeg måtte ikke tage ned til grænsebutikkerne, for at hente drikkelse til barnedåben...

Anmeld

18. september 2012

Mor og meget mere

Yurie skriver:

Jeg kritisere at jeg ikke måtte rejse væk FRA bornholm bare en enkel dag fordi jeg sku over Sverige som er udland. Der ef sku da holde folk fangt.
Jeg vdd at vi var et Super land med mange, jeg har boet i udlandet. Så jeg ved at vi haf det alt for godt og jeg klager ikke over systemet men den lille åndsvag regel med at rejse

Anmeld

18. september 2012

Frk. Himmelblå

Yurie skriver:

Ja der er nognen der brokker sig og siger at vi selv skal betale det og at hvis vi kan rejse får vi for mange penge.
For når man er på kh skal man bare ikke lave andet end at søge arbejde. Så jeg må ikke tage hjem og besøge familien, for jeg skal igennem "udlandet"

Det er godt nok lidt fjollet.

Sådan går det, når alle skal passe ind i kasser...

Folk fra Bornholm burde have kunnet få nogle særlige tilladelser, - da de jo egentlig også bør kunne søge job i resten af landet.

Anmeld

18. september 2012

morethanperfect

Camillamuz skriver:

BumBum.... Sikke en hønsegård med en masse fordomme overfor folk de kun kender gennem deres kommentarer her i indlægget.. 

Min mening skal i ikke snydes for, jeg er selv på KH hjælp, har barsel. MEN hvis der er noget jeg hader så er det fandme de fjolser der sidder i samfundet og lever af andres skattepenge, uden de fejler en skid! Ja det er skide svært at få et job, så nogle mener man ligeså godt kan blive hængene i KH, NEJ det kan man ikke, tag en uddannelse som alle andre gør? Lad være med at blive siddende og brokke jer over de få fordele i har, vær dog glad for i får penge for at lave ikke en skid! 

Jeg bliver rasende over sådanne indlæg som tydeligt viser hvem der er på KH og hvem der er i job, der skal sku være plads til alle i samfundet... 

Jer med job/andet som får løn; Ja, det er frustrende at folk som intet laver kan få penge for det, men vil i hellere se dem leve på gaden??? 

Jer på KH hjælp: Vær glad for at i får penge, ja det er skide hårdt at man ikke kan komme videre, MEN hvis i havde job, ville i så ikke syntes det er unfair at folk som intet laver fik "lov" til det samme som jer?? 

Lad nu være med at dømme mig også pga et indlæg, der skal være plads til alle både herinde og i samfundet, så bid i det sure æble... Der er intet at gøre ved det!!

Hvad hvis man har en udd. men der bare ikke er nogle ledige jobs ?

Anmeld

18. september 2012

TeamRocket

H+S Skjolgborg. skriver:

. Det hun skriver hænger heller ikke sammen tros de satte den ned kontanthjælp så er det jo bund og grund af man så bare spar op om til sin ferie så.Gør vi fleste ikke allerede det NU????.

Om man har det ene eller andet job om det er igennem kommunen eller alm eller f.eks flexjob.løntilskud eller udd så skulle alle da have samme ret til sin ferie og bestemme hvor man vil hen af ville jeg da mene.

Ja sådan ser jeg bare på det kan ikke forstå man kan få ondt i R.. over det og af nogle skal bestemme man tager på ferie om det er i jylland i 14 dage eller norge eller usa f.eks

Mvh Henriette

Kh er en hjælp til de der ikke har job, jeg synes det er en fed ting at vi har dette sikkerhedsnet, jeg har selv haft benyttet mig af det kort tid inden jeg fik job. Men, hvis man på kh har råd til at spare op til en luksus ting som ferie jo er. Så bør den sættes ned, det er en overlevelseshjælp, ikke en løn. Ergo skal der være til mad, tøj og husleje osv men i mine øjne ikke til ferie, nye bryster, eller andet luksus. Staten skal da ikke betale for at folk kan ta deres unger med på udlandsferie. Og det er selvfølgelig generelt og groft sagt og ikke myntet på dig som privat person. Selfølgelig er der folk der er på kh fordi de ikke kan arbejde f.eks fordi de passer sygt barn i eget hjem eller har brækket ryggen osv osv og nej de skal vel ikke straffes. Men generelt skulle kh bare fungere som sikkerhedsnet til basal overlevelse og at have råd til at spare op til ferie, og lign, er lidt mere end bare at overleve. Hvorfor skal staten betale det? Det er vel en af de goder der skal motivere en til at finde job, økonomisk frihed og ret til ferie! Stavefejl får i gratis fra iphone ;-) og igen, det er ikke personligt ment d'damer.

Anmeld

18. september 2012

Mor og meget mere

Mor og meget mere skriver:

Ok - jeg blev stødt over din retorik, for DK er paradis sammenlignet med stort set resten af verden. 

Bornholmer-problematikken er selvfølgelig speciel, men vedrører dog kun et mindretal af befolkningen, som nok burde have lempeligere forhold. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.