Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

Nu skrev jeg ikke det her indlæg for nogle skulle blev uvenner osv.

Så husk nu og hold tone pænt.

Som nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

TNBC

jydeinden skriver:

okay? :O

jeg fik kun at vide at man self skulle være til rådighed for jobcenter mv  i hverdagene, at man ikke måtte forlade byen eller overveje ferie.

Ja menjeg boede også på bornholm-. Der var vi fanget fordi vi ikke kunne tage ferie. Så jeg synes det er fint at der er kommet ferie, for der er folk der måske har familie i udlandet. Hvis man tager en dyr ferie, så står du jo bare uden penge resten af måneden

Anmeld

18. september 2012

Turtles

Bøllen skriver:

Ej undskyld hvad filan er det da for en kommentar  

Hvorfor ialverden skal man ikke have love til at holde ferie i udlandet fordi man er på kontant hjælp ??

Bliver godt nok HARM over din kommentar . Kors man - folk vælger jo ikke lige frem frivillig at komme på kontant hjælp. Det skal man da ikke straffes for.

Syntes vores system er SYGT , bare fordi man er på kontant hjælp eller sygemeldt er man ikke berettigt til ferie - eller rejse til udlandet

Anmeld

18. september 2012

jydeinden

Yurie skriver:

Ja menjeg boede også på bornholm-. Der var vi fanget fordi vi ikke kunne tage ferie. Så jeg synes det er fint at der er kommet ferie, for der er folk der måske har familie i udlandet. Hvis man tager en dyr ferie, så står du jo bare uden penge resten af måneden

kan jeg sagtens forstå.. kunne jo være rart hvis man for en gangs skyld kunne blive behandlet som et menneske fremfor en fange.. men det kræver så bare at man har været på kh i et år før man må ifølge det jeg har læst

Anmeld

18. september 2012

TNBC

jydeinden skriver:

kan jeg sagtens forstå.. kunne jo være rart hvis man for en gangs skyld kunne blive behandlet som et menneske fremfor en fange.. men det kræver så bare at man har været på kh i et år før man må ifølge det jeg har læst

Ja og vi skulle være et frit folk, og så er man fanget på den måde. Vi har et skønt land.

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

TeamRocket skriver:

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

Okay, så fordi man er kontanthjælps modtager så synes du ikke man har ret til ferie?

Man arbejder i flexjob, hvor man får ALLE de lorteopgaver som de normale ansatte ikke gider at have og man får ikke ekstra for sit hårde slid...

Så en sumodtager har heller ikke ret til ferie fordi de tjener mindre end dig eller hvad?

Anmeld

18. september 2012

Frk. Himmelblå

Jeg fatter hat af den her debat.

Så jeg spørger lige:

Går de nye regler ikke bare ud på, at man nu har ret til at forlade landet, når man afholder sin ferie? 

Er ferien ikke 5 uger årligt,  - ligesom i alle andre danske job?

Er der seriøst folk her på siden, der får ondt i numsen over, at en KH-modtager nu må køre til Malmø i sin juleferie uden at bryde loven?

Og til dem der skriver noget i retning af "Jeg arbejder/er på su/er på bla bla, og jeg har KUN råd til det og det" - Jamen, så må opfordringen da klart lyde: Lav om på jeres situation, så I kommer til at tjene noget mere! (Eller er det kun KH-modtagere, vi må prygle?)

Jeg må undres...

Anmeld

18. september 2012

mortilnoahogmelina

Ina33 skriver:

ddifingermdiDet absolut eneste ferie spørgsmålet handler om er priotering, og INTET andet. Det kan ikke diskuteres!

Hvis man ikke har råd til ferie, så er det fordi man prioriterer noget andet højere!

Jeg selv bor i en lille dum by, i en lille lejlighed, MEN den er billig, og det betyder at jeg til trods for jeg er på SU kan tage på ferie i udlandet ca. hvert 3. år hvis jeg ville. Jeg har valgt at have en lille dum bil til 10.000 kr., som bliver skrottet hvis den går i stykker, dette betyder at jeg har ind imellem har lidt økonomisk overskud til ferie.

Det er og bliver prioritering...!

Jeg synes det er dejligt for KH modtagerne at de nu får mulighed for at tage på ferie, og jeg ønsker at det også vil blive en mulighed for os på dimittendsats.

Når man er på dimitentsats så snakker vi fra a kassen ikke ??
Jeg spøger af nysgerrighed hvad du mener med du os ønsker det bliver en mulighed for dem
??

Det gør jeg fordi jeg selv er på den sats hos a kasse , altså jeg er ny udlært .. bare så vi er helt enige hvad vi snakker om

Håber du vil svare .

Kram

Anmeld

18. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Yurie skriver:

Ja og vi skulle være et frit folk, og så er man fanget på den måde. Vi har et skønt land.

Dit indlæg provokerer mig. Jeg har absolut forståelse for, at man utilsigtet kan ende på KH, og at det ikke er en ønskesituation.

Men det ER da et dejligt land, der sikrer folk uden arbejde understøttelse - hvor i verden finder du bedre vilkår for arbejdsløse uden forsikring? Og arbejdsledige har hele tiden været et frit folk og ikke "fanger" - de har blot ikke både kunnet modtage KH som arbejdssøgende OG kunnet rejse ud af landet. 

Jeg har personligt ikke et problem med, at reglerne nu er ændret, men at kritisere systemet i et land med forhold, som størstedelen af verdens befolkning kun i deres vildeste fantasi kan drømme om, og opfatte det som fangelignende vilkår ikke at kunne rejse ud OG få KH, er helt ude af proportioner. 

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

Muhmi skriver:

Okay, så fordi man er kontanthjælps modtager så synes du ikke man har ret til ferie?

Man arbejder i flexjob, hvor man får ALLE de lorteopgaver som de normale ansatte ikke gider at have og man får ikke ekstra for sit hårde slid...

Så en sumodtager har heller ikke ret til ferie fordi de tjener mindre end dig eller hvad?

. Det hun skriver hænger heller ikke sammen tros de satte den ned kontanthjælp så er det jo bund og grund af man så bare spar op om til sin ferie så.Gør vi fleste ikke allerede det NU????.

Om man har det ene eller andet job om det er igennem kommunen eller alm eller f.eks flexjob.løntilskud eller udd så skulle alle da have samme ret til sin ferie og bestemme hvor man vil hen af ville jeg da mene.

Ja sådan ser jeg bare på det kan ikke forstå man kan få ondt i R.. over det og af nogle skal bestemme man tager på ferie om det er i jylland i 14 dage eller norge eller usa f.eks

Mvh Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.