Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

bøllen

Laulund87 skriver:

Du er ikke den eneste! Og jeg vidste med det samme jeg gik ind i tråden, at der ville komme sådan en kommentar. Det er trist

Meget trist - ja det kunne man have sagt sig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

TNBC

jydeinden skriver:

tror der er mange som ikke ved eller har forstået at ferie i kommunens øjne førhen var allerede det at du forlod din egen by i en hverdag, eller var væk i mere end bare weekenden.

det er ikke hvor du tager hen, det er hvornår du gør det.

Vi fik afvide at vi ikke måtte, hverken weekend eller hverdag

Anmeld

18. september 2012

bøllen

Strawberry skriver:

Til Teamrocket: Nu har jeg både arbejdet, været på KH og været på SU. Jeg vil sige at når man har et arbejde, har man klart flere fordele. B.la er der større chance for at komme ud at rejse pga. pengene. Men selv dem på SU rejser engang imellem, og det kaldes afbudsrejser . Bare fordi man har råd til at rejse, betyder det ikke at man skal have sine penge nedsat. Man kan blot være god til at spare op

Uanset hvilket situation jeg/vi har stået i ( 7-9-13 ) har vi altid formodet at spare penge sammen. Dog ikke på kontant hjælp, men vi er bare nogle der kan spare sammen . Hvorfor skulle vi så straffes ??

Eller dem der får en ferie betalt af svigerfar der holder 60 års fødselsdag i udlandet ??

Anmeld

18. september 2012

Bassemor<3

jydeinden skriver:

er du så også kun hvis du er over 25 eller har børn.. personligt er jeg ikke stillet i nogen af kasserne.. og kan vist roligt sige at jeg IKKE er spor bedre stillet end nogen på su.. nærmere tværtimod. det har kostet mig en mindre formue at være på kh, men da jeg ikke er i stand til at være gennemfører et studie pånuværende tidspunkt tjaa så er mulighederne sgu lidt små,

men anyway der er for øvrigt ikke tale om at kommunen betaler for ferien, de giver dig mulighed for overhovedet at holde ferie uden at det skal trækkes fra. jeg formoder ikke at du betaler selv for din sommerferie, og jeg formoder absolut heller ikke at alle på studie gør dette. så fortæl mig hvorfor skal folk på kontanthjælp skæres over en kam og fortælles at de ikke må holde ferie med deres børn bare fordi de er på kh?

Jeg har børn, og jeg får 8130 kr fra su styrrelsen udbetalt hver måned og de ca. 3000 af dem er LÅNT ! Jeg kan få lov at LÅNE 1400 mere i måneden når jeg ikke er på barsel mere.

Jeg ville kunne få 13.732 kr i kontanthjælp. Godt nok før skat, men det er stadigvæk MEGET mere !

Det synes jeg på ingen måde er rimeligt når jeg faktisk tager en udd.

Anmeld

18. september 2012

jydeinden

Yurie skriver:

Vi fik afvide at vi ikke måtte, hverken weekend eller hverdag

okay? :O

jeg fik kun at vide at man self skulle være til rådighed for jobcenter mv  i hverdagene, at man ikke måtte forlade byen eller overveje ferie.

Anmeld

18. september 2012

Benjamins'mor

TeamRocket skriver:

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

Mange som er på kh kæmper ligesom for at få et job, desværre er der bare ikke jobs til alle!

Anmeld

18. september 2012

Sommerfugl86

Jeg er også på KH, uden udsigter til at komme på arbejdsmarkedet i nærmeste fremtid, grundet min ryg
Jeg syns det er rigtig godt, man nu også har muligheden, for at rejse udenlands selvom man er på KH, men for os ændre det ikke noget om jeg må eller ej, for har stadig ikke råd til t rejse udenlands, så vi hyggede os på Campingferie i DK med høj sol, i uge 30

Anmeld

18. september 2012

jydeinden

Bassemor<3 skriver:

Jeg har børn, og jeg får 8130 kr fra su styrrelsen udbetalt hver måned og de ca. 3000 af dem er LÅNT ! Jeg kan få lov at LÅNE 1400 mere i måneden når jeg ikke er på barsel mere.

Jeg ville kunne få 13.732 kr i kontanthjælp. Godt nok før skat, men det er stadigvæk MEGET mere !

Det synes jeg på ingen måde er rimeligt når jeg faktisk tager en udd.

forskellen er som jeg ser det at på su har du muligheden for at tjene penge ved siden af, gør du det på kh modregner de ALT du tjener, plus du kan risikerer at få et skattesmæk der siger spar to, selvom du overholder reglerne (fik jeg selv)

her i huset er det min kæreste som så at sige trækker læsset hvad økonomi angår. jeg får 5700 udbetalt på kh, og de sidste 700 får jeg kun fordi jeg er sygemeldt.jeg gad godt se nogen som kan finde en bolig, have forsikringer, mobil, internet og have noget at leve for med en så lille indkomst. og jeg har absolut aldrig været en af dem som synes at suen er høj, jeg havde rent faktisk ikke råd til at flytte da jeg boede hjemme og var på su. men det synes jeg så bare ikke skal gå udover de som er sygemeldt, eller som er i kontanthjælps systemet af en årsag.

Anmeld

18. september 2012

Aabye

Jeg vidste godt at reglerne var ændret..
Min mor betalte i sommers en rejse for mig, manden og vores søn, en uge til tunesien med alt betalt.. Selvfølgelig sammen med dem
Der ringede DE til min sagsbehandler og spurgte om de måtte hive mig med til udlandet.. Jeg vidste intet, men det var en dejlig overraskelse..

Vi trængte til at komme væk fra danmark.. For at koble fuldstændig af.. Og det må man sige vi fik gjort..

Anmeld

18. september 2012

Ina33

Det absolut eneste ferie spørgsmålet handler om er priotering, og INTET andet. Det kan ikke diskuteres!

Hvis man ikke har råd til ferie, så er det fordi man prioriterer noget andet højere!

Jeg selv bor i en lille dum by, i en lille lejlighed, MEN den er billig, og det betyder at jeg til trods for jeg er på SU kan tage på ferie i udlandet ca. hvert 3. år hvis jeg ville. Jeg har valgt at have en lille dum bil til 10.000 kr., som bliver skrottet hvis den går i stykker, dette betyder at jeg har ind imellem har lidt økonomisk overskud til ferie.

Det er og bliver prioritering...!

Jeg synes det er dejligt for KH modtagerne at de nu får mulighed for at tage på ferie, og jeg ønsker at det også vil blive en mulighed for os på dimittendsats.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.