Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Bassemor<3

TeamRocket skriver:

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

jeg er FULSTÆNDIG enig med dig !! det kan sgu godt være at man som jobber for udbetalt 20000 i feriepenge, men det er sgu også til at betale alle de feste udgifter i de 5 uger om året der er ferie, og hvad er der så lige tilbage til at holde ferie for ?!

Jeg er SÅ uforstående overfor at det er økonomisk bedre at være på kontanthjælp end på su hvor man faktisk tager en udd. . .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

JS<3 skriver:

Sorry, men jeg må desværre give teamrocket ret.

jeg forstår at kontanthjælp er en nødvendighed i nogen tilfælde, men nøj hvor er der mange der læner sig op af det.

Fx. Er jeg igang med at studere (forsætter efter barsel) allerede i grundforløbet sad der unge mennesker på 18 og ikke ville den uddannelse, og valgte derfor at springe af fordi de havde mulighed for kontanthjælp, - den holder ikke i mine øjne. Skal vi andre studere og ha job ved siden af for at ha penge til ferie, mens andre får det "serveret" ? Hm

Jeg siger ikke at du er en af dem, og selvfølgelig skal du da også holde ferie, men at "få" penge til at rejse ud af landet, imens vi andre kæmper for at få råd til det. Det syntes jeg bestemt ikke er fair.

jeg spør nok dumt men der er inge  af os på kontanthjælp der får penge få af rejse ud af land på en uges ferie vi får ligesom heller ikke ferie penge som dem der arbejde f.eks giver da godt det sammen.

Ja undskyld mig men jeg er udd ssh og arbejde også men blev så slemt indlagt osv og været det en del gange her på de her 15 år og jeg kommer aldrig i alm job jeg er heldig hvis jeg kommer op på 25 timer med mine sygdomme og 4 børn.Min børn har aldrig prøve af være ude af landen jo de har prøve 1 gang til tyskland på 2 timer i af handle ind til barnedåb.Jeg syntes jeg har gjort mit + sagt pænt nej tak til pension sidste år i det jeg ville ud og altid har ville det og været det on and off og mangle kun 8 unger nu så er jeg færdig i arbejdensprøveningen og de tager min sag op om jeg er flexjobberette også i flexjob så har jeg jo de samme regler som en der har alm job(flexjob og løntilskud er næsten ens eller reglerne er).

jeg har altid stået frem af kh er ikke gul og grønne skove for os der gerne ville ud og vider.Men ikke alle kommer det så hurtigt som de gerne ville.Hvis jeg kunne arbejde jeg også 37 timer som ssh som jeg er udd som men det kan jeg bare ikke og det har taget mig næsten 15 år af indse første sidste år indså jeg det.

Anmeld

18. september 2012

JS<3

Vi er heldigvis SÅ mange mennesker at vi alle har fået lov til at have vores egen mening.

En anden ting, min mor er syg sidder bundet fast til en kørestol og er konstant afhængig af min far. Jeg har i mine tyve år ALDRIG været på ferie med dem, der har ikke været råd (med hendes fortids pansion) og heller ikke været en mulighed, jeg og mine søskende har lært at leve med det.

Anmeld

18. september 2012

jydeinden

Bassemor<3 skriver:

jeg er FULSTÆNDIG enig med dig !! det kan sgu godt være at man som jobber for udbetalt 20000 i feriepenge, men det er sgu også til at betale alle de feste udgifter i de 5 uger om året der er ferie, og hvad er der så lige tilbage til at holde ferie for ?!

Jeg er SÅ uforstående overfor at det er økonomisk bedre at være på kontanthjælp end på su hvor man faktisk tager en udd. . .

er du så også kun hvis du er over 25 eller har børn.. personligt er jeg ikke stillet i nogen af kasserne.. og kan vist roligt sige at jeg IKKE er spor bedre stillet end nogen på su.. nærmere tværtimod. det har kostet mig en mindre formue at være på kh, men da jeg ikke er i stand til at være gennemfører et studie pånuværende tidspunkt tjaa så er mulighederne sgu lidt små,

men anyway der er for øvrigt ikke tale om at kommunen betaler for ferien, de giver dig mulighed for overhovedet at holde ferie uden at det skal trækkes fra. jeg formoder ikke at du betaler selv for din sommerferie, og jeg formoder absolut heller ikke at alle på studie gør dette. så fortæl mig hvorfor skal folk på kontanthjælp skæres over en kam og fortælles at de ikke må holde ferie med deres børn bare fordi de er på kh?

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

jydeinden skriver:

er du så også kun hvis du er over 25 eller har børn.. personligt er jeg ikke stillet i nogen af kasserne.. og kan vist roligt sige at jeg IKKE er spor bedre stillet end nogen på su.. nærmere tværtimod. det har kostet mig en mindre formue at være på kh, men da jeg ikke er i stand til at være gennemfører et studie pånuværende tidspunkt tjaa så er mulighederne sgu lidt små,

men anyway der er for øvrigt ikke tale om at kommunen betaler for ferien, de giver dig mulighed for overhovedet at holde ferie uden at det skal trækkes fra. jeg formoder ikke at du betaler selv for din sommerferie, og jeg formoder absolut heller ikke at alle på studie gør dette. så fortæl mig hvorfor skal folk på kontanthjælp skæres over en kam og fortælles at de ikke må holde ferie med deres børn bare fordi de er på kh?

Lige min ord også

Anmeld

18. september 2012

Mor til Ella

H+S Skjolgborg. skriver:

jeg spør nok dumt men der er inge  af os på kontanthjælp der får penge få af rejse ud af land på en uges ferie vi får ligesom heller ikke ferie penge som dem der arbejde f.eks giver da godt det sammen.

Ja undskyld mig men jeg er udd ssh og arbejde også men blev så slemt indlagt osv og været det en del gange her på de her 15 år og jeg kommer aldrig i alm job jeg er heldig hvis jeg kommer op på 25 timer med mine sygdomme og 4 børn.Min børn har aldrig prøve af være ude af landen jo de har prøve 1 gang til tyskland på 2 timer i af handle ind til barnedåb.Jeg syntes jeg har gjort mit + sagt pænt nej tak til pension sidste år i det jeg ville ud og altid har ville det og været det on and off og mangle kun 8 unger nu så er jeg færdig i arbejdensprøveningen og de tager min sag op om jeg er flexjobberette også i flexjob så har jeg jo de samme regler som en der har alm job(flexjob og løntilskud er næsten ens eller reglerne er).

jeg har altid stået frem af kh er ikke gul og grønne skove for os der gerne ville ud og vider.Men ikke alle kommer det så hurtigt som de gerne ville.Hvis jeg kunne arbejde jeg også 37 timer som ssh som jeg er udd som men det kan jeg bare ikke og det har taget mig næsten 15 år af indse første sidste år indså jeg det.

Bliver bare nød til at spørge

Mener du helt ærligt at man ikke skal få noget "ekstra" i forhold til kontanthjælpsmodtagere, for at gå på arbejde hver dag, være væk fra familien, se ens børn 3-4 timer.

Kan godt ske at jeg forstår det helt forkert.

Selvfølgelig skal i da have ret til ferie, men for egen regning.

Så må man jo sparre op.

Jeg arbejder hver dag, og har sku ikke råd til 5 ugers ferie

Og hvem er det der siger hvad den perfekte ferie er? Hvem siger den foregår i udlandet?

Jeg har ALDRIG rejst med min familie, og er da ikke et mindre tilfreds menneske af den grund.

Og ikke skrevet i en sur tone, bare undrende

Anmeld

18. september 2012

dpb

HeXeri skriver:

Det er heller ikke det vedtagelsen har bestemt. Det er sådan set bare ferie med løn de nu er berretiget til og nu har de lov til at rejse ud af landet på den ferie. Jeg synes da det er rimeligt, 5 ugers ferie til alle, uanset rang og størrelse?

Men nej - der er ingen der skal have penge til at holde ferie for. Men løn under ferie er mere end rimelligt og det at selv kunne bestemme om tiden skal bruges i Danmark, Tyskland eller en Sydeuropæisk ferieø burde da være os andre ligegyldigt?

enig

men vil også lige tilføje at jeg til dels godt kan følge teamrocket og js<3 til en hvis grænse Folk der arbejder kan have svært ved at spare op og have råd til at tage udenlands i deres ferie, og kan godt følge tankegangen, med at det er lettere unfair hvis folk på kontanthjælp har råd til at spare op... MEN verden er jo ikke sort og hvid og fordi min kæreste pt. sidder fast i systemet grundet piskesmæld og derfor er på kontanthjælp, syntes jeg da heller ikke det vil være når jeg engang så er færdig med studiet og tjener godt ( og nej regner ikke med at kommunen har fået afklaret ham inden), og vi derved har råd til at tage udenlands f.eks så skal han blive hjemme, men ungerne og jeg tager afsted bare fordi han ikke ville kunne få "lov til" at rejse uden at miste sin indkomst i de f.eks 14dage... i så fald så skal familier der består af en arbejdende partner og en partner på kontanthjælp jo faktisk også lige spare den portion penge op som der vil mistes der... det kan jeg ikke se det fair i...men igen kan jeg sagtens se at der selvfølgelig er en del af de kontanthjælpsmodtagere der er i dagens Danmark, bruger det sikkerhedsnet vi har som en sovepude, jeg tror bare efterhånden at de er i undertal, men desværre er det bare altid dem man hører mest om i medierne... lidt ligesom den med at alle andengenerations invandre laver ballade come on, det tror jeg så heller ikke lige på, men det er bare ballademagerne der får mest opmærksomhed fra medierne...

Dertil kommer der jo også en række andre elementer ind over, i forhold til muligheden for at spare op... nogle kontanthjælpsmodtagere har sat sig i en billig bolig og har få faste udgifter, mens nogle af dem der har fast arbejde har sat sig selv hårdt i det fordi de måske gerne vil have/har behov for bil eller lign.
håber i kan følge min tankegang

puha, det blev vist langt, men som sagt syntes jeg ikke verden er sort og hvid og kan ikke helt forholde mig til det når det bliver stilt op på den måde

Qnuz

Anmeld

18. september 2012

dpb

wamse skriver:

Hvis det skulle være et midlertidigt løsning, så kræver det jo også at systemet er gearet til at få folk videre, og det er det bare ikke.

enig

Anmeld

18. september 2012

TNBC

TeamRocket skriver:

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

Man måtte ikke engang tage til eller igennem sverige, fordi det er udlandet. Så hvis er bange for at flyve og bor på bornholm, er det eneste tidspunkt du kan forlade øen er hvis du skal til jobsamtale. Er det fair?
Når man er på kh er det jo nok ikke rejser til 20000 vi tager på, men i har vel og lov til at rejse uden at de tager over 300 om dagen.

Anmeld

18. september 2012

jydeinden

Yurie skriver:

Man måtte ikke engang tage til eller igennem sverige, fordi det er udlandet. Så hvis er bange for at flyve og bor på bornholm, er det eneste tidspunkt du kan forlade øen er hvis du skal til jobsamtale. Er det fair?
Når man er på kh er det jo nok ikke rejser til 20000 vi tager på, men i har vel og lov til at rejse uden at de tager over 300 om dagen.

tror der er mange som ikke ved eller har forstået at ferie i kommunens øjne førhen var allerede det at du forlod din egen by i en hverdag, eller var væk i mere end bare weekenden.

det er ikke hvor du tager hen, det er hvornår du gør det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.