Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

bøllen

Laulund87 skriver:

bliver sku ( undskyld ) gal over sådan en kommentar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

bøllen

H+S Skjolgborg. skriver:

Så er vi sgu to jeg er syg og får aldrig et alm job er heldig hvis jeg kan klar 20-25 timer er pt på 16. 

Så jeg syntes derfor det er fedt de har lave det om nu.Dog kan jeg være heldig af komme på flexjob eller rev nu her om ca 8-12 uger hvor reglerne er som en der arbejde.

Har selv gået sygemeldt i 1,5 år så kender alt til systemet. Gud hvor jeg hader sådan en kommentar.

Hvorfor i alverden skulle vi som familie ikke have lov til at rejse eller holde ferie sammen bare fordi jeg er syg.

Mine børn er ski ramt nok i hverdagen men en mor der er syg.

Heldigvis fik jeg lov, at holde ferie med min familie i år ( i udlandet ) men kender flere som er blevet nægtet ferie

Bliver så GAL

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

jydeinden skriver:

jeg er personligt så træt af at blive holdt som fange i et fængsel, og så oven i købet skulle dømmes for det. jeg har hørt gud ved hvor mange kommentare som om at man selv vælger at ens ryg skal gøre ondt bare du går en tur, eller man nærmest konstant skal have smerter i ens skulder " jamen du kunne også bare..." øhh nej

Ja eller tag dine piller til tid osv så har du det jo bedre snart jajaja not

Anmeld

18. september 2012

Laulund87

Bøllen skriver:

bliver sku ( undskyld ) gal over sådan en kommentar

Du er ikke den eneste! Og jeg vidste med det samme jeg gik ind i tråden, at der ville komme sådan en kommentar. Det er trist

Anmeld

18. september 2012

JS<3

Sorry, men jeg må desværre give teamrocket ret.

jeg forstår at kontanthjælp er en nødvendighed i nogen tilfælde, men nøj hvor er der mange der læner sig op af det.

Fx. Er jeg igang med at studere (forsætter efter barsel) allerede i grundforløbet sad der unge mennesker på 18 og ikke ville den uddannelse, og valgte derfor at springe af fordi de havde mulighed for kontanthjælp, - den holder ikke i mine øjne. Skal vi andre studere og ha job ved siden af for at ha penge til ferie, mens andre får det "serveret" ? Hm

Jeg siger ikke at du er en af dem, og selvfølgelig skal du da også holde ferie, men at "få" penge til at rejse ud af landet, imens vi andre kæmper for at få råd til det. Det syntes jeg bestemt ikke er fair.

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

Bøllen skriver:

Har selv gået sygemeldt i 1,5 år så kender alt til systemet. Gud hvor jeg hader sådan en kommentar.

Hvorfor i alverden skulle vi som familie ikke have lov til at rejse eller holde ferie sammen bare fordi jeg er syg.

Mine børn er ski ramt nok i hverdagen men en mor der er syg.

Heldigvis fik jeg lov, at holde ferie med min familie i år ( i udlandet ) men kender flere som er blevet nægtet ferie

Bliver så GAL

Jeg kan sige så meget jeg har været det i 15 år til nov og mine børn er 15-12-6 og 3 år og aldrig været i udlanden anden lige tyskland 2 timer og handle ind til barndåb også tilbage igen over tog gang i det vi har 4 unger ikke kan være i en bil.

Anmeld

18. september 2012

HeXeri

JS<3 skriver:

jeg forstår at kontanthjælp er en nødvendighed i nogen tilfælde, men nøj hvor er der mange der læner sig op af det.

Fx. Er jeg igang med at studere (forsætter efter barsel) allerede i grundforløbet sad der unge mennesker på 18 og ikke ville den uddannelse, og valgte derfor at springe af fordi de havde mulighed for kontanthjælp, - den holder ikke i mine øjne. Skal vi andre studere og ha job ved siden af for at ha penge til ferie, mens andre får det "serveret" ? Hm

Jeg siger ikke at du er en af dem, og selvfølgelig skal du da også holde ferie, men at "få" penge til at rejse ud af landet, imens vi andre kæmper for at få råd til det. Det syntes jeg bestemt ikke er fair.

Det er heller ikke det vedtagelsen har bestemt. Det er sådan set bare ferie med løn de nu er berretiget til og nu har de lov til at rejse ud af landet på den ferie. Jeg synes da det er rimeligt, 5 ugers ferie til alle, uanset rang og størrelse?

Men nej - der er ingen der skal have penge til at holde ferie for. Men løn under ferie er mere end rimelligt og det at selv kunne bestemme om tiden skal bruges i Danmark, Tyskland eller en Sydeuropæisk ferieø burde da være os andre ligegyldigt?

Anmeld

18. september 2012

1990h

JS<3 skriver:

Jeg ville give dig ret.

Kontant hjælp skulle jo egentlig være en midlertidig løsning som de siger.

Anmeld

18. september 2012

wamse

1990h skriver:

Jeg ville give dig ret.

Kontant hjælp skulle jo egentlig være en midlertidig løsning som de siger.

Hvis det skulle være et midlertidigt løsning, så kræver det jo også at systemet er gearet til at få folk videre, og det er det bare ikke.

Anmeld

18. september 2012

.....

Ej undskyld hvad filan er det da for en kommentar  

Hvorfor ialverden skal man ikke have love til at holde ferie i udlandet fordi man er på kontant hjælp ??

Bliver godt nok HARM over din kommentar . Kors man - folk vælger jo ikke lige frem frivillig at komme på kontant hjælp. Det skal man da ikke straffes for.

Syntes vores system er SYGT , bare fordi man er på kontant hjælp eller sygemeldt er man ikke berettigt til ferie - eller rejse til udlandet

Til Teamrocket: Nu har jeg både arbejdet, været på KH og været på SU. Jeg vil sige at når man har et arbejde, har man klart flere fordele. B.la er der større chance for at komme ud at rejse pga. pengene. Men selv dem på SU rejser engang imellem, og det kaldes afbudsrejser . Bare fordi man har råd til at rejse, betyder det ikke at man skal have sine penge nedsat. Man kan blot være god til at spare op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.