Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2012

Den lykkelige

kan ikke lade være med at tænkr hvad kontanthjælp har med løn at gøre. løn er noget man tjerner. kontanthjælp noget man får

Men man gør så sandelig også noget for at "få" den kontanthjælp her i den kommune hvor jeg bor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Carina:-)

Den lykkelige skriver:

Men man gør så sandelig også noget for at "få" den kontanthjælp her i den kommune hvor jeg bor!

Men i har vel ikke kun 6 ugers fri om året?

Dem jeg kender laver kun noget indimellem når de bliver sendt i tvungen aktivering.

Så synes ikke det kan sammenlignes medfuldtidsjob.

Anmeld

7. december 2012

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

v

Dem jeg kender laver kun noget indimellem når de bliver sendt i tvungen aktivering.

Jeg vil lige sige at hvor jeg bor arbejder man 35 timer om ugen og skal søge job ved siden af.... For at få sin kontanthjælp....

Anmeld

7. december 2012

Dustmuz

Nu svarer jeg bare generelt så ingen specifik person føler sig stødt..

LÆS REGLERNE OMKRING KH INDEN I UDTALER JER

der er vitterligt nogen herinde som IKKE har læst reglerne eller fattet NOGET SOM HELST omkring reglerne..

Man får IKKE betalt ferien af staten.. Man får muligheden for at rejse afsted for optjente penge..

at spare sammen på KH er RØV SVÆRT, så jeg syntes ærligt talt at dem som siger at KH skal sættes ned, og bla bla bla..

Burde gøre følgende..

1: Læse KH reglerne fra start til slut, og forstå dem
2: sige deres job op og se om de kan få et nyt, bare sådan lige (det er jo Ih og Åh så nemt) eller noget (og være på KH i mellemtiden)
3: indse at det at være på KH ikke er et liv i luksus..

Derudover..
en 25/35 timers uge, for at få udbetalt 3200/5500 kr..
hvordan kan det på noget tidspunkt hamle op med en 37 timers arbejdsuge med 13-16.000 udbetalt??

Anmeld

7. december 2012

Dustmuz

Mettefpigen skriver:

Jeg vil lige sige at hvor jeg bor arbejder man 35 timer om ugen og skal søge job ved siden af.... For at få sin kontanthjælp....

Her i århus, er det også 35 timers arbejdsuge for at få udbetalt, hele 5536kr (yay) er glad for jeg er sygemeldt

Anmeld

7. december 2012

Mettefpigen

Dustmuz skriver:

Her i århus, er det også 35 timers arbejdsuge for at få udbetalt, hele 5536kr (yay) er glad for jeg er sygemeldt

Jaa det er vildt..... Bare irriterende at folk begynder på alt muligt pis med at man bare sidder derhjemme og ikk laver en fis.... :-S øhh jo det gør man.... Og jeg får lidt over 9000 fordi jeg har barn...

Anmeld

7. december 2012

Lady Marion <3

Jeg tror ikke på du må have en 35 timers arb. uge for at få den smule KH udbetalt , det er jo langt under mindste løn og dermed ulovligt

Anmeld

7. december 2012

LilleLene

TeamRocket skriver:

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

jeg skal til egypten men ALT betalt, mine svigerforældre invitere os afsted istedet fr at holde fest til deres sølvbryllup

så fordi jeg kan komme ud og rejse, så skal jeg få færre penge eller hvad ?

Anmeld

7. december 2012

Mettefpigen

Lady Marion <3 skriver:

ssede

Jeg tror ikke på du må have en 35 timers arb. uge for at få den smule KH udbetalt , det er jo langt under mindste løn og dermed ulovligt

Jo det skal man for at få sin kh, istedet for at sidde derhjemme og lave ingenting.....

Anmeld

7. december 2012

Den lykkelige

Carina:-) skriver:

Det meget mulig jeg "laver" mindre, timemæssigt, end på et fuldtids job.. men psykisk er det meget hårdere.. Jeg ville 10000 gange hellere knokle på fuldtidsjob og skulle få det til at hænge sammen med hjem, mand og børn end at være der jeg er nu!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.