Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2012

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

Men der er jo ingen logik i at det skal være som et alm job at være i aktivering.

Det handler jo om at det skal være en overgang,og opfordre til alm jobsøgning,

Hvis du fik det samme som i et alm job,og det var spændende og læreridt-ville du jo blive hængende,for så er der jo ingen grund til at komme videre.Og er den ugentlige løn på 6000 før skat??? Det er altså 24.000 før skat.....Det er da en pæn kh.

6000 får man om måneden før skat....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2012

Miin'Baby'Mus

Men der er jo ingen logik i at det skal være som et alm job at være i aktivering.

Det handler jo om at det skal være en overgang,og opfordre til alm jobsøgning,

Hvis du fik det samme som i et alm job,og det var spændende og læreridt-ville du jo blive hængende,for så er der jo ingen grund til at komme videre.Og er den ugentlige løn på 6000 før skat??? Det er altså 24.000 før skat.....Det er da en pæn kh.

Undskyld det er selvfølgelig en månedlig løn, ups 

Nej, men der er jo mange der er på kh der sidder og søger masser af jobs, jobs de ikke engang burde søge og som er spild af tid for arbejdsgiveren at kigge igennem - det har været oppe før.

Nu sagde jeg heller ikke at folk skulle have en almindelig løn, det er trods alt stadig kh som er en ydelse man får. Men jeg syntes man burde få en mere acceptabel løn for en uge på 35 timer - du tjener jo ikke engang 50 kr i timen og det skal du betale skat af. - Samtidig burde man lave noget der giver en lyst til at stå ud af sengen, hvorfor skal man lave noget der giver endnu mere stress end i forvejen?

Det er hårdt nok ikke at have et job, men samtidig at skal have psykiske problemer pga af ens regninger, måske skal man flytte, skaffe sig af med sin bil - ja hele ens liv skal laves om, det er syntes jeg altså er grovt nok.

Men man skal selvfølgelig heller ikke bo i en lejlighed til 12.000 kr og kører i mercedes. Men nu er der mange der lever et middelmådigt, acceptabelt og normalt liv uden luksus som har problemer fordi at kh bare er lort - små 6000 kr er ikke meget og skal leve for

Ved godt at den sats er for unge mennesker, men jeg er jo selv under 25 år og har prøvet at være ude i al dette og det er sku hårdt og nedslidende - jeg kunne selvfølgelig flytte hjem, men hov så er satsen endnu mindre og jeg skal stadig afsted hver morgen - vel og mærket fra at sted der ikke går busser og der er 40 kilometer frem og tilbage, så er alle de penge vist forsvundet.

Men det er sjo svært, for der er folk der elsker at være på kh fordi de kan snyde systemet - og det er jo træls.

Kontanthjælpen udbetales hver måned, og du skal betale skat af den.

Under 25 år

• hjemmeboende - 3.214 kr. (2012)
  • udeboende -  6.660 kr. (2012)
  • gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 10.335 kr. (2012)
  • med egne børn i hjemmet - 13.732 kr. (2012)
  • hvis du betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til normalbidraget (børnebidrag) på 1.228 kr. (2012).

Du kan max få 13.732 kr. (2012), afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.

Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 7.888 kr. (Svarende til 6.660 kr. som udeboende under 25 år + 1.228 kr. - normalbidrag for et barn).

Over 25 år

• 10.335 kr. (2012)
  • med forsørgelsespligt - 13.732 kr. (2012).

Anmeld

12. december 2012

Carina:-)

Mettefpigen skriver:

6000 får man om måneden før skat....

Da ikke hvis man er gravid/forsørger-eller over 25 ?

Anmeld

12. december 2012

Carina:-)

LilleNyPåVej skriver:

Undskyld det er selvfølgelig en månedlig løn, ups 

Nej, men der er jo mange der er på kh der sidder og søger masser af jobs, jobs de ikke engang burde søge og som er spild af tid for arbejdsgiveren at kigge igennem - det har været oppe før.

Nu sagde jeg heller ikke at folk skulle have en almindelig løn, det er trods alt stadig kh som er en ydelse man får. Men jeg syntes man burde få en mere acceptabel løn for en uge på 35 timer - du tjener jo ikke engang 50 kr i timen og det skal du betale skat af. - Samtidig burde man lave noget der giver en lyst til at stå ud af sengen, hvorfor skal man lave noget der giver endnu mere stress end i forvejen?

Det er hårdt nok ikke at have et job, men samtidig at skal have psykiske problemer pga af ens regninger, måske skal man flytte, skaffe sig af med sin bil - ja hele ens liv skal laves om, det er syntes jeg altså er grovt nok.

Men man skal selvfølgelig heller ikke bo i en lejlighed til 12.000 kr og kører i mercedes. Men nu er der mange der lever et middelmådigt, acceptabelt og normalt liv uden luksus som har problemer fordi at kh bare er lort - små 6000 kr er ikke meget og skal leve for

Ved godt at den sats er for unge mennesker, men jeg er jo selv under 25 år og har prøvet at være ude i al dette og det er sku hårdt og nedslidende - jeg kunne selvfølgelig flytte hjem, men hov så er satsen endnu mindre og jeg skal stadig afsted hver morgen - vel og mærket fra at sted der ikke går busser og der er 40 kilometer frem og tilbage, så er alle de penge vist forsvundet.

Men det er sjo svært, for der er folk der elsker at være på kh fordi de kan snyde systemet - og det er jo træls.

Kontanthjælpen udbetales hver måned, og du skal betale skat af den.

Under 25 år

• hjemmeboende - 3.214 kr. (2012)
  • udeboende -  6.660 kr. (2012)
  • gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 10.335 kr. (2012)
  • med egne børn i hjemmet - 13.732 kr. (2012)
  • hvis du betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til normalbidraget (børnebidrag) på 1.228 kr. (2012).

Du kan max få 13.732 kr. (2012), afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til.

Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 7.888 kr. (Svarende til 6.660 kr. som udeboende under 25 år + 1.228 kr. - normalbidrag for et barn).

Over 25 år

• 10.335 kr. (2012)
  • med forsørgelsespligt - 13.732 kr. (2012).

Jeg kan godt forstå det er svært,og det lyder ikke af mange penge.

MEN hvis man har børn ser det hele jo helt anderledes ud.

Der er betalt inst,boligsikring forhøjet bp .

Har selv fam på kh,og de har det ganske glimrende som de selv siger.

Og selv om det ikke lyder sådan,så synes jeg det er dejligt at vi har et system der griber når det går galt.

Godt vi ikke har folk der sulter,bor på gaden eller ikke kan komme til lægen fordi de har ikke tjener penge.

Det provokerer mig bare når folk så klynker,kalder sig fattige og er drønmisundelige over at der er nogen der tjener gode penge,og samtidig gerne vil beholde lidt af dem til sig selv.

Der er vitterligt folk der mener at der ikke skal være forskel på at arbejde og ikke at arbejde ...

Og folk der nyder at gå hjemme på andres regning.

Og det går desværre ud over dem som står i en rådden situation 

Anmeld

12. december 2012

Mettefpigen

NNe

Da ikke hvis man er gravid/forsørger-eller over 25 ?

Nej svarede bare på om det var om ugen eller om måneden... Nej man får 13000 før skat som forsørger....

Anmeld

12. december 2012

Mettefpigen

Jeg kan godt forstå det er svært,og det lyder ikke af mange penge.

MEN hvis man har børn ser det hele jo helt anderledes ud.

Der er betalt inst,boligsikring forhøjet bp .

Har selv fam på kh,og de har det ganske glimrende som de selv siger.

Og selv om det ikke lyder sådan,så synes jeg det er dejligt at vi har et system der griber når det går galt.

Godt vi ikke har folk der sulter,bor på gaden eller ikke kan komme til lægen fordi de har ikke tjener penge.

Det provokerer mig bare når folk så klynker,kalder sig fattige og er drønmisundelige over at der er nogen der tjener gode penge,og samtidig gerne vil beholde lidt af dem til sig selv.

Der er vitterligt folk der mener at der ikke skal være forskel på at arbejde og ikke at arbejde ...

Og folk der nyder at gå hjemme på andres regning.

Og det går desværre ud over dem som står i en rådden situation 

Undskyld men jeg får ikk betalt institution, boligsikring eller forhøjet børnetilskud....

Anmeld

12. december 2012

4kløver

Mettefpigen skriver:

Undskyld men jeg får ikk betalt institution, boligsikring eller forhøjet børnetilskud....

Når du er alene med lukas skal du kunne få det.. især vis du er på kh.

Anmeld

12. december 2012

Mettefpigen

4kløver skriver:

Når du er alene med lukas skal du kunne få det.. især vis du er på kh.

Jeg er ikk alene med ham..

Anmeld

12. december 2012

4kløver

Mettefpigen skriver:

Jeg er ikk alene med ham..

Ok.
Men prøv at søg alligevel i kan måske få lidt.. (vis man gider alt det besvær)

Anmeld

12. december 2012

Mettefpigen

4kløver skriver:

NåNå

Ok.
Men prøv at søg alligevel i kan måske få lidt.. (vis man gider alt det besvær)

Når jaa det var ikk så meget det.... Det var mere fordi at det lød som om at fordi msn var på kh så fik man alt betalt.... Men det gør man altså ikk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.