Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

Frk.Nissen

FrkRaarup skriver:

Om du som arbejdende har råd eller ej, rager mig!!!

Kan vende den og sige at du så bare må arbejde noget mere for at få råd!!!

Skal jeg STRAFFES med INGEN udlandsferie, fordi der intet arbejde er til en ufaglært ung pige ? NEJ satme nej!!

Hvis jeg sparer op til ferie, vil jeg satme have ret til at forlade landet! Hvis det var det jeg ville!

Jeg bliver SÅ gal på folk som dig!!! Damn!!!!!!!

Jeg synes bestemt ikke du holder en pæn tone herinde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Den lykkelige

Father skriver:

Hvis du får mindre udbetalt end, en der er på kontanthjælp, skulle du måske have taget dig en (anden)uddannelse, istedet for at gå i så ufattelige små sko.

Desuden, hvad ved du egentligt om kontanthjælps takster? For mig virker du faktisk en smule uoplyst, også vedr. kontanthjælp. BAre fordi man har læst noget i BT eller EB er det ikke nødvendigvis sandt.

Rigtig mange mennesker på kontanthjælp, har svært ved, at få enderne til, at mødes. At der er nogle der bruger ledighed som karriere og kontanthjælp som eneste mål i livet, behøver vel for fanden ikke lægge de familier, og de stakkels mennesker der døjer med andre problemer end ledighed, for last.

Prøv dog at se lidt nuanceret på tingene, livet er ikke sort/hvidt, nærmere en grå nuance.

Lige mine ord

Anmeld

28. november 2012

wamse

Father skriver:

Der er stakler i Danmark, der er familier i Danmark hvor børn går sultne i seng. Hvor børnenes løn fra avisruter går til husholdningen. Familier der spiser gratis på herberger etc.

Det er faktisk ganske udbredt.

At blande Afrika ind i en debat om den danske velfærd er underligt. Efter din logik har vi ikke rige mennesker i Danmark, fordi der er nogle rigere mennesker i f.eks. Kina og Indien.

Der kommer faktisk et program på dr i aften omkring fattige i Danmark

Anmeld

28. november 2012

lycly

Giraffen skriver:

Jeg synes heller ikke der burde være penge til udlandsrejser på KH - så er KH'en for den specifikke person for høj!

Nu ved jeg ikke hvad satserne er, men kunne det ikke tænkes at folk på kh bare prioriterer deres penge anderledes? At de vælger at leve lidt billigere i hverdagen for netop at kunne spare op til ferier? Jeg er i lære og er på elevløn, får nok det samme udbetalt som på kh og jeg kunne sagtens tage på ferie hvis jeg ville. Jeg vælger bare at leve lidt dyrere til daglig og har ned prioriteret udlandsrejser.

Jeg kan ikke rigtig tage stilling til hvorvidt kontanthjælpen er for høj eller ej for jeg har aldrig stået igen situation hvor jeg fik brug for den. Tror aldrig folk bliver enige i denne debat, for folk der er i arbejde kan ikke sætte sig ind i hvordan det er at være ledig og de vil derfor ikke være enige med dem på kontanthjælp. Og dem der er på kontanthjælp står netop i den situation og er ramt af regler og lovgivning og det er klart at de er frustrerede. Så tror det er en uendelig lang diskussion det her

Anmeld

28. november 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Father skriver:

Hvis du får mindre udbetalt end, en der er på kontanthjælp, skulle du måske have taget dig en (anden)uddannelse, istedet for at gå i så ufattelige små sko.

Desuden, hvad ved du egentligt om kontanthjælps takster? For mig virker du faktisk en smule uoplyst, også vedr. kontanthjælp. BAre fordi man har læst noget i BT eller EB er det ikke nødvendigvis sandt.

Rigtig mange mennesker på kontanthjælp, har svært ved, at få enderne til, at mødes. At der er nogle der bruger ledighed som karriere og kontanthjælp som eneste mål i livet, behøver vel for fanden ikke lægge de familier, og de stakkels mennesker der døjer med andre problemer end ledighed, for last.

Prøv dog at se lidt nuanceret på tingene, livet er ikke sort/hvidt, nærmere en grå nuance.

Anmeld

28. november 2012

Giraffen

LuLy skriver:

Nu ved jeg ikke hvad satserne er, men kunne det ikke tænkes at folk på kh bare prioriterer deres penge anderledes? At de vælger at leve lidt billigere i hverdagen for netop at kunne spare op til ferier? Jeg er i lære og er på elevløn, får nok det samme udbetalt som på kh og jeg kunne sagtens tage på ferie hvis jeg ville. Jeg vælger bare at leve lidt dyrere til daglig og har ned prioriteret udlandsrejser.

Jeg kan ikke rigtig tage stilling til hvorvidt kontanthjælpen er for høj eller ej for jeg har aldrig stået igen situation hvor jeg fik brug for den. Tror aldrig folk bliver enige i denne debat, for folk der er i arbejde kan ikke sætte sig ind i hvordan det er at være ledig og de vil derfor ikke være enige med dem på kontanthjælp. Og dem der er på kontanthjælp står netop i den situation og er ramt af regler og lovgivning og det er klart at de er frustrerede. Så tror det er en uendelig lang diskussion det her

jeg ved heller ikke hvordan det er at være på KH men jeg er på SU og den er lavere end KH, så jeg ved godt hvordan det er ikke at have penge til alt muligt

jeg synes det der er problematisk ved debatten er, at nogle er helt reelle mennesker, der ikke kan få et arbejde og af den ene eller anden grund ikke er i dagpenge systemet eller er røget ud af det.... men så er der nogle, der bruger KH-systemet som forlængede lommepenge efter de er flyttet hjemmefra og ikke lige orker at lægge weekend-fester på hylden og hanke op i sig selv

det er PISSE ærgerligt at nogle få skal ødelægge det for hvad jeg tror er flertallet, men sådan er det nu engang - og grunden til at det kan få folk op i det røde felt er, at det er vores "allesammens" penge, der bliver brugt på det

så JA vi har sagt A (velfærdssystem) og så må vi også sige B (betale til de, der mangler) - men jeg håber og tror på at det må kunne forvaltes bedre, så de der har brug for det kan få det så længe de har brug for det og i det omfang de har - og de der reelt set ikke har brug for det, kan få et velfortjent los et vis sted og komme ud og yde til samfundet så godt som de nu kan

så jeg tror i bund og grund vi allesammen er enige om rammerne og visionen bag KH, men forvaltningen kunne godt trænge til en optimering - det vil også kun komme de rigtigt trængene til gavn

Anmeld

6. december 2012

Carina:-)

Father skriver:

Der er stakler i Danmark, der er familier i Danmark hvor børn går sultne i seng. Hvor børnenes løn fra avisruter går til husholdningen. Familier der spiser gratis på herberger etc.

Det er faktisk ganske udbredt.

At blande Afrika ind i en debat om den danske velfærd er underligt. Efter din logik har vi ikke rige mennesker i Danmark, fordi der er nogle rigere mennesker i f.eks. Kina og Indien.

Hvis man ikke kan få enderne til at nå sammen for knap 14.000 før skat-ja så har man sat sig for dyrt og skiftet gæld.

Og det kan da aldrig blive samfundet s byrde at "du" ikke tænker dig om.

Og ligegyldigt hvor mange penge man giver folk,vil der stadig være nogen der prioterer forkert.

Hvad tror du folk gjorde før 1976 som er det år kh blev indført?

Anmeld

6. december 2012

dpb

Carina:-) skriver:

Hvis man ikke kan få enderne til at nå sammen for knap 14.000 før skat-ja så har man sat sig for dyrt og skiftet gæld.

Og det kan da aldrig blive samfundet s byrde at "du" ikke tænker dig om.

Og ligegyldigt hvor mange penge man giver folk,vil der stadig være nogen der prioterer forkert.

Hvad tror du folk gjorde før 1976 som er det år kh blev indført?

Det kommer vel an på hvad man får udbetalt efter skat Du kan jo reelt ikke bruge et beløb før skat til noget, da det jo er individuelt hvor meget man får i fradrag... og folk på overførselsindkomst har et laverer fradrag end folk i arbejde, da dem på overførselsindkomst meget naturligt ikke får beskæftigelsesfradraget også, som dem i arbejde jo gør...

Syntes du prøver at gøre tingene mere sort/hvide end de reelt er....

Qnuz

Anmeld

6. december 2012

Carina:-)

dpb skriver:

Det kommer vel an på hvad man får udbetalt efter skat Du kan jo reelt ikke bruge et beløb før skat til noget, da det jo er individuelt hvor meget man får i fradrag... og folk på overførselsindkomst har et laverer fradrag end folk i arbejde, da dem på overførselsindkomst meget naturligt ikke får beskæftigelsesfradraget også, som dem i arbejde jo gør...

Syntes du prøver at gøre tingene mere sort/hvide end de reelt er....

Qnuz

Det er stadig kun omkring 2000 mindre end f.eks et fuldtidskassedame job-

Og der skal betales arbejdsmarkedbidrag,transport osv af det beløb-

Og der er næppe mere fradrag der end ved så mange andre.

Har familemedlemmer på kh og de har både råd til nye bryster og fladskærm,og de går altså ikke sultne i seng-

Har man sat sig i gæld som gør man ikke kan overleve på kh-ja så er det og kan aldrig blive samfundets problem.

Anmeld

6. december 2012

Barejegsnartergravid

HeXeri skriver:

Det er heller ikke det vedtagelsen har bestemt. Det er sådan set bare ferie med løn de nu er berretiget til og nu har de lov til at rejse ud af landet på den ferie. Jeg synes da det er rimeligt, 5 ugers ferie til alle, uanset rang og størrelse?

Men nej - der er ingen der skal have penge til at holde ferie for. Men løn under ferie er mere end rimelligt og det at selv kunne bestemme om tiden skal bruges i Danmark, Tyskland eller en Sydeuropæisk ferieø burde da være os andre ligegyldigt?

kan ikke lade være med at tænkr hvad kontanthjælp har med løn at gøre. løn er noget man tjerner. kontanthjælp noget man får

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.