LuLy skriver:
Nu ved jeg ikke hvad satserne er, men kunne det ikke tænkes at folk på kh bare prioriterer deres penge anderledes? At de vælger at leve lidt billigere i hverdagen for netop at kunne spare op til ferier? Jeg er i lære og er på elevløn, får nok det samme udbetalt som på kh og jeg kunne sagtens tage på ferie hvis jeg ville. Jeg vælger bare at leve lidt dyrere til daglig og har ned prioriteret udlandsrejser.
Jeg kan ikke rigtig tage stilling til hvorvidt kontanthjælpen er for høj eller ej for jeg har aldrig stået igen situation hvor jeg fik brug for den. Tror aldrig folk bliver enige i denne debat, for folk der er i arbejde kan ikke sætte sig ind i hvordan det er at være ledig og de vil derfor ikke være enige med dem på kontanthjælp. Og dem der er på kontanthjælp står netop i den situation og er ramt af regler og lovgivning og det er klart at de er frustrerede. Så tror det er en uendelig lang diskussion det her 
jeg ved heller ikke hvordan det er at være på KH men jeg er på SU og den er lavere end KH, så jeg ved godt hvordan det er ikke at have penge til alt muligt 
jeg synes det der er problematisk ved debatten er, at nogle er helt reelle mennesker, der ikke kan få et arbejde og af den ene eller anden grund ikke er i dagpenge systemet eller er røget ud af det.... men så er der nogle, der bruger KH-systemet som forlængede lommepenge efter de er flyttet hjemmefra og ikke lige orker at lægge weekend-fester på hylden og hanke op i sig selv
det er PISSE ærgerligt at nogle få skal ødelægge det for hvad jeg tror er flertallet, men sådan er det nu engang - og grunden til at det kan få folk op i det røde felt er, at det er vores "allesammens" penge, der bliver brugt på det
så JA vi har sagt A (velfærdssystem) og så må vi også sige B (betale til de, der mangler) - men jeg håber og tror på at det må kunne forvaltes bedre, så de der har brug for det kan få det så længe de har brug for det og i det omfang de har - og de der reelt set ikke har brug for det, kan få et velfortjent los et vis sted og komme ud og yde til samfundet så godt som de nu kan
så jeg tror i bund og grund vi allesammen er enige om rammerne og visionen bag KH, men forvaltningen kunne godt trænge til en optimering - det vil også kun komme de rigtigt trængene til gavn 
Anmeld