Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

Giraffen

Meandmine skriver:

Ej helt ærlig, nu må "I" med jeres fordomme simpelthen snart begynde at læse lidt stof om de ting "I" udtaler jer om, eller holde op med at gøre jer selv til grin rent ud sagt!!! Tror du seriøst selv på at folk på kontanthjælp bare skovler ind, lever i sus og dus, vimser rundt på Gucci stilletter og får til og med betalt ferier?! Der er tale om at folk som modtager kontanthjælp, om det er 6 mdr eller 6 år, skal have mulighed for at tage ud af landet, og ikke længere føle sig som straffefanger, det er da for helvede en menneskeret, man skal da ikke straffes fordi man i en tid står uden et arbejde, eller er syg!? Blot fordi du har oplevet et par unge sjæle i vildrede er da ikke ensbetydende med at alle mennesker bare er nogle snyltere, og dermed kan der ikke laves regler pga. de 2% som snyder eller dovner! Jeg starter snart på uddannelse som ernæringskonsulent, men har været på kontanthjælp i mange år, som enlig mor. Tro mig, det var skam ikke med vilje at jeg mistede evnen til at dyrke mit fag som keramiker, oveni købet kun meget kort tid efter jeg var blevet færdig med min drømme uddannelse! Jeg kæmpede i så mange år for at få lov til at uddanne mig igen under revalidering, og det var så forfærdeligt og nedværdigende at du på ingen måde kan forestille dig hvad jeg har skulle stå model til :-( Tro mig det var heller ikke med vilje at jeg midt i det hele fik brystkræft og forløbet lige blev forlænget med 2 år yderligere! I 12 år har jeg kæmpet.. og jeg har aldrig haft lov til at holde så meget som 1 uges ferie! Men den ret tog jeg mig! Gør det mig til en forbryder? Et dårligt menneske? NEJ, for det er min menneskeret at være sammen med mit barn, min familie både i og udenfor Dk! Min familie har ALTID betalt vores ferier, for på kontanthjælp er der ikke meget at gøre godt med efter regningerne er betalt, og jeg hverken drikker, ryger, eller har andre luksusvaner! Jeg har aldrig været doven, jeg er en god mor, jeg er aktiv, kreativ, har haft masser af jobs før og efter uddannelse (inden jeg blev syg), jeg har en IQ på 127 (ik' fordi det betyder så meget), til og med blåt blod i årene og alle i min familie arbejder og er akademikere! Jeg var uheldig, og uheldet kan ramme os alle og dig med.. 

Jeg er så træt af uvidenhed og fordomme!!!

nu spørger jeg for at blive klogere og ikke for at kritisere eller nedgøre din situation

men hvad med fagforening og a-kasse, var du på det? jeg spørger kun fordi jeg ikke selv kender reglerne og gerne vil blive klogere på hele situationen og dermed gøre forståelsen for din og andres situation større

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Den lykkelige

nu spørger jeg for at blive klogere og ikke for at kritisere eller nedgøre din situation

men hvad med fagforening og a-kasse, var du på det? jeg spørger kun fordi jeg ikke selv kender reglerne og gerne vil blive klogere på hele situationen og dermed gøre forståelsen for din og andres situation større

Nu har jeg lige set dine indlæg og tillader mig lige at svare selvom jeg slet ikke har deltaget i tråden..
Men jeg er på kontanthjælp.. Jeg har været det 4 år sammenlagt. Jeg ER i a-kasse. Har været det 4 år.. men har stadig ikke nok timer for at være dagpenge berettiget.. Jeg har bestemt ikke råd til at tage på ferie som kh modtager.. MEN for to år siden inviterede min bedstefar hele familien til udlandet. Hvorfor skulle jeg ikke kunne komme med der?
Han har endnu engang inviteret til sommer og jeg er da lykkelig for jeg kan komme med pga de "nye" regler(hvis jeg stadig er på kh til den tid).. For har man ærlig talt brug for.. det ingen dans på roser.. der er absolut intet godt ved den her situation.. Og jeg har en hverdag hvor jeg må forsvare mig selv overfor folk som er vildt uvidende og kloge at høre på.. Jeg har 3 uddannelser, kurser og certifikater.. jeg har over 400 ansøgninger ude lige nu og jeg kæmper hver dag mod fordomme osv.. Irritere mig grænseløst med folk som ikke kan skille personer ad.. ja der er nogen som snylter.. men der er også andre som bare er i en rigtig dårlig situation og som er havnet der på den ene eller anden måde.. Der er bare intet arbejde at få!!

Anmeld

28. november 2012

Giraffen

Den lykkelige skriver:

Nu har jeg lige set dine indlæg og tillader mig lige at svare selvom jeg slet ikke har deltaget i tråden..
Men jeg er på kontanthjælp.. Jeg har været det 4 år sammenlagt. Jeg ER i a-kasse. Har været det 4 år.. men har stadig ikke nok timer for at være dagpenge berettiget.. Jeg har bestemt ikke råd til at tage på ferie som kh modtager.. MEN for to år siden inviterede min bedstefar hele familien til udlandet. Hvorfor skulle jeg ikke kunne komme med der?
Han har endnu engang inviteret til sommer og jeg er da lykkelig for jeg kan komme med pga de "nye" regler(hvis jeg stadig er på kh til den tid).. For har man ærlig talt brug for.. det ingen dans på roser.. der er absolut intet godt ved den her situation.. Og jeg har en hverdag hvor jeg må forsvare mig selv overfor folk som er vildt uvidende og kloge at høre på.. Jeg har 3 uddannelser, kurser og certifikater.. jeg har over 400 ansøgninger ude lige nu og jeg kæmper hver dag mod fordomme osv.. Irritere mig grænseløst med folk som ikke kan skille personer ad.. ja der er nogen som snylter.. men der er også andre som bare er i en rigtig dårlig situation og som er havnet der på den ene eller anden måde.. Der er bare intet arbejde at få!!

ok tak for svaret og hvordan var det med dagpenge og ikke nok timer? mener om der er en årsag til at du ikke havde nok timer til at få dagpenge? 

men jeg kom også hurtigt til at tænke på en veninde jeg har der er på kh og ikke har råd til at ta på ferie (det er så fordi hun har en stor gæld hun betaler af samtidig som er "selvfoskyldt") men jo selvfølgelig skal man ha lov til at tage til udlandet, vidste ikke at reglerne nu forbød en at forlade landet...

ka det ha noget at gøre med indvandrere og andre, der har familie/base uden for DK - altså at man ikke ka komme til DK og så få KH og så rejse ud af landet og leve for dem? (men så burde der jo bare være nogle regler, der hed x antal uger om året må man være uden for landegrænserne)

men fedt at lære noget nyt og nu hvor jeg lige har tænkt den igennem er det da kun rimeligt at ALLE mennesker kan bevæge sig frit over landegrænserne  

Anmeld

28. november 2012

Father

TeamRocket skriver:

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

Så man skal altså stavnsbindes hvis man er så uheldig, at være ledig?

Velkommen til 2012! Hvor småligheden trives bedre end nogensinde før.

Anmeld

28. november 2012

TeamRocket

Father skriver:

Så man skal altså stavnsbindes hvis man er så uheldig, at være ledig?

Velkommen til 2012! Hvor småligheden trives bedre end nogensinde før.

Nej da- man skal da ta på luksusferie til Spanien for statens penge. Folk uden job har jo mere brug for ferie end os med job. Og derfor er det fedt at en ledig kan få en højere udbetaling end mig, der rent faktisk har et arbejde. Det må da også være kæmpe motivationfor at søge job, søg dette job og få mindre udbetalt end du får på din kh og dine 10 timers jobklub- tilgengæld er det et fuldtidsarbejde med dårligere mødetider. I just dont get it. Ethvert job burde da være bedre lønnet end kh. Så ja, jeg synes den skal sættes ned. Jeg ville faktisk have flere penge hvis jeg bare sagde mit job op og gik ledig. Bizart.. Sådan burde det da ikke være.

Anmeld

28. november 2012

grinny

Tror der er rigtig mange her der ikke ved hvordan det er at være på kontanthjælp! Det er fandme ikke luksus. Jeg får 3900 udbetalt - er det luksus? At jeg så har en kæreste der kan spare op så vi kan komme på ferie har fandme INTET med min kontanthjælp at gøre.

Øv hvor har folk dog ondt i røven!

Ja, jeg kan tage til udlandet i en uge mens jeg STADIG får kontanthjælp - åh nej - staten betaler jo min ferie så  

Anmeld

28. november 2012

Father

TeamRocket skriver:

Nej da- man skal da ta på luksusferie til Spanien for statens penge. Folk uden job har jo mere brug for ferie end os med job. Og derfor er det fedt at en ledig kan få en højere udbetaling end mig, der rent faktisk har et arbejde. Det må da også være kæmpe motivationfor at søge job, søg dette job og få mindre udbetalt end du får på din kh og dine 10 timers jobklub- tilgengæld er det et fuldtidsarbejde med dårligere mødetider. I just dont get it. Ethvert job burde da være bedre lønnet end kh. Så ja, jeg synes den skal sættes ned. Jeg ville faktisk have flere penge hvis jeg bare sagde mit job op og gik ledig. Bizart.. Sådan burde det da ikke være.

Hvis du får mindre udbetalt end, en der er på kontanthjælp, skulle du måske have taget dig en (anden)uddannelse, istedet for at gå i så ufattelige små sko.

Desuden, hvad ved du egentligt om kontanthjælps takster? For mig virker du faktisk en smule uoplyst, også vedr. kontanthjælp. BAre fordi man har læst noget i BT eller EB er det ikke nødvendigvis sandt.

Rigtig mange mennesker på kontanthjælp, har svært ved, at få enderne til, at mødes. At der er nogle der bruger ledighed som karriere og kontanthjælp som eneste mål i livet, behøver vel for fanden ikke lægge de familier, og de stakkels mennesker der døjer med andre problemer end ledighed, for last.

Prøv dog at se lidt nuanceret på tingene, livet er ikke sort/hvidt, nærmere en grå nuance.

Anmeld

28. november 2012

TeamRocket

Father skriver:

Hvis du får mindre udbetalt end, en der er på kontanthjælp, skulle du måske have taget dig en (anden)uddannelse, istedet for at gå i så ufattelige små sko.

Desuden, hvad ved du egentligt om kontanthjælps takster? For mig virker du faktisk en smule uoplyst, også vedr. kontanthjælp. BAre fordi man har læst noget i BT eller EB er det ikke nødvendigvis sandt.

Rigtig mange mennesker på kontanthjælp, har svært ved, at få enderne til, at mødes. At der er nogle der bruger ledighed som karriere og kontanthjælp som eneste mål i livet, behøver vel for fanden ikke lægge de familier, og de stakkels mennesker der døjer med andre problemer end ledighed, for last.

Prøv dog at se lidt nuanceret på tingene, livet er ikke sort/hvidt, nærmere en grå nuance.

Seriøst, så alle der ikke er på kh er uoplyste. Det er ret nemt at google kh satserne. og stakler på kh? Come on. Børn i afrika er stakler. I dk er vi sgu ikke stakler, vi har netop hjælp at hente altid.

Anmeld

28. november 2012

dpb

Father skriver:

godt sagt

Anmeld

28. november 2012

Father

TeamRocket skriver:

Seriøst, så alle der ikke er på kh er uoplyste. Det er ret nemt at google kh satserne. og stakler på kh? Come on. Børn i afrika er stakler. I dk er vi sgu ikke stakler, vi har netop hjælp at hente altid.

Der er stakler i Danmark, der er familier i Danmark hvor børn går sultne i seng. Hvor børnenes løn fra avisruter går til husholdningen. Familier der spiser gratis på herberger etc.

Det er faktisk ganske udbredt.

At blande Afrika ind i en debat om den danske velfærd er underligt. Efter din logik har vi ikke rige mennesker i Danmark, fordi der er nogle rigere mennesker i f.eks. Kina og Indien.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.