TeamRocket skriver:
Nej da- man skal da ta på luksusferie til Spanien for statens penge. Folk uden job har jo mere brug for ferie end os med job. Og derfor er det fedt at en ledig kan få en højere udbetaling end mig, der rent faktisk har et arbejde. Det må da også være kæmpe motivationfor at søge job, søg dette job og få mindre udbetalt end du får på din kh og dine 10 timers jobklub- tilgengæld er det et fuldtidsarbejde med dårligere mødetider. I just dont get it. Ethvert job burde da være bedre lønnet end kh. Så ja, jeg synes den skal sættes ned. Jeg ville faktisk have flere penge hvis jeg bare sagde mit job op og gik ledig. Bizart.. Sådan burde det da ikke være.
Hvis du får mindre udbetalt end, en der er på kontanthjælp, skulle du måske have taget dig en (anden)uddannelse, istedet for at gå i så ufattelige små sko.
Desuden, hvad ved du egentligt om kontanthjælps takster? For mig virker du faktisk en smule uoplyst, også vedr. kontanthjælp. BAre fordi man har læst noget i BT eller EB er det ikke nødvendigvis sandt.
Rigtig mange mennesker på kontanthjælp, har svært ved, at få enderne til, at mødes. At der er nogle der bruger ledighed som karriere og kontanthjælp som eneste mål i livet, behøver vel for fanden ikke lægge de familier, og de stakkels mennesker der døjer med andre problemer end ledighed, for last.
Prøv dog at se lidt nuanceret på tingene, livet er ikke sort/hvidt, nærmere en grå nuance.
Anmeld