Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Studerendemor

Jeg tror på, at det i det lange løb betaler sig at lade kontanthjælpsmodtagere få mere frihed. Fx ved at give plads til muligheden for, at tage væk. Ferie er højst sandsynligt lig med opladning, afslapning, fornyet energi og fornyet mod på at handle på baggrund af den triste situation man står i. Man får altså ikke job, hvis man er modløs og tappet for energi. Men får man et pusterum til at komme ovenpå, har man måske overskud til at klare udfrodringer. 

At kontanthjælpsmodtagere nu kan holde ferie, synes jeg er langt mere menneskeligt, solidarisk og retfærdigt, end det modsatte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Carina:-)

Den lykkelige skriver:

Det meget mulig jeg "laver" mindre, timemæssigt, end på et fuldtids job.. men psykisk er det meget hårdere.. Jeg ville 10000 gange hellere knokle på fuldtidsjob og skulle få det til at hænge sammen med hjem, mand og børn end at være der jeg er nu!

Og det ville jeg heller ikke.

Vil langt hellere forsørge mig selv,og kan godt forstå du heller ikke synes det er fedt.

Og ved også godt at fordi nogen slipper nemt omkring reglerne,og går i flere år og hygger sig-så regner man med det er alle der har det nemt.

Sådan er det ikke,MEN det er stadig provokerende at folk piver over beløb,regler og at de skal lave noget for kh .

(Og det er ikke møntet på nogen bestemt,bare generlt)

Anmeld

7. december 2012

Carina:-)

Her i århus, er det også 35 timers arbejdsuge for at få udbetalt, hele 5536kr (yay) er glad for jeg er sygemeldt

Det beløb er jo så kun indtil du er 25,eller bliver forsørger.

Og det er jo rimeligt nok ,når man  tænker på hvad su én er på.

Og det er da trist at du er glad for at være sygemeldt.

Anmeld

7. december 2012

isabellasmor

skrivemaskine skriver:

Jeg tror på, at det i det lange løb betaler sig at lade kontanthjælpsmodtagere få mere frihed. Fx ved at give plads til muligheden for, at tage væk. Ferie er højst sandsynligt lig med opladning, afslapning, fornyet energi og fornyet mod på at handle på baggrund af den triste situation man står i. Man får altså ikke job, hvis man er modløs og tappet for energi. Men får man et pusterum til at komme ovenpå, har man måske overskud til at klare udfrodringer. 

At kontanthjælpsmodtagere nu kan holde ferie, synes jeg er langt mere menneskeligt, solidarisk og retfærdigt, end det modsatte.

Anmeld

7. december 2012

Mettefpigen

Carina:-) skriver:

Jeg synes ikk at man kan sammenligne su og kh... Det er 2 vidt forskellige ting.... Det der er irreterende er at man skal arbejde så meget, også kan man søge job bagefter!... Man har en (næsten) alm arbejdsuge, men samtidig skal man søge job ved siden, som faktisk er det vigtigste at gøre når man er på kh......l

Anmeld

7. december 2012

Dustmuz

Lady Marion <3 skriver:

Jeg tror ikke på du må have en 35 timers arb. uge for at få den smule KH udbetalt , det er jo langt under mindste løn og dermed ulovligt

mindstelønnen gælder IKKE for KH

Anmeld

7. december 2012

Dustmuz

Carina:-) skriver:

ja jeg er glad for at være sygemeldt, selvom det ikke var med kommunens bedste overbevisning da..

de ville gerne have mig ud i en 35 timers rengøring (hvilket jeg ikke kan holde til pga min slidgigt)

selv dem over 25 kan komme så langt ned, hvis de er på KH længe nok (1 år)

Anmeld

7. december 2012

Majeha

Lady Marion <3 skriver:

Jeg tror ikke på du må have en 35 timers arb. uge for at få den smule KH udbetalt , det er jo langt under mindste løn og dermed ulovligt

Det må man godt. De kalder det bare praktik, og tryllerylle = fuldt ud lovligt, og "desværre" meget benyttet af jobcentre. Skriver "desværre", da det for khmodtagere er rart at komme ud og få noget at rive i (føle sig nyttige), men det optager jo så også en ordinær arbejdsstilling.

Anmeld

7. december 2012

Lady Marion <3

Majeha skriver:

Det må man godt. De kalder det bare praktik, og tryllerylle = fuldt ud lovligt, og "desværre" meget benyttet af jobcentre. Skriver "desværre", da det for khmodtagere er rart at komme ud og få noget at rive i (føle sig nyttige), men det optager jo så også en ordinær arbejdsstilling.

Vildt at det er lovligt

Anmeld

7. december 2012

Majeha

Lady Marion <3 skriver:

Vildt at det er lovligt

Reglerne er sådan, at kommunen skal have en ledig i aktivering, være sig praktik, jobsøgningskursus m.v. inden der er gået et vist antal mdr., for at få penge fra staten. Det koster knaster at have ledige på div. kurser, men de har så nogle samrbejdspartnere (div. firmaer og forretninger), der så får billig arbejdskraft, og jobcenter kan derved spare dyre kurser.

Men selvom man arbejder fuldtid til en timeløn på kh sats, giver det jo stadig personen noget at "stå op til" og erfaring på cv'et.

Man kan også selv gå ud og finde praktikplads, altså tilbyde gratis arbejdskraft i x antal uger til et sted, men ønsker at være, og så håbe på fastansættelser derefter.

Der er både + og - sider ved den måde lovgivningen ifm. ledige borgere fungerer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.