JS<3 skriver:
Sorry, men jeg må desværre give teamrocket ret.
jeg forstår at kontanthjælp er en nødvendighed i nogen tilfælde, men nøj hvor er der mange der læner sig op af det.
Fx. Er jeg igang med at studere (forsætter efter barsel) allerede i grundforløbet sad der unge mennesker på 18 og ikke ville den uddannelse, og valgte derfor at springe af fordi de havde mulighed for kontanthjælp, - den holder ikke i mine øjne. Skal vi andre studere og ha job ved siden af for at ha penge til ferie, mens andre får det "serveret" ? Hm
Jeg siger ikke at du er en af dem, og selvfølgelig skal du da også holde ferie, men at "få" penge til at rejse ud af landet, imens vi andre kæmper for at få råd til det. Det syntes jeg bestemt ikke er fair.

Ej helt ærlig, nu må "I" med jeres fordomme simpelthen snart begynde at læse lidt stof om de ting "I" udtaler jer om, eller holde op med at gøre jer selv til grin rent ud sagt!!! Tror du seriøst selv på at folk på kontanthjælp bare skovler ind, lever i sus og dus, vimser rundt på Gucci stilletter og får til og med betalt ferier?! Der er tale om at folk som modtager kontanthjælp, om det er 6 mdr eller 6 år, skal have mulighed for at tage ud af landet, og ikke længere føle sig som straffefanger, det er da for helvede en menneskeret, man skal da ikke straffes fordi man i en tid står uden et arbejde, eller er syg!? Blot fordi du har oplevet et par unge sjæle i vildrede er da ikke ensbetydende med at alle mennesker bare er nogle snyltere, og dermed kan der ikke laves regler pga. de 2% som snyder eller dovner! Jeg starter snart på uddannelse som ernæringskonsulent, men har været på kontanthjælp i mange år, som enlig mor. Tro mig, det var skam ikke med vilje at jeg mistede evnen til at dyrke mit fag som keramiker, oveni købet kun meget kort tid efter jeg var blevet færdig med min drømme uddannelse! Jeg kæmpede i så mange år for at få lov til at uddanne mig igen under revalidering, og det var så forfærdeligt og nedværdigende at du på ingen måde kan forestille dig hvad jeg har skulle stå model til :-( Tro mig det var heller ikke med vilje at jeg midt i det hele fik brystkræft og forløbet lige blev forlænget med 2 år yderligere! I 12 år har jeg kæmpet.. og jeg har aldrig haft lov til at holde så meget som 1 uges ferie! Men den ret tog jeg mig! Gør det mig til en forbryder? Et dårligt menneske? NEJ, for det er min menneskeret at være sammen med mit barn, min familie både i og udenfor Dk! Min familie har ALTID betalt vores ferier, for på kontanthjælp er der ikke meget at gøre godt med efter regningerne er betalt, og jeg hverken drikker, ryger, eller har andre luksusvaner! Jeg har aldrig været doven, jeg er en god mor, jeg er aktiv, kreativ, har haft masser af jobs før og efter uddannelse (inden jeg blev syg), jeg har en IQ på 127 (ik' fordi det betyder så meget), til og med blåt blod i årene og alle i min familie arbejder og er akademikere! Jeg var uheldig, og uheldet kan ramme os alle og dig med..
Jeg er så træt af uvidenhed og fordomme!!!