Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

Majeha skriver:

Reglerne er sådan, at kommunen skal have en ledig i aktivering, være sig praktik, jobsøgningskursus m.v. inden der er gået et vist antal mdr., for at få penge fra staten. Det koster knaster at have ledige på div. kurser, men de har så nogle samrbejdspartnere (div. firmaer og forretninger), der så får billig arbejdskraft, og jobcenter kan derved spare dyre kurser.

Men selvom man arbejder fuldtid til en timeløn på kh sats, giver det jo stadig personen noget at "stå op til" og erfaring på cv'et.

Man kan også selv gå ud og finde praktikplads, altså tilbyde gratis arbejdskraft i x antal uger til et sted, men ønsker at være, og så håbe på fastansættelser derefter.

Der er både + og - sider ved den måde lovgivningen ifm. ledige borgere fungerer.

Der er ikke noget fedt i at skrive på sit CV at man kan sortere tøj i sorte sække, sy indkøbsnet og smide computer dele (som man egentligt ikke ved hvad er) i forskellige kasser - for det var det jeg lavede 35 timer om ugen  Jeg følte ikke jeg havde noget af stå op til, jeg følte at jeg var placeret på et opholdssted med en bunke forbrydere (og det var de, det snakkede de selv højt om) fordi at reglerne hedder at man skal lave noget i mindst 6 måneder, medmindre man selvfølgelig selv finder noget andet. 

Gud ske tak og lov for barsel  Og gud ske tak og lov for at jeg skal starte uddannelse efter barsel. Kh er da nok det sidste jeg har lyst til igen når man skal placeres med sådanne nogle grødhoveder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2012

Majeha

LilleNyPåVej skriver:

Der er ikke noget fedt i at skrive på sit CV at man kan sortere tøj i sorte sække, sy indkøbsnet og smide computer dele (som man egentligt ikke ved hvad er) i forskellige kasser - for det var det jeg lavede 35 timer om ugen  

Det er trist, du har haft det sådan, men alt andet lige, så er det trods alt et "arbejde", du kan dokumentere for, frem for ingenting. Og det viser også, at du kan fungere ude på arbejdsmarkedet ved at stå op og møde op til hvad end det er, du skal. Sorte huller i cv'et er bare ikke særlig gode ifb. jobsøgning.

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

Majeha skriver:

Det er trist, du har haft det sådan, men alt andet lige, så er det trods alt et "arbejde", du kan dokumentere for, frem for ingenting. Og det viser også, at du kan fungere ude på arbejdsmarkedet ved at stå op og møde op til hvad end det er, du skal. Sorte huller i cv'et er bare ikke særlig gode ifb. jobsøgning.

Kan du have ret i, men det er ski også ret så meget opslidende og der er intet positivt i at arbejde sådan et sted, man har jo lyst til at græde hver morgen og også når man kommer hjem igen.

Reglerne er og bliver for at misbruge arbejdskraft til en ugentligt latterlig løn på små 6000 kr før skat, så det er altså svært at se hvorfor andre syntes at man skal være positiv og være glad for at have noget at stå op til 

Kan sagtens følge "dem" i at man skal have noget at stå op til så man ikke sidde hjemme hver dag, men så find nogle bedre ting at sætte de folk til, og for den sags skyld så lad dem arbejde mindre timer så lønnen idet mindste føles bedre (normal timeløn). Jeg følte mig som en slave på et opholdssted og der er nul tolerence.

Det er psykisk nedkørende.

Anmeld

7. december 2012

Majeha

LilleNyPåVej skriver:

Kan du have ret i, men det er ski også ret så meget opslidende og der er intet positivt i at arbejde sådan et sted, man har jo lyst til at græde hver morgen og også når man kommer hjem igen.

Reglerne er og bliver for at misbruge arbejdskraft til en ugentligt latterlig løn på små 6000 kr før skat, så det er altså svært at se hvorfor andre syntes at man skal være positiv og være glad for at have noget at stå op til 

Kan sagtens følge "dem" i at man skal have noget at stå op til så man ikke sidde hjemme hver dag, men så find nogle bedre ting at sætte de folk til, og for den sags skyld så lad dem arbejde mindre timer så lønnen idet mindste føles bedre (normal timeløn). Jeg følte mig som en slave på et opholdssted og der er nul tolerence.

Træls at du havde det sådan. Men kan også godt forstå dig. Knokle et sted, man ikke trives, og samtidig blive stemplet som doven, fordi man er på kh. Det sidste ikke direkte møntet på dig, men mere den generelle opfattelse (som man også kan se i tråden her).

Anmeld

7. december 2012

Miin'Baby'Mus

Majeha skriver:

Træls at du havde det sådan. Men kan også godt forstå dig. Knokle et sted, man ikke trives, og samtidig blive stemplet som doven, fordi man er på kh. Det sidste ikke direkte møntet på dig, men mere den generelle opfattelse (som man også kan se i tråden her).

Ja og der er selvfølgelig nogen der nasser på systemet, har selv kendt et par stykker og den ene er nok ikke kommet meget videre de sidste par år. Han venter nemlig på direktør jobbet hopper ned i hans skød 

Indtil da har han bare sagt at han er utilregnelig og hashmisbruger og de syntes det var fedt at han var ærlig så han kan bare få lov at gå hjemme  Han sidder og praler med disse ting, han ville nemt kunne være ude i haveservice eller andet lorte skod job, men det gider han ikke. Og så er der andre der knap nok må have en sygedag uden at blive trukket i løn  det er grotesk

Anmeld

7. december 2012

Dustmuz

Majeha skriver:

jeg tror ærligt talt at dem som stempler folk som dovne osv. er dem som ikke selv aner hvordan det er på KH..

Anmeld

7. december 2012

Majeha

Dustmuz skriver:

jeg tror ærligt talt at dem som stempler folk som dovne osv. er dem som ikke selv aner hvordan det er på KH..

Det har du ret i. Har selv siddet i visitationen i et jobcenter, og er kun stødt på ganske få, der valgte kh som den "lette løsning". Til gengæld er der også tilfælde, der er så grelle, at det er til at krumme tæer over. Og det er desværre de historier, folk hæfter sig ved, og så er det let, at skære alle over een kam.

Anmeld

12. december 2012

H+S Skjolgborg.

michelledam skriver:

Hold nu op hvor fedt. Jeg står i den situation at jeg er på sygedagpenge ig desvlrre nok ender på kh snart da jeg ikke kanarbejde fordi jeg har fået et piskesmæld. Og jeg har nemlig siden skaden skete for to år siden haft ondt i maven over at jeg ikke har kunnet få de oplevelser med min lille familie.

Jeg kan så godt blive harmover at der er nogen der synes at fplk på kh har det for godt. Det har vi ikke. Jeg ville da for alt i verden godt bytte. Jeg er 25 og jeg ved ikke engang om jeg kan holde til at have et flexjob. Og jeg synes det er skide uretfærdigt at man bliver skærmet så meget for synes behov og lyster fordi man er havnet i en situation man ikke selv har valgt.

Nemlig sådan nogle som os der er syg eller ligne som gerne ville nået jeg taler om ikke alle de der nasser som ja jeg ved der er på kontanthjælp er jo selv syg med 5 pysisk sygdomme + 3 fysiske oveni og jeg ved jeg aldrig får et alm eller fuldtidsjob er heldig hvis jeg bare kan komme op op 25 time men pt kan jeg kun klar 20 pr uge. Selv det er lidt for meget kan jeg mærke på mig selv + 4 børn og hjemme osv.

Da jeg skrev det indlæg var det mest ment for os der gerne eller ønske af have et alm arbejde men er hvor vi er nu eller endt nemlig på kontanthjæpen.

Anmeld

12. december 2012

H+S Skjolgborg.

Hvis man er på kontanthjælp har man vel ikke råd til at tage på ferie? Plus at man jo alligevel har fri hele tiden, så det er jo ikke fridage man trænger til.. 

Og undskyld jeg spørger, men hvordan i alverden er det lykkedes dig at få kontanthjælp i 15 år? Overvejet et job i stedet? 

Kan jeg godt nok ikke 100 % hvorfor første nu efter 15 år for jeg har sagt flexjob siden nov 2001.

Men jeg kan fortælle dig nogle kommunen er langsom.jeg har gået i skole fra jeg var 5½ år arbejde hverdag efter skole i alle de plejefamilie jeg har boede i eller skolehjem jeg boede på. men jeg gik ud med et gemsnit på 8,7 i 9 kl i 94 derefter tog jeg 10 på vuc så i arbejde  så udd og 3 uger i irland og arbejde så hjem og arbejde så mellem 40-52 timer om aftenne og natten/morgen så gik jeg ned med flaget og indlagt for 3 gang så kom jeg på kontanthjælp og der kan jeg  fortælle dig jeg har været ud i alt muligt og 47 sted på de år her+holdt 3 barsle,taget kursuser,pratik osv i forskelig ting fra 2001 til 2011 så fra sep 2011 til 13 jan 2012 var jeg i arbejdesprøveningen også flytte vi også kom jeg i ny arbejdensprøveningen den 25 dep og er der inu til 18/1 også skal jeg nok i flexjob hvis de siger ok eller andet.

jeg har 5 pysisk sygdomme og 3 fysisks.

har boede 49 stede på min 36 år ser ikke min far har set ham 2 gange siden jeg fik min søn som snart er 12 år. han har 4 piger med mig og min mor har 5 piger med mig. Jeg har ingen hele søsken alle halve og vi alle blev fjeren da jeg var 9 år og jeg alene de andre 2 andre steder hen. før min 9 års aldre have jeg boede 29 sted. have en mor der drik og fandt nogle farlig mænd så vold på min mor og andre stoffe bræk osv osv osv osv osv. + jeg boede i pleje et sted som 9-14 år hvor jeg blev overfald hver enste dag og bolle i hovede og røv næsten undskyld mit sprog af min plejefar og fik tæske af hans 3 drenge tit stak jeg af når jeg kunne og hente af politi låst ind hos dem nogle gange også min mor prøv af gemme mig hvis jeg kom der så til sidste da jeg var 14 år tog jeg bløden på kommunen og meld dem + politi sammen med en veninde.da jeg så kom væk derfra som 14 år og 3 mdr gammel blev jeg indlagt efter af have været sug i en uge 2 påska dag med 112 jeg var gravid i 17 uge fik og den var død pyha for det.....

Så jeg er endelig syg nok til en pension uden skånjob men jeg kan ikke klar 24 timer af gå hejmme være alene dag ind og dag ud men jeg kan heller ikke klar for meget ude og nogle dag vil jeg bare være mig og børne og hygge eller hvis de er syg ville jeg være der 100 % for ingen var der for mig. da jeg var barn....

er det fortællingen nok pt ellers tager jeg det gerne på PB.........

Anmeld

12. december 2012

Carina:-)

Men der er jo ingen logik i at det skal være som et alm job at være i aktivering.

Det handler jo om at det skal være en overgang,og opfordre til alm jobsøgning,

Hvis du fik det samme som i et alm job,og det var spændende og læreridt-ville du jo blive hængende,for så er der jo ingen grund til at komme videre.Og er den ugentlige løn på 6000 før skat??? Det er altså 24.000 før skat.....Det er da en pæn kh.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.