Bøllen skriver:
Ej undskyld hvad filan er det da for en kommentar
Hvorfor ialverden skal man ikke have love til at holde ferie i udlandet fordi man er på kontant hjælp ??
Bliver godt nok HARM over din kommentar . Kors man - folk vælger jo ikke lige frem frivillig at komme på kontant hjælp. Det skal man da ikke straffes for.
Syntes vores system er SYGT , bare fordi man er på kontant hjælp eller sygemeldt er man ikke berettigt til ferie - eller rejse til udlandet
Helt enig!! 
Mere empatiløs kommentar skal man da lede længe efter...
Den der floskel med "os i arbejde, skal da ikke smøre madpakken, for alle de dovne derude"-agtigt, kan få mig til at se rødt! 
De fatter simpelthen ikke, hvor ekstremt stressende det kan være at gå uden arbejde og være nødt til at føle sig som en snylter på samfundet! Man bliver degraderet til et laverestående væsen, som rigtig mange danskere i arbejde kan blive helt enige om at se ned på!
Og det tror de så ikke, man også har brug for en ferie af og til for at glemme? "Når I får gratis penge fra samfundet, skal I da også gøre alt, hvad I kan for at komme i arbejde!" -JA, men nu hænger arbejde altså ikke ligefrem på træerne, og at søge job kan være en voldsomt stressende proces! Alt, der stresser, forringer indsatsen! Et almindelig kendt faktum! Det KAN da kun være til gavn for samfundet, at den arbejdssøgende får et pusterum ind imellem og derefter søger ihærdigt videre. Ellers kan man vel også risikere en psykisk lidelse oveni hatten, som besværliggør hele processen yderligere OG koster samfundet mange flere penge at helbrede!
Gud, hvor jeg altså hader snævertsynethed og jeg/mig-tankegang...... 
Anmeld