Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2012

Snartmortil3

SussieThyssen skriver:

NEJ!!!

Ikke onde kære ven..det er et helt forkert ord.
Ondskab er noget helt andet.

Nej, det handler mere om at man glemmer, at se udad og ind bagved..evnen til empati...medfølelse.
I kampen for dagligdagen, glemmer mange at varetage/lære og bevare den evne.

Jo ældre jeg bliver, jo mere ser jeg, at mange mennesker glemmer den evne med tiden, og hvor vigtigt det er at bevare den.

Og netop herinde, hvor der er en kæmpe koncentration af mødre, burde netop empatien være tilstede i mega koncentreret form.
Det er netop det tidspunkt i livet, hvor ens empati er størst, når man er mor.
Den følelse er det utroligt vigtigt at bevare, dyrke og huske...evnen til at sætte sig, ikke kun i sit barns sted, men i alle menneskers sted.

Og ja..jeg er ikke spor bange for at melde ud, når folk ikke er gode mod hinanden...ikke mere.

min tlf ville ikke have at jeg skrev mere i indlægget så fortsætter lige her.

jeg synes ikke jeg mangler empati pga den holdning. livet er fandme bare ikke lutter lagkage og får man penge i form af kontanthjælp så burde der ikke være overskud til ferie. 

det er røv surt at være på kh og være 'fattig'. men det gør ikke at jeg ikke har evnen til at føle empati for andres situation. det er da surt og trist. men sådan er livet altså. psykopater er folk der ikke kan føle empati. og jeg er ikke psykopat. men realist. statskassen er ikke uendeligt fyldt med guld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2012

smokin

110811 skriver:

jeg synes ikke jeg mangler empati pga den holdning. livet er fandme bare ikke lutter lagkage og får man penge i form af kontanthjælp så burde der ikke være overskud til ferie. 

det er røv surt at være på kh og være 'fattig'. men det gør ikke at jeg ikke har evnen til at føle empati for andres situation. det er da surt og trist. men sådan er livet altså. psykopater er folk der ikke kan føle empati. og jeg er ikke psykopat. men realist. statskassen er ikke uendeligt fyldt med guld.

Næhfeng den er squ nærmere snart tom...

Anmeld

24. september 2012

Snartmortil3

Zette skriver:

Næhfeng den er squ nærmere snart tom...

Anmeld

24. september 2012

Wimmie

110811 skriver:

Så du mener vitterligt at hvis en familie vælger at leve enormt skrabet i et halvt år - mere skrabet end de egl. bryder sig om - for at spare sammen til en ferie så de har noget at se frem til, så burde KH'en sættes ned så de altid skal leve skrabet - for kan de gøre det i et halvt år, så kan de jo sagtens gøre det hele tiden?

Og hvis de kan, så kan alle og så skal vi sætte KH'en ned for alle?

Er det virkelig noget at byde folk? Kan du vitterligt ikke unde folk selv at bestemme hvordan de vil disponere over de penge de får udbetalt?

Nogle mennesker prioriterer at have en stabil hverdag med en ok økonomi og så undvære ferie og fornøjelse mens andre hellere vil leve på en sten for at få råd til nogle glæder.

Jeg kan på ingen måder forstå hvordan man kan have ondt i numsen over det...  

Anmeld

24. september 2012

Snartmortil3

Wimmie skriver:

Så du mener vitterligt at hvis en familie vælger at leve enormt skrabet i et halvt år - mere skrabet end de egl. bryder sig om - for at spare sammen til en ferie så de har noget at se frem til, så burde KH'en sættes ned så de altid skal leve skrabet - for kan de gøre det i et halvt år, så kan de jo sagtens gøre det hele tiden?

Og hvis de kan, så kan alle og så skal vi sætte KH'en ned for alle?

Er det virkelig noget at byde folk? Kan du vitterligt ikke unde folk selv at bestemme hvordan de vil disponere over de penge de får udbetalt?

Nogle mennesker prioriterer at have en stabil hverdag med en ok økonomi og så undvære ferie og fornøjelse mens andre hellere vil leve på en sten for at få råd til nogle glæder.

Jeg kan på ingen måder forstå hvordan man kan have ondt i numsen over det...  

hvis man har økonomisk overskud til at ligge penge til side mener jeg at kontanthjælpen er for høj ja. det skal være en hjælp til familier der står i en presset situation. men har man overskud, så mener jeg bestemt at den burde sænkes ja. rejse for statskassen penge..... aaaarh.

Anmeld

24. september 2012

Wimmie

110811 skriver:

hvis man har økonomisk overskud til at ligge penge til side mener jeg at kontanthjælpen er for høj ja. det skal være en hjælp til familier der står i en presset situation. men har man overskud, så mener jeg bestemt at den burde sænkes ja. rejse for statskassen penge..... aaaarh.

Men fordi man vælger at leve på en sten i et halvt år betyder det jo ikke at man kan holde til det i længden.

Og skal KH'en så sættes ned for alle fordi nogen kan leve af ingenting?

Anmeld

24. september 2012

Snartmortil3

Wimmie skriver:

Men fordi man vælger at leve på en sten i et halvt år betyder det jo ikke at man kan holde til det i længden.

nej. den skal selvf kun nedsættes for dem der rent faktisk har råd til ferie.

Anmeld

24. september 2012

Snartmortil3

Wimmie skriver:

vi lever i et udemærket velfærdssamfund hvor der altid er hjælp at hente! sagen er den at vi lever i krisetider og statskassen sulter!!!!!! vi må fandme alle bidrage-og har man ikke noget job og ikke bidrager via skatten ( eller i hvert fald meget lidt ) så skal man da ikke have lov til at tage på ferie for statens penge? de pengealle mulige andre bidrager med. har man råd til dette burde pengene gå retur til statskassen og kh nedsættes.

Anmeld

24. september 2012

Wimmie

110811 skriver:

vi lever i et udemærket velfærdssamfund hvor der altid er hjælp at hente! sagen er den at vi lever i krisetider og statskassen sulter!!!!!! vi må fandme alle bidrage-og har man ikke noget job og ikke bidrager via skatten ( eller i hvert fald meget lidt ) så skal man da ikke have lov til at tage på ferie for statens penge? de pengealle mulige andre bidrager med. har man råd til dette burde pengene gå retur til statskassen og kh nedsættes.

Jeg må indrømme at jeg aldrig lærer at forstå den holdning. Det kan godt være du ikke mener at det er manglende empati, men det er uden tvivl manglende forståelse.

Vi snakker jo ikke kun om folk der tager ud at rejse - ferie dækker jo også over bare at holde fri uden forpligtelser hjemme i eget hus.

Jeg har aldrig selv været i situationen, men jeg kan da forestille mig hvor meget man kan have brug for ferie selvom man her på KH, for man skal jo stadig være til rådighed for arbejdsmarkedet og bliver sendt i aktivering.

Hvis man f.eks. har børn der har industriferie, er det så ikke kun fair at forældrene også kan holde ferie samtidig og være sammen med deres børn, tage til stranden osv.? Det behøver jo ikke at være ting der koster, men bare dét at man ikke bliver kaldt til aktivering i nogle uger og kan få lov til bare at nyde tid med familien, det tror jeg betyder rigtig meget for mange.

Anmeld

24. september 2012

Miss Kat

Bøllen skriver:

Ej undskyld hvad filan er det da for en kommentar  

Hvorfor ialverden skal man ikke have love til at holde ferie i udlandet fordi man er på kontant hjælp ??

Bliver godt nok HARM over din kommentar . Kors man - folk vælger jo ikke lige frem frivillig at komme på kontant hjælp. Det skal man da ikke straffes for.

Syntes vores system er SYGT , bare fordi man er på kontant hjælp eller sygemeldt er man ikke berettigt til ferie - eller rejse til udlandet

Helt enig!! 

Mere empatiløs kommentar skal man da lede længe efter...

Den der floskel med "os i arbejde, skal da ikke smøre madpakken, for alle de dovne derude"-agtigt, kan få mig til at se rødt! 

De fatter simpelthen ikke, hvor ekstremt stressende det kan være at gå uden arbejde og være nødt til at føle sig som en snylter på samfundet! Man bliver degraderet til et laverestående væsen, som rigtig mange danskere i arbejde kan blive helt enige om at se ned på!

Og det tror de så ikke, man også har brug for en ferie af og til for at glemme? "Når I får gratis penge fra samfundet, skal I da også gøre alt, hvad I kan for at komme i arbejde!" -JA, men nu hænger arbejde altså ikke ligefrem på træerne, og at søge job kan være en voldsomt stressende proces! Alt, der stresser, forringer indsatsen! Et almindelig kendt faktum! Det KAN da kun være til gavn for samfundet, at den arbejdssøgende får et pusterum ind imellem og derefter søger ihærdigt videre. Ellers kan man vel også risikere en psykisk lidelse oveni hatten, som besværliggør hele processen yderligere OG koster samfundet mange flere penge at helbrede!

Gud, hvor jeg altså hader snævertsynethed og jeg/mig-tankegang...... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.