Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

H+S Skjolgborg.

Ja livet er ikke nemt, men det handler om, at få det bedste ud af det...løfte sit hovede højt, og så vidt muligt kæmpe sig fri af dyndet, og tage ansvar for sit liv, medens man kan.

og have jeg ikke gjort det boede mine børn ikke hos mig kort og kort sagt + drikker ikke tager ikke stoffer og lever GODT og har en god mand nu der ikke slå mig osv ja og er kørestrømsleder så tjerne da ok men kunne da godt tjene mere pga andre i hans stilling men har har så valgt af få bonus til sin søn osv istenfor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

SussieThyssen

H+S Skjolgborg. skriver:

og have jeg ikke gjrot det boede mine børn ikke hos mig kort og kort sagt + drikker ikke tager ikke stoffer og lever GODT og har en god mand nu der ikke slå mig osv.

Så kan man ikke ønske sig meget mere 

Anmeld

19. september 2012

TNBC

Meliora skriver:

så ja, "du" betaler skat af vores andres skattepenge... det er i sig selv lidt fjollet at man betaler skat af overførselsindkomst, men fred nu være med det. Min pointe var at hvis man havde tænkt sig om til at starte med, så havde man sørge for at betale til a-kasse, så man slap for kontanthjælp:-)

Du aner intet om det.
Jeg er så træt af at du sidder og siger at vi har det så godt. Hvis jeg kunne få et hjem oget arbejde ville jeg være lykkelig, men fordi jegikke har kunne gennemfører en uddannelse sidder her og fåe endelig lov til at bevæge mig lidt og jeg kan besøge min familie og så sidder du og nedgøre os.

Anmeld

19. september 2012

H+S Skjolgborg.

Vi er slet ikke uenige..tvært imod, og jeg er stolt og glad over at du, trods alle odds er stærk nok til at rive dig løs og klare dig selv...kæmpe dig fri. Stoor respekt for det...det må du ikke tvivle på.

Men...du må også huske at langt fra alle har den evne. Du er en af de få, der har kunnet, men der er alt for mange, der ikke har den..og det gør dem svage.

Som jeg skrev i mit første indlæg, så har I alle sammen ret...også du... på hver sin måde.
Men igen...man må aldrig se ned på de, der er svagere end en selv, og man må aldrig ramme de svageste, blot fordi man vil "straffe" de der udnytter systemet.
Så er det bedre, at der er nogle, der drager fordel af det, for der vil altid være nogle, der bliver ramt, som ikke har fortjent det.

Kan kun give dig STOR RET.

Jeg har selv været en af de meget svage og prøve af tag mit live flere gange pga ned dyk.Men jeg har de sidste år kæmpe mig op og ikke prøve på selvmord anden 1 gang på 15 år og det var 11 maj 2007 i det min søn blev fjeren uden jeg viste det fra sin børnehave i 5 mdr tog det mig af kæmpe mig op og hente ham hjem med advokat min søde svoger og søster hjælp mega uloveligt.Min søn har aldrig får hjælp andne jeg selv har skaffe den derefter kun af slag gang på gang tros skolen osv siger det er vigtigt han bleve udred nu da vi er flytte og nye regler er kommer for dit og dat så håber jeg på ok for kommunen og en rejse med børn ville være super for os her min søn på 12 år siger tit skal vi ikke snart rejse en tur til.......

Nu kan han endelig få en tur om 1 årstid  ca det handler bare om vi spar godt op manden tager lidt flere vagter også + lidt feriepenge for hans side også.

Man er sgu selv herre over om hvor meget osv man spar op til sin rejse og lommepenge.Jeg tro slet ingen på en kh bare rejse fra dag til dag tro jeg slet ikke mange  gør medmindre det er pga ens arbejde.

Anmeld

19. september 2012

H+S Skjolgborg.

SussieThyssen skriver:

Så kan man ikke ønske sig meget mere 

Ja det bedtyder alt mine børn derfor fortjerne de også inden de er 18 år af opleve en rejse som jeg aldrig har opleve med min mor eller nogle af mine søsksen for den sagsskyld.Ville jeg gerne opleve med mine børn en rejse eller 3 inden de er alt for stor eller flytte hjemmefra.

Anmeld

20. september 2012

4xGreve

Meliora skriver:

det er åbenbart (i følge ts) så luksus at hun har råd til at rejse på ferie i udlandet.. Og jeg tror det er DET folk herinde bliver harme over. Det er ikke de almindelige mennesker der får kontanthjælp for at overleve i en kort periode indtil de finder job, som støder mig, slet ikke. Det er jo for dem sikkerhedsnettet er der. Men folk der har råd til at leve så fedt at udenlandsrejser er en del af budgettet, de bør IKKE få kontanthjælp, og det er det man sikrer ved at have reglen om udrejse.

Det kan jeg skam også godtsætte mig ind i! 

Men syntes hurtigt man dømmer alle over en kam "bare" fordi nogen snyder/udnytter systemmet men det er jo langt fra alle! 

Jeg selv og min familie har ikke råd til rejser, vi har kun med nød og næppe råd til atgå til tandlæge negang imellem og der skal intet til for at vælte vores økonomi, det er ikke luksus at være på KH og jeg personligt føler mig som en kæmpe taber når jeg rander rundt som ung på KH og glædér mig så utrolig meget til at påbegynde uddannelse og komme vider med mit liv!

Jeg føler mig stødt for når folk snakker negativt om KH modtager så snakker de om os alle og glemmer der er nogen der sidder der af en grund! Jeg nåde aldrig At melde mig ind i en a-kasse og for at være ærlig viste jeg heller ikke meget om a-kasser mm. Dengang (men det har fået min interesse big time!) ogdesværre er vi i tider hvor flere og flere bliver arbejdsløse, hvor man skære ned på arbejdskraften, erstatter folk med mere smarte metoder osv. Og nu da de har skåret i dagpenge perioeden ender flere og flere ufrivilligt på KH også selvom de evt. Er medlem af en a-kasse..

Anmeld

21. september 2012

H+S Skjolgborg.

Jeg ville afslutte den tråd med af skrive man skal nok kende mig og de ting jeg har været igennem osv ind af dømme mig for jeg har prøve ikke af få mad flere gang og få lukke for støm boede på gaden og boede mange steder med og uden min mor set vold osv osv osv. og leve uden penge i nogle mdr eller med få pga jeg ikke kunne få det til af køre rundt eller kun have 718 kr når alt var betalt hver 14 dag for 3 mennesker til mad,tandlæge,pencilin osv...

For kunne jeg arbejde 37 timer som ssh eller ssa så var jeg jo ikke på kh så arbejde jeg og arbejede jeg skam som en gal for det her er ikke spor sjovt.Men sådan er det bare ikke jeg er heldig hvis jeg efter den 16 nov får et flexjob efter mange års ønskede ind af få en pension.For jeg ønsker ikke pension som 36 år.

Men for mig kommer mine børn før nået andet her i live og sådan er jeg bare  så heller i flexjob få timer om ugen eller andet også være der mere for min børn pga min sygdomme så kommer de før alt andet her i liv også selv en rejse eller arbejde.Så må de nøjes med små tur til zoo.svømmehallen og div. For de har ikke valgt en mor der er syg men en livsglad mor og det ville jeg være tros alt.Men mener dog en rejse eller 2-3 ville være super med dem inden de flytter hjemme fra får familie osv..

Tak til dem der har læst med og skrev på godt og mindre godt.

Mvh Henriette

Anmeld

24. september 2012

Meliora

serinasmor skriver:

Hmm ... dagpenge kan man jo kun få i 2 år ... som du måske har hørt om er det krisetid ... dette betyder at der er ca 150 ansøgere til alle opståede stillinger ( i hvert fald dem jeg har søgt i min branche ... de ufaglærte jobs må være endnu dårligere ods) ... det er mere held end forstand at blive en af dem med job i stedet for en af dem der ender på kontanthjælp når dagpengeperioden er slut ...

eeeej, det er nu ikke helt rigtigt. Det har mere at gøre med forstand end held. Jeg har selv for nylig søgt nyt job, og selvom de havde fået over 200 ansøgninger, fik jeg det. Og jeg kender flere inden for den sociale branche, der også har fået nyt job hurtigt. Min veninde fik job som socialrådgiver 3 dage efter hun var færdig, og min kære mor på 54 fik også job igen som pædagog, efter 6 måneder på dagpenge... Såååå, de er der jobsne, men det er klart at konkurrencen er høæj. Og derfor må man jo skille sig ud, med uddannelse osv:-)

Anmeld

24. september 2012

Snartmortil3

SussieThyssen skriver:

NEJ!!!

Ikke onde kære ven..det er et helt forkert ord.
Ondskab er noget helt andet.

Nej, det handler mere om at man glemmer, at se udad og ind bagved..evnen til empati...medfølelse.
I kampen for dagligdagen, glemmer mange at varetage/lære og bevare den evne.

Jo ældre jeg bliver, jo mere ser jeg, at mange mennesker glemmer den evne med tiden, og hvor vigtigt det er at bevare den.

Og netop herinde, hvor der er en kæmpe koncentration af mødre, burde netop empatien være tilstede i mega koncentreret form.
Det er netop det tidspunkt i livet, hvor ens empati er størst, når man er mor.
Den følelse er det utroligt vigtigt at bevare, dyrke og huske...evnen til at sætte sig, ikke kun i sit barns sted, men i alle menneskers sted.

Og ja..jeg er ikke spor bange for at melde ud, når folk ikke er gode mod hinanden...ikke mere.

jeg har ikke deltaget i debatten. men jeg måtte bare lige kommentere på netop dette:

"det handler mere om at man glemmer og se ud af og ind bagved. evnen til empati...medfølelse."

gud nej hvor er det dog at dømme??

jeg er bestemt en af dem der ikke synes at man skal tage på ferie når man er på kh. har man penge tid og overskud til ferie på kh så synes jeg det er mere end fair at der bliver skåret i den. er man på kh har man ikke rås til luksus. burde man ikke.!!!! mange folk på kh og mange folk i denne debat siger at de gør alt for at få et job. men har du tid til at tage på ferie som arb-løs - så gør man i mit hoved ikke nok!!! Jeg har været arb løs et par gange også i krisetiden. har max været arb løs en måned. den ene gang fik jeg job på et oste pakkeri. trist. men trods alt et job. har man søgt og søgt og søgt og uden job. så skal man måske revurdere sin ansøgning, hvad man søger, få flere anbefalinger osv.... istedet for at tage på ferie!!!!!

gør det mig til en peraon uden empati? uden medfølelse?

Anmeld

24. september 2012

Kief31

Har man råd til udlandsrejser, har man altså ikke brug for kontanthjælp. Og at man ikke kan få et job, det passer bare ikke. Problemet at folk føler sig for fine til at arbejde med hvad som helst. Når vi slår en annonce op, og søger folk, får vi somregel ikke én eneste henvendelse. Selv da Vestas et par km her fra fyrede 400 mand, og vi henvendte os til dem, sagde at vi skulle bruge en, fik vi INGEN henvendelser.. Vi har udelukkende udenlandsk arbejdskraft, da vi ikke kan finde dansk.. Når vi engang imellem endelig har fået en dansker, går der ikke ret længe før de er sygemeldt et par gange om mdr, eller ikke laver halvdelen af hvad de skal, sikkert for at bliver fyret, og kunne gå hjemme igen.

Det er simpelthen for nemt at blive offentligt forsørget i Danmark.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.