Meliora skriver:
det er åbenbart (i følge ts) så luksus at hun har råd til at rejse på ferie i udlandet.. Og jeg tror det er DET folk herinde bliver harme over. Det er ikke de almindelige mennesker der får kontanthjælp for at overleve i en kort periode indtil de finder job, som støder mig, slet ikke. Det er jo for dem sikkerhedsnettet er der. Men folk der har råd til at leve så fedt at udenlandsrejser er en del af budgettet, de bør IKKE få kontanthjælp, og det er det man sikrer ved at have reglen om udrejse.
Det kan jeg skam også godtsætte mig ind i!
Men syntes hurtigt man dømmer alle over en kam "bare" fordi nogen snyder/udnytter systemmet men det er jo langt fra alle!
Jeg selv og min familie har ikke råd til rejser, vi har kun med nød og næppe råd til atgå til tandlæge negang imellem og der skal intet til for at vælte vores økonomi, det er ikke luksus at være på KH og jeg personligt føler mig som en kæmpe taber når jeg rander rundt som ung på KH og glædér mig så utrolig meget til at påbegynde uddannelse og komme vider med mit liv!
Jeg føler mig stødt for når folk snakker negativt om KH modtager så snakker de om os alle og glemmer der er nogen der sidder der af en grund! Jeg nåde aldrig At melde mig ind i en a-kasse og for at være ærlig viste jeg heller ikke meget om a-kasser mm. Dengang (men det har fået min interesse big time!) ogdesværre er vi i tider hvor flere og flere bliver arbejdsløse, hvor man skære ned på arbejdskraften, erstatter folk med mere smarte metoder osv. Og nu da de har skåret i dagpenge perioeden ender flere og flere ufrivilligt på KH også selvom de evt. Er medlem af en a-kasse..
Anmeld