Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

dpb

Meliora skriver:

det er åbenbart (i følge ts) så luksus at hun har råd til at rejse på ferie i udlandet.. Og jeg tror det er DET folk herinde bliver harme over. Det er ikke de almindelige mennesker der får kontanthjælp for at overleve i en kort periode indtil de finder job, som støder mig, slet ikke. Det er jo for dem sikkerhedsnettet er der. Men folk der har råd til at leve så fedt at udenlandsrejser er en del af budgettet, de bør IKKE få kontanthjælp, og det er det man sikrer ved at have reglen om udrejse.

Beklager, men helt ærligt så syntes jeg du skal læse TS startindlæg igen!!! for hun skriver netop IKKE at hun har råd til at rejse på ferie i udlandet!! Ej, heller skriver hun at hun syntes det er luksus at være/leve af kontanthjælp!!!

Jeg bliver noget harm, når jeg læser de svar du giver hvor du henviser til TS, for du har tydeligvis ikke fattet hvad det er hun skriver!!!

Hun er blot glad for nu at have samme rettigheder som en der arbejder eller er på dp!! og det kan jeg faktisk godt forstå hun er glad for!!

Nu må vi så se om du også mener at du vil ignorere mig denne gang

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

Faith

dpb skriver:

Beklager, men helt ærligt så syntes jeg du skal læse TS startindlæg igen!!! for hun skriver netop IKKE at hun har råd til at rejse på ferie i udlandet!! Ej, heller skriver hun at hun syntes det er luksus at være/leve af kontanthjælp!!!

Jeg bliver noget harm, når jeg læser de svar du giver hvor du henviser til TS, for du har tydeligvis ikke fattet hvad det er hun skriver!!!

Hun er blot glad for nu at have samme rettigheder som en der arbejder eller er på dp!! og det kan jeg faktisk godt forstå hun er glad for!!

Qnuz

Anmeld

19. september 2012

serinasmor

Meliora skriver:

så ja, "du" betaler skat af vores andres skattepenge... det er i sig selv lidt fjollet at man betaler skat af overførselsindkomst, men fred nu være med det. Min pointe var at hvis man havde tænkt sig om til at starte med, så havde man sørge for at betale til a-kasse, så man slap for kontanthjælp:-)

Hmm ... dagpenge kan man jo kun få i 2 år ... som du måske har hørt om er det krisetid ... dette betyder at der er ca 150 ansøgere til alle opståede stillinger ( i hvert fald dem jeg har søgt i min branche ... de ufaglærte jobs må være endnu dårligere ods) ... det er mere held end forstand at blive en af dem med job i stedet for en af dem der ender på kontanthjælp når dagpengeperioden er slut ...

Anmeld

19. september 2012

.....

SussieThyssen skriver:

Jamen kære venner dog.

Så meget hakken, sure opstød og *nagge-nagge*, blot fordi en glæder sig over, at kontanthjælpsmodtagere endelig har mulighed for at holde ferie, og gerne må tage en tur til udlandet.
Det er da helt utroligt.

ALLE sidder og dømme alle!
ALLE sidder og skærer alle over en kam!
ALLE vover at gøre sig til dommere over alle.

Jeg må da godt nok undres.

I har ALLE ret i jeres respektive synspunkter.
Ja men er det ikke dejligt??

* Det er rigtigt, at der er ENKELTE, der udnytter systemet, men det gør ikke at ALLE, der er på kontanthjælp er sådan.

* Det er rigtigt, at kontanthjælp er en overlevelsespakke, men når pengene til hjælpen er udbetalt, kommer det INGEN ved hvad man bruger det udbetalte beløb til og hvordan.

Du der udtaler dig om at, hvis man har råd til at rejse, så får man også for meget, ved ikke hvordan vedkommende prioriterer sine udgifter.
Du ved ikke hvor dyr vedkommendes husleje er, om vedkommende er enlig med 1 barn eller 5, om vedkommende har store lån eller ingen, har alt lige rundt om hjørnet, og derfor ingen transportudgifter har eller bor midt ude på landet, nej du siger bare, at hvis man har råd til at rejse på kontanthjælp, så får man for meget, og så er du i virkeligheden fløjtende ligeglad med hvordan det så ellers er. Du ved intet om hvorvidt personen får rejsen foræret eller måske har vundet pengene til turen i en konkurrence..du dømmer bare uden at gøre det mindste forsøg på at se ind bag ved.

* Alle jer der siger, at en ung på KH, som er ufaglært BARE kan tage sig en uddannelse, og så gå på SU imens, ved ikke hvad der er årsag til at vedkommende ALDRIG fik sig en uddannelse, det er I nemlig helt ligeglade med, ikke??? De kunne bare....

Det er ikke alle beskåret BARE at tage sig en uddannelse. Mange gange handler det om det miljø og de traditioner, man er vokset op med, den "sociale arv" kalder man det. Vi er ALLE præget af det miljø vi er vokset op i, og uanset om I kan lide det eller ej, så er det ekstremt svært, at bryde med sin sociale arv.
I ved heller ikke hvad, der er årsag til at en ung på 21 ikke er kommet videre og er forblevet ufaglært. I ved ikke om den unge kæmper med forskellige psykiske problemer, ringe selvtillid, misbrug i barndommen, alskens ting, som kan være årsag til at hun ikke BARE har taget en uddannelse. Men næ nej..igen sidder I med selvretfærdighedens lysende glorie og en løftet finger og siger at hun BARE kunne have.....

* Lige en tanke...alle jer der går på SU og læser....hvor kommer pengene lige fra???
Statskassen, så vidt jeg ved.
Og hvor kommer kontanthjælpen fra???
Igen statskassen, så er alle I der læser egentligt bedre end KH-modtagerne???
Og så vil jeg lige sige, at ikke alle har evner og talenter til at uddanne sig..hvad med dem...skal de straffes, fordi de ikke har fået  så store evner som alle I andre?

Og endelig...lad lige være med at putte blår i øjnene på jer selv...sådan som jobmarkedet ser ud i vores lille land...så er langt de fleste igang med at uddanne sig til arbejdsløshed...desværre.
Staten er bare så dejligt af med jer, så længe I læser---på statens regning. 
SU-lån...ohh ja....lån I får af staten og som I ikke kunne få andre steder..og slet ikke i bankerne. Ja, det skal betales tilbage, når I engang er færdige...HVIS I kan få job, og IKKE havner på KH eller bliver nødt til at tage en NY uddannelse..hvis I altså stadig har point nok til en ny omgang SU.

Men hvad med dem, der uheldigvis allerede ER havnet på KH, forgældet til op over begge ører, fordi de blev arbejdsløse pga sygdom, nedskæringer eller andet, som havde boliglån eller lignende, og som blev nødt til at tage yderlige lån for at klare deres udgifter medens de var abejdsløse, og som så havnede på KH, må sælge deres hus og ikke kan komme af med det og havner i en tvangsauktion?
Nååh nej..de er jo samfundsnassere og får for meget i KH..og de må IKKE tage på ferie, som de fik af tante Olga.

Helt ærligt kære venner...vær dog lidt gode ved hinanden og GLÆD jer over de glæder man kan give hinanden, og som nogle får.
Eller glemmer I helt næstekærligheden?

Her har jeg lige siddet og rost jer for homogeniteten og de gode energier, der er herinde..og så stikker småligheden sit ækle lille hoved frem, og når det så kommer til stykket, så under ingen hinanden det bedste.

* Og det synes jeg er uendeligt trist, for empatien er gået fløjten, når det virkeligt gælder.

Kærligst
Sussie 

ENIG!!

Anmeld

19. september 2012

H+S Skjolgborg.

Jamen kære venner dog.

Så meget hakken, sure opstød og *nagge-nagge*, blot fordi en glæder sig over, at kontanthjælpsmodtagere endelig har mulighed for at holde ferie, og gerne må tage en tur til udlandet.
Det er da helt utroligt.

* Det er rigtigt, at der er ENKELTE, der udnytter systemet, men det gør ikke at ALLE, der er på kontanthjælp er sådan.

* Det er rigtigt, at kontanthjælp er en overlevelsespakke, men når pengene til hjælpen er udbetalt, kommer det INGEN ved hvad man bruger det udbetalte beløb til og hvordan.

Du der udtaler dig om at, hvis man har råd til at rejse, så får man også for meget, ved ikke hvordan vedkommende prioriterer sine udgifter.
Du ved ikke hvor dyr vedkommendes husleje er, om vedkommende er enlig med 1 barn eller 5, om vedkommende har store lån eller ingen, har alt lige rundt om hjørnet, og derfor ingen transportudgifter har eller bor midt ude på landet, nej du siger bare, at hvis man har råd til at rejse på kontanthjælp, så får man for meget, og så er du i virkeligheden fløjtende ligeglad med hvordan det så ellers er. Du ved intet om hvorvidt personen får rejsen foræret eller måske har vundet pengene til turen i en konkurrence..du dømmer bare uden at gøre det mindste forsøg på at se ind bag ved.

* Alle jer der siger, at en ung på KH, som er ufaglært BARE kan tage sig en uddannelse, og så gå på SU imens, ved ikke hvad der er årsag til at vedkommende ALDRIG fik sig en uddannelse, det er I nemlig helt ligeglade med, ikke??? De kunne bare....

Det er ikke alle beskåret BARE at tage sig en uddannelse. Mange gange handler det om det miljø og de traditioner, man er vokset op med, den "sociale arv" kalder man det. Vi er ALLE præget af det miljø vi er vokset op i, og uanset om I kan lide det eller ej, så er det ekstremt svært, at bryde med sin sociale arv.
I ved heller ikke hvad, der er årsag til at en ung på 21 ikke er kommet videre og er forblevet ufaglært. I ved ikke om den unge kæmper med forskellige psykiske problemer, ringe selvtillid, misbrug i barndommen, alskens ting, som kan være årsag til at hun ikke BARE har taget en uddannelse. Men næ nej..igen sidder I med selvretfærdighedens lysende glorie og en løftet finger og siger at hun BARE kunne have.....

* Lige en tanke...alle jer der går på SU og læser....hvor kommer pengene lige fra???
Og så vil jeg lige sige, at ikke alle har evner og talenter til at uddanne sig..hvad med dem...skal de straffes, fordi de ikke har fået  så store evner som alle I andre?

Og endelig...lad lige være med at putte blår i øjnene på jer selv...sådan som jobmarkedet ser ud i vores lille land...så er langt de fleste igang med at uddanne sig til arbejdsløshed...desværre.
SU-lån...ohh ja....lån I får af staten og som I ikke kunne få andre steder..og slet ikke i bankerne. Ja, det skal betales tilbage, når I engang er færdige...HVIS I kan få job, og IKKE havner på KH eller bliver nødt til at tage en NY uddannelse..hvis I altså stadig har point nok til en ny omgang SU.

Men hvad med dem, der uheldigvis allerede ER havnet på KH, forgældet til op over begge ører, fordi de blev arbejdsløse pga sygdom, nedskæringer eller andet, som havde boliglån eller lignende, og som blev nødt til at tage yderlige lån for at klare deres udgifter medens de var abejdsløse, og som så havnede på KH, må sælge deres hus og ikke kan komme af med det og havner i en tvangsauktion?
Nååh nej..de er jo samfundsnassere og får for meget i KH..og de må IKKE tage på ferie, som de fik af tante Olga.

Helt ærligt kære venner...vær dog lidt gode ved hinanden og GLÆD jer over de glæder man kan give hinanden, og som nogle får.

Her har jeg lige siddet og rost jer for homogeniteten og de gode energier, der er herinde..og så stikker småligheden sit ækle lille hoved frem, og når det så kommer til stykket, så under ingen hinanden det bedste.

* Og det synes jeg er uendeligt trist, for empatien er gået fløjten, når det virkeligt gælder.

Kærligst
Sussie 

mine børn har alrdig været anden en gang være til tyskland f.eks og vi ville godt til disney w...... f.eks en dag når der er spar op.

Jeg har arbejde fra jeg var kun 9 år til jeg var 24 og gik på barsel taget udd ssh kursurser og haft rigtigt job over flere gang + arbejde i Irland i 3 uger fra 6-17 hverdag.+ nok været 30-40 steder i aktivringersteder.Så syntes jeg har gjort mit+ har alrig prøve af reje med min mor og papfar selvom vi har snakke om en uge et sted hen sammen så jeg syntes det super reglerne laves om det handler om af spar på strøm,vand,vand og andre ting et par år op til her og det gør jeg gerne når jeg ved reglen er lave om  nu.Nu er jeg så måske al lige vel ud af kh til nov-dec mdr måske og på flexjob hvis jeg blever berette men er ikke så bange for om jeg blever det eller ej nu i det jeg ved af næste år må jeg/vi godt tag med min kæreste og bonus søn og se ham køre gokart ind jeg skal sidde hjemme med de andre 3 børn.

jeg siger bare kort jeg har gjort mit syntes jeg og takke pænt nej til pension og tro på der er andre søde mennesker på kh derud der lidt ligesom mig har prøve meget i sit kort liv på 36 år jeg får altid afvide vildt du lever den dag i dag.Ja jeg lever pga mine dejlig børn og familie der holder mig oppe ellers kunne jeg have været død flere gang igennem live.for kort sagt det her er mit 49 hjem på 36 år og set min mor fået tæske øl stoffe osv ind på live +boede i mange familiepleje skolehjem blev midsbrugt igennem 5 år gravid af min plejefar i retten osv + selv være fange ind i hans lejlighed i 3 mdr af en eks kæreste som banke mig til døden næsten + haft en anden der var voldlig osv osv osv.

jeg har gjort mit syntes jeg og prøvet en del.

Anmeld

19. september 2012

SussieThyssen

Carina:-) skriver:

Du har ret i meget af det du skriver.

Men du glemmer så at man altså også har et ansvar for sit eget liv.

Jeg er vokset op med vold og misrøgt,jeg har kæmpet fra jeg var 14 med at komme her hvor jeg er i dag.

Jeg har gået til psykolog i mange år,og kommer højst sandsynligt ikke af med min angst som er kommet pga min barndom.

Men jeg VIL ikke lade min barndom ødelægge mit liv.De mennesker der smadrede min barndom er ikke i mit liv i dag,så derfor kan jeg ikke ligge ansvar for mit voksenliv over på dem.

man har også selv ansvar for at man kan klare sine udgifter på dp/kh.

Man har selv ansvar for ikke at sætte sig selv hårdede end at det stadig kan rende rundt hvis man mister sit job/bliver syg.

Det er ikke mange år siden at der ikke var noget der hed kh.

Der lærte man at sætte tæring efter næring.

Man lærte at der ikke kommer akutpakke eller gældssanering .

Man lærte at spare op inden man købte,eller hvis man lånte ,så lånte man i banken så man ikke stod med vanvittige kviklån.

Hvornår blev det fordudt at tænke selv/tage ansvar ?

Der er mange der ikke burde være på kh.

Nogen der er for syge og burde have en hel anden slags hjælp.

Men altså også nogen (og ikke kun enkelte -beklager) der ikke vil arbejde/uddanne sig.

Og ligegyldigt om det er til arbejdsløshed eller ej-ja så er det stadig bedre at uddanne sig frem for at gå passivt rundt.

Det kan kun gave ens egen situation=tage ansvar for sit fremtidige liv.Hvis man viser en evt arbejdsgiver at man sgu gerne vil mere .

Vi er slet ikke uenige..tvært imod, og jeg er stolt og glad over at du, trods alle odds er stærk nok til at rive dig løs og klare dig selv...kæmpe dig fri. Stoor respekt for det...det må du ikke tvivle på.

Men...du må også huske at langt fra alle har den evne. Du er en af de få, der har kunnet, men der er alt for mange, der ikke har den..og det gør dem svage.

Som jeg skrev i mit første indlæg, så har I alle sammen ret...også du... på hver sin måde.
Men igen...man må aldrig se ned på de, der er svagere end en selv, og man må aldrig ramme de svageste, blot fordi man vil "straffe" de der udnytter systemet.
Så er det bedre, at der er nogle, der drager fordel af det, for der vil altid være nogle, der bliver ramt, som ikke har fortjent det.

Anmeld

19. september 2012

H+S Skjolgborg.

Finemoar<3 skriver:

Sådan

Du kommer med de helt rigtige ord , på de rigtige tidpunkter!!

Jeg er på KH, Barsel og er skide ligeglad med hvad folk tænker om mig - jeg betaler sku også skat!

TS - lækkert med ny regl , der skal heltsikkert bestilles en rejse syd på!

nemlig sandt. vi betaler da også skat.

Anmeld

19. september 2012

SussieThyssen

H+S Skjolgborg. skriver:

mine børn har alrdig været anden en gang være til tyskland f.eks og vi ville godt til disney w...... f.eks en dag når der er spar op.

Jeg har arbejde fra jeg var kun 9 år til jeg var 24 og gik på barsel taget udd ssh kursurser og haft rigtigt job over flere gang + arbejde i Irland i 3 uger fra 6-17 hverdag.+ nok været 30-40 steder i aktivringersteder.Så syntes jeg har gjort mit+ har alrig prøve af reje med min mor og papfar selvom vi har snakke om en uge et sted hen sammen så jeg syntes det super reglerne laves om det handler om af spar på strøm,vand,vand og andre ting et par år op til her og det gør jeg gerne når jeg ved reglen er lave om  nu.Nu er jeg så måske al lige vel ud af kh til nov-dec mdr måske og på flexjob hvis jeg blever berette men er ikke så bange for om jeg blever det eller ej nu i det jeg ved af næste år må jeg/vi godt tag med min kæreste og bonus søn og se ham køre gokart ind jeg skal sidde hjemme med de andre 3 børn.

jeg siger bare kort jeg har gjort mit syntes jeg og takke pænt nej til pension og tro på der er andre søde mennesker på kh derud der lidt ligesom mig har prøve meget i sit kort liv på 36 år jeg får altid afvide vildt du lever den dag i dag.Ja jeg lever pga mine dejlig børn og familie der holder mig oppe ellers kunne jeg have været død flere gang igennem live.for kort sagt det her er mit 49 hjem på 36 år og set min mor fået tæske øl stoffe osv ind på live +boede i mange familiepleje skolehjem blev midsbrugt igennem 5 år gravid af min plejefar i retten osv + selv være fange ind i hans lejlighed i 3 mdr af en eks kæreste som banke mig til døden næsten + haft en anden der var voldlig osv osv osv.

jeg har gjort mit syntes jeg og prøvet en del.

Ja livet er ikke nemt, men det handler om, at få det bedste ud af det...løfte sit hovede højt, og så vidt muligt kæmpe sig fri af dyndet, og tage ansvar for sit liv, medens man kan.

Anmeld

19. september 2012

Faith

SussieThyssen skriver:

Jamen kære venner dog.

Det er da helt utroligt.

Kærligst
Sussie 

Halleluja!

Anmeld

19. september 2012

H+S Skjolgborg.

dpb skriver:

Qnuz

der ramte du helt rigtigt pt har jeg da ikke råd til det men jeg har da en mand/kæreste der tjerner ok og har 5 uger ferie om året + får ferie penge og vi er pyha ikke gift få så ville jeg ikke få en kr + fik jeg pension ville jeg også gå 7000 kr ned  og jeg gider ikke en pension jeg vil ud mellem mennesker.

Men om 3-5 år måske ja så en tur med børne til diseny w.... eller jeg eller jeg og mine 3 børn med mandén og min bonus søn til italine i en uge hvor alt er betalt - maden og se ham køre gokart. så er det jo bare af spar lidt op det næste år her hvis det er vi alle skal afsted og se ham køre løb og træne.

Det jeg mener.Ja også syntes jeg igen stadig jeg har gjort mit og ved jeg aldrig får et alm job igen eller udd mig mere.

For igen jeg har 5 sygdommer for alt og altid + gigt i meget af ryggen + haft 3 diskopolapser de sidste mange år her.

Jeg skal tag piller  faste tider hverdag 4 gange om dagen og resten af mit liv hvis jeg ville leve.

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.