Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2012

FrkRaarup

TeamRocket skriver:

Men hvorfor føler du dig trådt på hvis du end ikke er en af dem det drejer sig om? Hvis du kun lige får til at overleve, så har du jo dit på det tøre, på det punkt ihvertfald.

Jeg vil, lige som alle andre, til en hver tid forsvare mig selv!

og fordi jeg er på kontanthjælp er jeg mere udsat, da vi er nogle dårlige mennesker !?

Jeg har ikke råd til ferie til udlandet! Ja, end ikke gang sommerhus ferie i Danmark!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2012

Lou87

Har ikke gidet læse hele tråden - da jeg synes det er vildt nedladende nogle af de svar der kommer... Måske man skulle dele tråden mere op !!? Så den går på en diskussion om raske folk på kontanthjælp og sygemeldte på kontanthjælp. Jeg er pt selv på sygedagpenge og hvis ikk min sag og dagpenge blir forlænget, så hedder den os kontanthjælp. Og helt ærligt.. Så har jeg sku aldrig nogensinde selv ønsket mig at være i denne situation!! Det er lidt som om man bare skærer alle over en karm her.... ?!! Og det er sku ikk fair. Er enig i mange højst tænkeligt udnytter det fordi de ikk gider lette røven og tage en udd eller job.. Men derfor skal det da ikk gå udover os som rent faktisk er syge og bare blir mokket rundt i systemet! Total uønsket som 25 årig - øh ja det tror jeg vidst nok!

Anmeld

19. september 2012

4xGreve

Bøllen skriver:

Ej undskyld hvad filan er det da for en kommentar  

Hvorfor ialverden skal man ikke have love til at holde ferie i udlandet fordi man er på kontant hjælp ??

Bliver godt nok HARM over din kommentar . Kors man - folk vælger jo ikke lige frem frivillig at komme på kontant hjælp. Det skal man da ikke straffes for.

Syntes vores system er SYGT , bare fordi man er på kontant hjælp eller sygemeldt er man ikke berettigt til ferie - eller rejse til udlandet

Tak må indrømme jeg følte mig også meget støt af den kommantar, jeg er på KH og det syntes jeg da bestemt ikke er lyksus!!!

Anmeld

19. september 2012

Meliora

Muhmi skriver:

Nej der tager du jo fejl... Hvis de havde betalt til en A-kasse så ja, så havde de ret til dagpenge, men eftersom vi alle betaler skat ligemeget hvad vores indkomst er eller hvad det er vi laver til hverdag, så er alle berretiget til at modtage den hjælp som Danmark har at tilbyde.

Tvivler på der er så mange der sidder og tager pengene så de kan komme ud at rejse og dem der gør burde selvfølgelig stoppes... MEN hvad andre folk bruger deres penge på kan jo for din eller min skyld være fuldstændig ligemeget...

Men det er jo det tråden handler om, at ts synes det er fedt at hun nu må rejse for sine kh penge. Og det er DET jeg bliver stødt over.

Anmeld

19. september 2012

Meliora

Yurie skriver:

Jeg har betalt skat af min kontanthjælp. Det er noget med at hvis du får mere end 3330(eller deromkring) så skal du betale skat

så ja, "du" betaler skat af vores andres skattepenge... det er i sig selv lidt fjollet at man betaler skat af overførselsindkomst, men fred nu være med det. Min pointe var at hvis man havde tænkt sig om til at starte med, så havde man sørge for at betale til a-kasse, så man slap for kontanthjælp:-)

Anmeld

19. september 2012

Meliora

4xGreve skriver:

Tak må indrømme jeg følte mig også meget støt af den kommantar, jeg er på KH og det syntes jeg da bestemt ikke er lyksus!!!

det er åbenbart (i følge ts) så luksus at hun har råd til at rejse på ferie i udlandet.. Og jeg tror det er DET folk herinde bliver harme over. Det er ikke de almindelige mennesker der får kontanthjælp for at overleve i en kort periode indtil de finder job, som støder mig, slet ikke. Det er jo for dem sikkerhedsnettet er der. Men folk der har råd til at leve så fedt at udenlandsrejser er en del af budgettet, de bør IKKE få kontanthjælp, og det er det man sikrer ved at have reglen om udrejse.

Anmeld

19. september 2012

Meliora

Marts<3 skriver:

Mine barselsdagpenge blir betalt af staten... Og jeg skal på ferie med min lille familie i næste måned, for ALLE dine skattepenge... Det blir så lækkert....;-)

barselsdagpenge og kontanthjælp er jo så overhovedet heller ikke det samme, sååå prøv lige at læs indlægget ordentligt:-)

Anmeld

19. september 2012

Carina:-)

SussieThyssen skriver:

NEJ!!!

Ikke onde kære ven..det er et helt forkert ord.
Ondskab er noget helt andet.

Nej, det handler mere om at man glemmer, at se udad og ind bagved..evnen til empati...medfølelse.
I kampen for dagligdagen, glemmer mange at varetage/lære og bevare den evne.

Jo ældre jeg bliver, jo mere ser jeg, at mange mennesker glemmer den evne med tiden, og hvor vigtigt det er at bevare den.

Og netop herinde, hvor der er en kæmpe koncentration af mødre, burde netop empatien være tilstede i mega koncentreret form.
Det er netop det tidspunkt i livet, hvor ens empati er størst, når man er mor.
Den følelse er det utroligt vigtigt at bevare, dyrke og huske...evnen til at sætte sig, ikke kun i sit barns sted, men i alle menneskers sted.

Og ja..jeg er ikke spor bange for at melde ud, når folk ikke er gode mod hinanden...ikke mere.

Du har ret i meget af det du skriver.

Men du glemmer så at man altså også har et ansvar for sit eget liv.

Jeg er vokset op med vold og misrøgt,jeg har kæmpet fra jeg var 14 med at komme her hvor jeg er i dag.

Jeg har gået til psykolog i mange år,og kommer højst sandsynligt ikke af med min angst som er kommet pga min barndom.

Men jeg VIL ikke lade min barndom ødelægge mit liv.De mennesker der smadrede min barndom er ikke i mit liv i dag,så derfor kan jeg ikke ligge ansvar for mit voksenliv over på dem.

man har også selv ansvar for at man kan klare sine udgifter på dp/kh.

Man har selv ansvar for ikke at sætte sig selv hårdede end at det stadig kan rende rundt hvis man mister sit job/bliver syg.

Det er ikke mange år siden at der ikke var noget der hed kh.

Der lærte man at sætte tæring efter næring.

Man lærte at der ikke kommer akutpakke eller gældssanering .

Man lærte at spare op inden man købte,eller hvis man lånte ,så lånte man i banken så man ikke stod med vanvittige kviklån.

Hvornår blev det fordudt at tænke selv/tage ansvar ?

Der er mange der ikke burde være på kh.

Nogen der er for syge og burde have en hel anden slags hjælp.

Men altså også nogen (og ikke kun enkelte -beklager) der ikke vil arbejde/uddanne sig.

Og ligegyldigt om det er til arbejdsløshed eller ej-ja så er det stadig bedre at uddanne sig frem for at gå passivt rundt.

Det kan kun gave ens egen situation=tage ansvar for sit fremtidige liv.Hvis man viser en evt arbejdsgiver at man sgu gerne vil mere .

Anmeld

19. september 2012

Chili-mor

Jeg hader disse diskussioner, og alligevel har man lyst til at sige sin mening...

Jeg er selv på kontant hjælp og har været det siden jeg fyldte 18, det er bestemt ikke mit eget valg at være havnet her.

Jeg fik som 16årig konstateret en discus prolaps, og som 18årig flere discuser og slidgigt i ryggen.. og har siden gået sygmeldt..

Så fortæl mig lige?? hvornår har jeg skulle kunne optjene ledigheds periode ved en a-kasse??? for at få ret til dagpenge?????

Det er fint I ikke mener man kan tillade sig at rejse til udlandet når man er på kontanthjælp! men er der nogen der har overvejet hvor lang tid det mon har taget og spare op til sådan en ferie??

Og skal man ikke ha ret til at unde sig lidt ferie sammen med sine børn og familie bare fordi man er på Kh?

Ja nogle er måske samfunds nassere, men jobs hænger ikke på træerne, og så er der os systemet smider rundt med fordi de ikke ved hvor de skal gøre af os.. (bl.a. langtids sygmeldte).. og har vi ikke ret til en ferie uanset om det er i ind- eller udland, bare fordi vi er på Kh?????, skal vi straffes yderlige for både at være syge og ikke kunne arbejde, og så oveni købet at være på kontanthjælp..

nææ det sys jeg nu ikke!!  vi har har sgu lige så meget ret til ferie, for vores skyld men også for børnenes skyld!!

Anmeld

19. september 2012

Muhmi

Chili-mor skriver:

Jeg hader disse diskussioner, og alligevel har man lyst til at sige sin mening...

Jeg er selv på kontant hjælp og har været det siden jeg fyldte 18, det er bestemt ikke mit eget valg at være havnet her.

Jeg fik som 16årig konstateret en discus prolaps, og som 18årig flere discuser og slidgigt i ryggen.. og har siden gået sygmeldt..

Så fortæl mig lige?? hvornår har jeg skulle kunne optjene ledigheds periode ved en a-kasse??? for at få ret til dagpenge?????

Det er fint I ikke mener man kan tillade sig at rejse til udlandet når man er på kontanthjælp! men er der nogen der har overvejet hvor lang tid det mon har taget og spare op til sådan en ferie??

Og skal man ikke ha ret til at unde sig lidt ferie sammen med sine børn og familie bare fordi man er på Kh?

Ja nogle er måske samfunds nassere, men jobs hænger ikke på træerne, og så er der os systemet smider rundt med fordi de ikke ved hvor de skal gøre af os.. (bl.a. langtids sygmeldte).. og har vi ikke ret til en ferie uanset om det er i ind- eller udland, bare fordi vi er på Kh?????, skal vi straffes yderlige for både at være syge og ikke kunne arbejde, og så oveni købet at være på kontanthjælp..

nææ det sys jeg nu ikke!!  vi har har sgu lige så meget ret til ferie, for vores skyld men også for børnenes skyld!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.