Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Marts<3

Loa skriver:

Hvad får du ud af det?

Jeg spørger faktisk helt seriøst, for jeg syntes det er synd for TS at tråden har udviklet sig sådan, for jeg er næsten 100% sikker på hun ikke oprettede den for at tvære alle kontanthjælpsmodtagernes "goder" i hovedet på os stakler der arbejder eller har/tager uddannelse.

Så undrer mig over dit indlæg, samt følgende svar på mit, da det virker udelukkende for at prøve at provokere?

Ved ikke helt hvordan du har opfattet mit indlæg. Det er jo faktisk et medhold til TS. 

JEG blev provokeret af et andet indlæg om, at folk på KH ikke har ret til ferie mv, grundet at hendes skattepenge skulle betale ferier mv.

Men da barselsdagpenge blir betalt af staten, så er jeg jo også på en ydelse. Men jeg har ret til at tag på ferie mv. 

Jeg har i bund og grund ikke den store holdning til selve emnet. Men blir uhyggelig provokeret af at nogle mennesker tillader at snakke ned til mennesker som står i en træls situation med sygdom og KH.

Jeg har uddannelse, og gjort tingene efter bogen. Men kan stadig godt unde og rumme andre mennesker en ferie til Mallorca for sure optjente penge. 

Håber det gir mening...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Muffin_girl

Muhmi skriver:

Ejmen det er jo bare mega sad...

Ja er det .. Men MIN overbevisning er at de har så mange sårlige oplevelser med folk der er på KH og dagpenge, som kommer ud i arbejdsprøvning .. Som bare skuffer og ikke dukker op, og IKKE laver en disse. Og disse tilfælde overskygger de gode.. Ligesom Simon Spies sagde, dårlig omtale er bedre end ingen. Og i dette tilfælde er det bare så forkert !! Fordi arbejdsgiverne har ikke lyst til at blive ved med at prøve.... Og jeg kan 100% sætte mig ind i det .. 

Anmeld

18. september 2012

Loa

Marts<3 skriver:

Ved ikke helt hvordan du har opfattet mit indlæg. Det er jo faktisk et medhold til TS. 

JEG blev provokeret af et andet indlæg om, at folk på KH ikke har ret til ferie mv, grundet at hendes skattepenge skulle betale ferier mv.

Men da barselsdagpenge blir betalt af staten, så er jeg jo også på en ydelse. Men jeg har ret til at tag på ferie mv. 

Jeg har i bund og grund ikke den store holdning til selve emnet. Men blir uhyggelig provokeret af at nogle mennesker tillader at snakke ned til mennesker som står i en træls situation med sygdom og KH.

Jeg har uddannelse, og gjort tingene efter bogen. Men kan stadig godt unde og rumme andre mennesker en ferie til Mallorca for sure optjente penge. 

Håber det gir mening...

Så tolkede jeg måske dit indlæg forkert og tænkte ikke rigtig over bevægegrunden for at skrive det, men tolkede det som udelukkende "at ville provokere". Min fejl.

Ved heller ikke hvad min holdning er til det, men kan da se tingene fra begge sider.. Og syntes det er ærgeligt, især for TS, at folk skal blive så grove. Inden jeg kom på dagpenge i de 4 måneder jeg nåede at være ledig, havde jeg også en helt stram holdning til det, men nej tror vitterligt det er de færreste der nyder at gå på KH eller dagpenge.
Men det er sgu nok bare svært at se det fra den anden side når man aldrig har været der....

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

Der er forskæld på kontanthjælp og overleveshjælp.

kan jeg så sige for jeg hafr fået overlevelsehjælp og den gang var det kun 30 kr for voksen pr dag og 15 for barn vi fik det en gang da benjamin som nu er 12 år var lille.

og en gang da han var ca 3½ år.

Det er to forskelig ting det betaler man ikke skat af det gør man alser af kontanthjælpen.

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

Piger ro på

Anmeld

18. september 2012

H+S Skjolgborg.

jeg kan kun sige for mit hvedkommen så har jeg har kun været i norge 6 gang,tyskland 8 gang og 2 gange i ungarn alt sammen da jeg var under 18 år og boede 37 steder i dk på de 18 år efter jeg blev 18 år tyskland 3 gange irland 3 uger pga udd. norge 1 gang også en uge til tenrife og der blev jeg trukke 2200 kr for den uge i kontanthjælpen.så i alt kun 2 gang i udlande på 15 år

Så syntes en rejse for min kæreste vores 4 børn og mig en uge eller 2 uger er ret velfortjent om jeg er på kontanthjælp eller ej.Ja også fordi vi her ved jeg aldrig får et alm arbejde det tætteste jeg kommer er flexjob eller måske løntilskud men jeg er kun sat til max 16 timer af sygehuset,egen læge og pykolog og psykiater. Måske for altid eller måske 20 men max 25 timer om 5-10 år.

jeg kan jo kun skrive og tale for min egen sag ved godt nogle mener måske jeg ikke fortjener en S... og nogle gud gør hun så og vi har alle vores meningerne her i live og sådan er liv bare og ja der er da en del der bare ikke gider lave en dyt og bare går hjemme og får kh men det ville de jo skære meget ned på af alle skal ud meget eller lidt ud.

for min side er det ok alle der er på kh må rejse i deres ferie til udland hvis man vil dette syntes ikke nogle skal bestemme det medmindre man rejser hver 3 mdr eller ligne så.

Bare min meningen.

Sov godt piger.

Mvh henriette

Anmeld

18. september 2012

bøllen

Marts<3 skriver:

Håber det gir mening...

Anmeld

18. september 2012

Marts<3

Loa skriver:

Så tolkede jeg måske dit indlæg forkert og tænkte ikke rigtig over bevægegrunden for at skrive det, men tolkede det som udelukkende "at ville provokere". Min fejl.

Ved heller ikke hvad min holdning er til det, men kan da se tingene fra begge sider.. Og syntes det er ærgeligt, især for TS, at folk skal blive så grove. Inden jeg kom på dagpenge i de 4 måneder jeg nåede at være ledig, havde jeg også en helt stram holdning til det, men nej tror vitterligt det er de færreste der nyder at gå på KH eller dagpenge.
Men det er sgu nok bare svært at se det fra den anden side når man aldrig har været der....

Det er også fair nok, var også lidt hurtig på tasterne:-) 

Det er et meget svært og ømt emne. Og der vil altid kun komme tomme og håbløse debatter ud af det. Der vil altid findes nogen som kender nogen, som kender en der nasser. Også er der de uheldige som har daglige kampe for at komme videre. Men uanset hvad, så ikker ikke fair og skære alle under en kamp. 

Det var det jeg vil frem til. 

Anmeld

19. september 2012

isabellasmor

H+S Skjolgborg. skriver:

Jeg var lige til møde i går med min jobleder og reglerne om af rejse til udlande er nu lave om + man har ret til af rejse i sin ferie uden af bleve trukke + man har ret til 5 ugers ferie.Lækkert nu er jeg så nok bare ude af kontanthjælpsreglerne den 16 nov efter 15 år uden de har viste ud eller ind og skulle jo på pension sidste år men takke selv nej tak hihihi.

Nåå men nu starte i praktik på mandag i 8 uger og fri hved fredag

når de uger så er gpået kommer jeg måske på flexjob håber jeg.....

Nåå ville bare lige skrive de nye regle jeg fik fortalt i går.

Mvh

Henriette

Det vidste jeg faktisk ikke man ikke måtte. Men det er da fedt  Det andet er da også vildt mærkeligt 

Anmeld

19. september 2012

MinNoah

TeamRocket skriver:

Jeg synes det er nedern. Hvis man har råd til at holde ferie på kh bør den sgu sættes ned! Vi andre der arbejder har sgu dårligt råd til ferie. :-S

Kunne ikk være mere enig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.