Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

dpb

Mor og meget mere skriver:

Undskyld, men jeg mener faktisk, det er et valg at være ufaglært og ikke under uddannelse som 21-årig. Jeg tror ikke, at nogen har forsøgt at bilde dig ind, at der var god mulighed for job i din situation - du har satset stort. I lige netop den situation er ingen udlandsferie ikke en straf, men et vilkår - og langt de fleste på din alder er på SU og har på ingen måde råd til udlandsferie. 

Du har aktivt fravalgt at påbegynde en uddannelse - imod alle råd. Det har selvfølgelig konsekvenser. 

Lige i dette tilfælde er vi enige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Meliora

Ravnholt skriver:

og det indbefatter også praktik i virksomheder 37 timer om ugen.

uhh praktik i 4 uger, hvor hårdt:-s Men faktum er at man har flere fridage end det arbejdende folk, sådan er det bare:-)

Anmeld

18. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Meliora skriver:

uhh praktik i 4 uger, hvor hårdt:-s Men faktum er at man har flere fridage end det arbejdende folk, sådan er det bare:-)

4 uger? det var et halvt år...

Anmeld

18. september 2012

Meliora

Muhmi skriver:

Nej men man skal møde op på jobhuset hver dag for at tjekke ind, eller man bliver sendt i aktivering....

Man sidder altså ikke derhjemme og klør sig i røven hvis det er det du tror...

Men er vi enige om at man ikke er afsted 10 timer om dagen som vi andre for det meste er? godt så. 

Anmeld

18. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Meliora skriver:

ja jeg holdt flere fridage ind de fleste fordi jeg var gravid, og derfor var skulle til tjek.

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

Men er vi enige om at man ikke er afsted 10 timer om dagen som vi andre for det meste er? godt så. 

Hold da kæft en holdning!

Helt ærligt... Kom ned fra hesten og tænk på at andre ikke er i din situation... At de ikke tager afsted i ti timer er jo ikke deres valg.. Men godt for dig at du har et job.. Tror måske bare lige du skulle prøve at have andres sko på før du sidder der og leger hellig dommer.

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

Meliora skriver:

Så bliv ledig hvis du synes det er så pisse forgyldt! Geez!

Anmeld

18. september 2012

Meliora

Muhmi skriver:

Hold da kæft en holdning!

Helt ærligt... Kom ned fra hesten og tænk på at andre ikke er i din situation... At de ikke tager afsted i ti timer er jo ikke deres valg.. Men godt for dig at du har et job.. Tror måske bare lige du skulle prøve at have andres sko på før du sidder der og leger hellig dommer.

det er da et faktum at man har mere fritid på kontanthjælp. Det behøver du da ikke blive fornærmet over. Uanset om folk selv har valgt det, så er det bare ikke ok at de holder udenlandsferie for vores skattepenge, så længe de er på kontanthjælp.

Anmeld

18. september 2012

Meliora

Muhmi skriver:

Så bliv ledig hvis du synes det er så pisse forgyldt! Geez!

Øh NEJ tak, jeg nyder faktisk at studere og arbejde, så det har jeg ingen interesse i. 

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

Meliora skriver:

det er da et faktum at man har mere fritid på kontanthjælp. Det behøver du da ikke blive fornærmet over. Uanset om folk selv har valgt det, så er det bare ikke ok at de holder udenlandsferie for vores skattepenge, så længe de er på kontanthjælp.

De har selv betalt til at de er sikret og gør det også selvom de er på kontanthjælp... Man betaler altså stadig skat selvom man er på kh...

Det er ikke DINE skattepenge, det er VORES!! Solidaritet, det er et ord folk som dig burde lære....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.