Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Meliora

Muhmi skriver:

De har selv betalt til at de er sikret og gør det også selvom de er på kontanthjælp... Man betaler altså stadig skat selvom man er på kh...

Det er ikke DINE skattepenge, det er VORES!! Solidaritet, det er et ord folk som dig burde lære....

hvis de havde betalt til det, så havde de været på dagpenge i stedet:-) Jeg synes det er fint vi kan give kontanthjælp til dem der behøver det. Men ikke til dem der bare vil rejse for pengene, for så er de ikke livsnødvendige:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

bøllen

Meliora skriver:

Det måtte min mor altså da hun var syg, måske fordi det var recreationsferie..

Spærgsmålet er ikke hvorfor folk ender på kontanthjælp, men om hvorvidt det er fair at deres statsfinansieret penge går til at dase den på ferie i udlandet. Og nej hvis man er på kontanthjælp har man ikke råd til ferie, og hvis man har er det fordi man får for meget udbetalt. Derfor giver reglerne mening. 

Så har din mor været heldig. 

Du har din mening jeg har en anden. Og det er fint nok.

Tråden handler nemlig om at reglerne laves om og det syntes jeg er helt fint. Man kan jo faktisk blive inviteret på ferie med betalt

Så og sige at fordi man er på kontant hjælp så har man ikke RET til at rejse på udlandsrejse, hænger ikke sammen for mig.

Anmeld

18. september 2012

Marts<3

Meliora skriver:

det er da et faktum at man har mere fritid på kontanthjælp. Det behøver du da ikke blive fornærmet over. Uanset om folk selv har valgt det, så er det bare ikke ok at de holder udenlandsferie for vores skattepenge, så længe de er på kontanthjælp.

Mine barselsdagpenge blir betalt af staten... Og jeg skal på ferie med min lille familie i næste måned, for ALLE dine skattepenge... Det blir så lækkert....;-)

Anmeld

18. september 2012

TNBC

Meliora skriver:

kkokon

hvis de havde betalt til det, så havde de været på dagpenge i stedet:-) Jeg synes det er fint vi kan give kontanthjælp til dem der behøver det. Men ikke til dem der bare vil rejse for pengene, for så er de ikke livsnødvendige:-)

Jeg har betalt skat af min kontanthjælp. Det er noget med at hvis du får mere end 3330(eller deromkring) så skal du betale skat

Anmeld

18. september 2012

Muffin_girl

Muhmi skriver:

Det gør du vel ikke??

Så fordi man har været så uheldig at man efter endt uddannelse er havnet på kontanthjælp og ikke har kunnet finde et arbejde, så skal man bare slettes i dit system!!?

Så er det jo NETOP at folk ikke kommer i arbejde... De får jo absolut ingen chance pga. af folk som dig??!!

Du kan jo ikke se om det er én der faktisk har afleveret det de skal til tiden, har meldt sig ind hver dag, som man skal og ellers fulgt reglerne til punkt og prikke??

JA, jeg giver dig ret i at der bliver givet for mange chancer når man er på kontanthjælp, men dem der faktisk gør det de bliver bedt om skal vel ikke straffes på den måde som du gør???

På de sidste arbejdspladser jeg har haft gennem 6 år.. Der oplever jeg også at folk der har været på KH mere end omkring 1 års tid bliver valgt fra .. Så det er ikke et enestående tilfælde... 

Anmeld

18. september 2012

Loa

Marts<3 skriver:

Mine barselsdagpenge blir betalt af staten... Og jeg skal på ferie med min lille familie i næste måned, for ALLE dine skattepenge... Det blir så lækkert....;-)

VIL i gerne diskutere i denne tråd eller hvad????

Skulle man dælme tro sådan som i skal prikke til hinanden konstant!!!

Og dit indlæg var i den grad provokation!! Og IKKE det intentionen med tråden var....

Anmeld

18. september 2012

TeamRocket

Marts<3 skriver:

P

Pas på i ikke får tyndskid, det kan man godt i udlandet ;-) bakterierne er stride mange steder.

Anmeld

18. september 2012

dpb

Meliora skriver:

Hvis man er på kontanthjælp har man vel ikke råd til at tage på ferie? Plus at man jo alligevel har fri hele tiden, så det er jo ikke fridage man trænger til.. 

Og undskyld jeg spørger, men hvordan i alverden er det lykkedes dig at få kontanthjælp i 15 år? Overvejet et job i stedet? 

undskyld mig, men syntes faktisk du lige er kommet med den dummest kommentar hidtil i denne debat 

For nej, bare fordi man er på kontanthjælp, har man ikke fri!!! man bliver kastet ud i den ene aktivering efter den anden konstant... min kæreste som er havnet på kontanthjælp grundet piskesmæld (sygedagpenge kan man kun få i 1 år nemlig) og nej som "syg i systemet"  der har du faktisk heller ikke ret til ferie overhovedet da ferie er for raske mennesker altså holder du ferie er det det samme som at sige du er rask den fik vi nemlig serveret den ene gang som årsag til at han ikke "måtte" holde ferie...

Jeg tvivler stærkt på at du har prøvet hvad det vil sige at være ledig uanset om det så har været på kh eller dp, for i så fald ville du vide at man aldrig har fri når man er på dp eller kh!! værst er kontanthjælp dog da de med kort frist kan kaste dig ud i aktivering... og du tænker vist heller ikke over alle de bekymringer der ligger i kølvandet konstant, for "hvad sker der i morgen?" du kan praktisk talt ikke planlægge noget som helst fordi du netop 24/7/365 skal stå til rådighed for jobcentrets mindste vink!!

Din kommentar bygger så vidt jeg kan læse udelukkende på uvidenhed, og i sådanne tilfælde er det bedre at holde mund har jeg lært

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

Meliora skriver:

Nej der tager du jo fejl... Hvis de havde betalt til en A-kasse så ja, så havde de ret til dagpenge, men eftersom vi alle betaler skat ligemeget hvad vores indkomst er eller hvad det er vi laver til hverdag, så er alle berretiget til at modtage den hjælp som Danmark har at tilbyde.

Tvivler på der er så mange der sidder og tager pengene så de kan komme ud at rejse og dem der gør burde selvfølgelig stoppes... MEN hvad andre folk bruger deres penge på kan jo for din eller min skyld være fuldstændig ligemeget...

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

dpb skriver:

undskyld mig, men syntes faktisk du lige er kommet med den dummest kommentar hidtil i denne debat 

For nej, bare fordi man er på kontanthjælp, har man ikke fri!!! man bliver kastet ud i den ene aktivering efter den anden konstant... min kæreste som er havnet på kontanthjælp grundet piskesmæld (sygedagpenge kan man kun få i 1 år nemlig) og nej som "syg i systemet"  der har du faktisk heller ikke ret til ferie overhovedet da ferie er for raske mennesker altså holder du ferie er det det samme som at sige du er rask den fik vi nemlig serveret den ene gang som årsag til at han ikke "måtte" holde ferie...

Jeg tvivler stærkt på at du har prøvet hvad det vil sige at være ledig uanset om det så har været på kh eller dp, for i så fald ville du vide at man aldrig har fri når man er på dp eller kh!! værst er kontanthjælp dog da de med kort frist kan kaste dig ud i aktivering... og du tænker vist heller ikke over alle de bekymringer der ligger i kølvandet konstant, for "hvad sker der i morgen?" du kan praktisk talt ikke planlægge noget som helst fordi du netop 24/7/365 skal stå til rådighed for jobcentrets mindste vink!!

Din kommentar bygger så vidt jeg kan læse udelukkende på uvidenhed, og i sådanne tilfælde er det bedre at holde mund har jeg lært

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.