Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Muhmi

AalborgPigen skriver:

På de sidste arbejdspladser jeg har haft gennem 6 år.. Der oplever jeg også at folk der har været på KH mere end omkring 1 års tid bliver valgt fra .. Så det er ikke et enestående tilfælde... 

Ejmen det er jo bare mega sad...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

FrkRaarup

TeamRocket skriver:

Og det er så folk som dig der giver en et lidt dårligt syn på kh modtagere. "jeg vil ha og jeg har ret til" :-S det er en overlevelseshjælp, ikke en luksus løn betalt af staten for at du skal ha råd til udlandsferie. Men okay, du er velkommen til at være hysterisk og uenig alt det du vil.

Jeg har ikke råd! HAr ikke været på udenlandsferie i den tid jeg har været på kontanthjælp!

For det er ikke til, at jeg kan spare sammen til at få råd!!!!!

Jeg er uenig og sur når der bliver stampet på mine tæer - og det vil jeg have lov til!

Anmeld

18. september 2012

FrkRaarup

Mor og meget mere skriver:

Undskyld, men jeg mener faktisk, det er et valg at være ufaglært og ikke under uddannelse som 21-årig. Jeg tror ikke, at nogen har forsøgt at bilde dig ind, at der var god mulighed for job i din situation - du har satset stort. I lige netop den situation er ingen udlandsferie ikke en straf, men et vilkår - og langt de fleste på din alder er på SU og har på ingen måde råd til udlandsferie. 

Du har aktivt fravalgt at påbegynde en uddannelse - imod alle råd. Det har selvfølgelig konsekvenser. 

Gu har jeg da ej, selv valgt ikke at tage en uddannelse!!!

Så længe du ikke aner en skid om mine vilkår, kan du ikke ret til at blande dig på den måde!!!

Som skrevet længere oppe, har JEG IKKE råd til ferie!!! Ikke engang i Danmark!!!!

Anmeld

18. september 2012

dpb

Muhmi skriver:

De har selv betalt til at de er sikret og gør det også selvom de er på kontanthjælp... Man betaler altså stadig skat selvom man er på kh...

Det er ikke DINE skattepenge, det er VORES!! Solidaritet, det er et ord folk som dig burde lære....

godt sagt

Anmeld

18. september 2012

FrkRaarup

Carina:-) skriver:

Rolig!

Der skal vel være plads til at have sin mening?

Desuden så har du jo mulighed for at ændre din situation.

Du skriver selv du er ufaglært,så hvad med at tage en uddannelse.?

Lige nu er det så "gode kår" at de fleste uddannelser er åbne.

Og med forsørgersu og sulån tror jeg ikke du mister alverden .(måske jeg tager fejl..? )

Det ER svært som ufaglært ,og tror næppe det nogensinde bliver ´bedre,så uddannelse er i mine øjne den bedste vej frem for at komme ud af systemmet.

Undskyld mig, men hvor skrev jeg at jeg IKKE ønsker at tage en uddannelse ?

Pt. er jeg gravid, og kan ikke nå at påbegynde en uddannelse nu!

Har på intet tidspunkt sagt jeg ikke vil tage en uddannelse..

Anmeld

18. september 2012

Marts<3

TeamRocket skriver:

Pas på i ikke får tyndskid, det kan man godt i udlandet ;-) bakterierne er stride mange steder.

Det skal jeg nok huske:-) Tak for venligheden...

Anmeld

18. september 2012

Marts<3

Loa skriver:

VIL i gerne diskutere i denne tråd eller hvad????

Skulle man dælme tro sådan som i skal prikke til hinanden konstant!!!

Og dit indlæg var i den grad provokation!! Og IKKE det intentionen med tråden var....

Tak for din tilbagemelding:-) Kan se min provokation virkelig ramte plet... God aften...

Anmeld

18. september 2012

dpb

Meliora skriver:

Det måtte min mor altså da hun var syg, måske fordi det var recreationsferie..

Spærgsmålet er ikke hvorfor folk ender på kontanthjælp, men om hvorvidt det er fair at deres statsfinansieret penge går til at dase den på ferie i udlandet. Og nej hvis man er på kontanthjælp har man ikke råd til ferie, og hvis man har er det fordi man får for meget udbetalt. Derfor giver reglerne mening. 

Og det er så her du faktisk har fået trådstarters emne en smule galt i halsen

Ud fra hvad jeg kan læse i ts oprindelige indlæg ihvertfald

Anmeld

18. september 2012

Loa

Marts<3 skriver:

Tak for din tilbagemelding:-) Kan se min provokation virkelig ramte plet... God aften...

Hvad får du ud af det?

Jeg spørger faktisk helt seriøst, for jeg syntes det er synd for TS at tråden har udviklet sig sådan, for jeg er næsten 100% sikker på hun ikke oprettede den for at tvære alle kontanthjælpsmodtagernes "goder" i hovedet på os stakler der arbejder eller har/tager uddannelse.

Så undrer mig over dit indlæg, samt følgende svar på mit, da det virker udelukkende for at prøve at provokere?

Anmeld

18. september 2012

TeamRocket

FrkRaarup skriver:

Jeg har ikke råd! HAr ikke været på udenlandsferie i den tid jeg har været på kontanthjælp!

For det er ikke til, at jeg kan spare sammen til at få råd!!!!!

Jeg er uenig og sur når der bliver stampet på mine tæer - og det vil jeg have lov til!

Men hvorfor føler du dig trådt på hvis du end ikke er en af dem det drejer sig om? Hvis du kun lige får til at overleve, så har du jo dit på det tøre, på det punkt ihvertfald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.