Fedt har i hørte de nye regler om kontanthjælpen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2012

Muhmi

TeamRocket skriver:

Hun skal da ikke være fange, jeg er ikke sadist. Men hun er ung, ufaglært, hun kan da ta sig en uddannelse det gør jeg da? Og det er pisse svært at få råd til ferie på su, men det er ikke pointen for vi nyder bare dk indtil vi har lidt flere penge. Men kh er jo en hjælp til overlevelse når man står uden job, du behøver ikke have råd til udlandsferie for at overleve. Og når man vælger kh frem for uddannelse- jamen så er man jo netop en af dem der sylter systemet. En ting er at have uddannelse og ikke kunne finde job, men at vælge udd fra for at være på kh, og så kræve sin ret til rejser osv? Den er da ikke for go :-S

Nu behøver en tur til Polen sådan set heller ikke at være særlig dyr... Faktisk kan det næsten gøres billigere end i Danmark...

Havde ikke set hvor gammel hun var, men jeg tænkte da at hun havde en god grund til at være uden uddannelse... hvis hun ikke har, så vil jeg bestemt ikke sidde her og beskytte, for den holdning er JEG også uenig i... Jeg vil bare ikke skære alle over én kam, for der findes mange forksllige situationer derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2012

Carina:-)

Muhmi skriver:

Det gør du vel ikke??

Så fordi man har været så uheldig at man efter endt uddannelse er havnet på kontanthjælp og ikke har kunnet finde et arbejde, så skal man bare slettes i dit system!!?

Så er det jo NETOP at folk ikke kommer i arbejde... De får jo absolut ingen chance pga. af folk som dig??!!

Du kan jo ikke se om det er én der faktisk har afleveret det de skal til tiden, har meldt sig ind hver dag, som man skal og ellers fulgt reglerne til punkt og prikke??

JA, jeg giver dig ret i at der bliver givet for mange chancer når man er på kontanthjælp, men dem der faktisk gør det de bliver bedt om skal vel ikke straffes på den måde som du gør???

Jo det gør jeg .

Af den simple grund at det koster mig penge og tid hver gang en bliver væk.

Jeg har oplevet det mange gange,og det er sgu trist at det skal gå ud over dem som ikke er sådan ,men derimod kæmper for at komme videre.Men igen så er det dyrt for mig at holde samtale,ansætte osv og så folk bare bliver væk ,eller sender en sms 10 min før mødetid-og jeg så skal have fat i afløser (som skal have ekstra tillæg for at møde med kort varsel)...

Og så er det også noget l*rt at i samme system har vi langtidssyge gående der bliver tvunget til at søge arbejde.

Jeg fik en opringning forleden af en ansat på kommunen der ville have jeg ansatte en med dårlig ryg i job med tilskud.

Øhhh (jeg har en rengøringsvirksomhed) det ville nok ikke være superfedt for hverken hende eller mig at have hende gående f.eks på en skole med 3 timers gulvvask hver dag.

Så ja der trænger alvorligt til opstramning.Sådan at de der ikke kan ,kan få lov til at være i fred,og de der ikke vil får et spark i måsen

Så vi kan nå ind til dem der både kan og vil .

Anmeld

18. september 2012

Muhmi

Meliora skriver:

ja man går sgu da ikke på arbejde = fri for arbejde

Nej men man skal møde op på jobhuset hver dag for at tjekke ind, eller man bliver sendt i aktivering....

Man sidder altså ikke derhjemme og klør sig i røven hvis det er det du tror...

Anmeld

18. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Meliora skriver:

ja man går sgu da ikke på arbejde = fri for arbejde

og det indbefatter også praktik i virksomheder 37 timer om ugen.

Anmeld

18. september 2012

TeamRocket

Bøllen skriver:

kh

At du ikke skulle have råd til rejse handler vel om priotering ??

Fint nok du ser det som en luksus når man er på kontant hjælp , men det er vel et valg .

Det handler vel om hvordan man bruger sine penge .

Som man ser gang på gang når der er tråde om rådigheds beløb , er der nogen som knap kan få 10000 til at slå til andre kan leve på en sten.

Syntes du er meget firkantet 

Kh er en overlevelseshjælp betalt af staten så man har råd til den basale overlevelse. Ikke ferier, nye bryster eller andet luksus skal betales af staten. og ja det er stillet firkantet op og jeg har ikke taget de syge eller dem der passer deres egne syge børn med, for det er lidt noget andet. Håber jeg fik citeret den rette, tråden er ret svær at gennemskue fra iphone :-)

Anmeld

18. september 2012

TNBC

TeamRocket skriver:

Hun skal da ikke være fange, jeg er ikke sadist. Men hun er ung, ufaglært, hun kan da ta sig en uddannelse det gør jeg da? Og det er pisse svært at få råd til ferie på su, men det er ikke pointen for vi nyder bare dk indtil vi har lidt flere penge. Men kh er jo en hjælp til overlevelse når man står uden job, du behøver ikke have råd til udlandsferie for at overleve. Og når man vælger kh frem for uddannelse- jamen så er man jo netop en af dem der sylter systemet. En ting er at have uddannelse og ikke kunne finde job, men at vælge udd fra for at være på kh, og så kræve sin ret til rejser osv? Den er da ikke for go :-S

Man burde ikke kunne vælge en uddannelse fra for at komme på kh. Så skal man kunne bevise og forklare hvorfor(f.eks sygdom) og det bør tjekkes, for ja der er nok mange dovne unge, men husk på hvis du er under 25 får du jo kun omkring 6000 om måneden. Eller omkring 3000 hvis du stadigvæk bor hjemme

Anmeld

18. september 2012

bøllen

Meliora skriver:

Nu er det jo noget HELT andet at være på sygedagpenge, og der må man jo gerne rejse på ferie. Men når man er på kontanthjælp er det fordi man ikke kan forsørge sig selv, og har brug for vores andres skattepenge til det, og der synes jeg så ikke det er ok at man siger "well, jeg kan ikke klare mig selv, men ferie det skal jeg da nok finde penge til". Hvis man har råd til det får man for mange penge af staten!

Det er så ikke korrekt - som sygemeldt har man IKKE ret / lov til at holde ferie .

Du skal pænt spørge din Sagsbehandler om lov siger vedkommen nej er der bare ærgeligt .

I min verden er tingene bare ikke så firkantet, folk kan havne på kontakt hjælp fra en sygedag penge. Tror de færreste ender på kontakt hjælp fordi de syntes det er fedt 

Anmeld

18. september 2012

Meliora

FrkRaarup skriver:

Om du som arbejdende har råd eller ej, rager mig!!!

Kan vende den og sige at du så bare må arbejde noget mere for at få råd!!!

Skal jeg STRAFFES med INGEN udlandsferie, fordi der intet arbejde er til en ufaglært ung pige ? NEJ satme nej!!

Hvis jeg sparer op til ferie, vil jeg satme have ret til at forlade landet! Hvis det var det jeg ville!

Jeg bliver SÅ gal på folk som dig!!! Damn!!!!!!!

LOL - ufaglært ung pige? Det er da noget du selv vælger. Ufaglært var noget vores forældre blev, de fleste i dag ved da godt at hvis man skal have et job og en karriere, så skal man have en uddannelse.

Hold kæft hvor blir jeg harm, når jeg ser en som dig, sidde og synge klagesangen som 21-årig der ikke gider uddanne sig, med baby på vej for samfundets penge, og bare går ud fra andre finansierer dig og dit barn.

Så er der alle os andre, der har studeret i 100 år efterhånden, arbejder deltid ved siden af studie og går og venter med børn osv. til vi er færdige på Uni og har økonomien til at forsørge os selv og et barn. Tænk hvis vi også bare gav los og lod staten betale alt for os? no thanks!

Anmeld

18. september 2012

TeamRocket

Meliora skriver:

LOL - ufaglært ung pige? Det er da noget du selv vælger. Ufaglært var noget vores forældre blev, de fleste i dag ved da godt at hvis man skal have et job og en karriere, så skal man have en uddannelse.

Hold kæft hvor blir jeg harm, når jeg ser en som dig, sidde og synge klagesangen som 21-årig der ikke gider uddanne sig, med baby på vej for samfundets penge, og bare går ud fra andre finansierer dig og dit barn.

Så er der alle os andre, der har studeret i 100 år efterhånden, arbejder deltid ved siden af studie og går og venter med børn osv. til vi er færdige på Uni og har økonomien til at forsørge os selv og et barn. Tænk hvis vi også bare gav los og lod staten betale alt for os? no thanks!

Anmeld

18. september 2012

Meliora

Bøllen skriver:

Det er så ikke korrekt - som sygemeldt har man IKKE ret / lov til at holde ferie .

Du skal pænt spørge din Sagsbehandler om lov siger vedkommen nej er der bare ærgeligt .

I min verden er tingene bare ikke så firkantet, folk kan havne på kontakt hjælp fra en sygedag penge. Tror de færreste ender på kontakt hjælp fordi de syntes det er fedt 

Det måtte min mor altså da hun var syg, måske fordi det var recreationsferie..

Spærgsmålet er ikke hvorfor folk ender på kontanthjælp, men om hvorvidt det er fair at deres statsfinansieret penge går til at dase den på ferie i udlandet. Og nej hvis man er på kontanthjælp har man ikke råd til ferie, og hvis man har er det fordi man får for meget udbetalt. Derfor giver reglerne mening. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.