Nej det synes jeg ikke vi gør, men synes nu heller ikke vi mangler... Jeg kunne forestille mig det må være svært hvis man har megen gæld om man er enlig eller par der også skal afdrages.
Jeg får noget mere som enlig fordi jeg er på SU, men jeg har heller ingen mulighed for at få et studiejob til at supplere min su som hvis vi var to.
Jeg synes efterhånden debatten har været oppe mange gange før, og det er de samme argumenter gang på gang. Jeg kan sagtens se man kan se sig "sur" på systemet når man som et par begge på su kun får lidt mere end en enlig, men man har som par stadig også mulighed for at en eller begge har et studiejob/weekend job som langt de fleste enlige fuldtids studende ikke har. Og ja det er surt hvis man er to der begge går på arbejde at man skal betale for institution når en enlig for delvis eller fuldt tilskud, men hvorfor skal den enlige spise havregryn fordi ægteparet ikke har råd til rødebøffer... Hvorfor skal det sættes så sort/hvid op, forstår det ikke...
Jeg ville til en hver tid bytte min civilstatus og tilskud for kærlighed og kildevand, tvivler på ægteparet ville bytte...
Anmeld