Enlige mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

Faith

Wimmie skriver:

Det er altså langt fra alle der har det sådan... Når jeg kommer på SU får jeg et rådighedsbeløb på knap 4500 det synes jeg da ikke er meget som enlig mor og det er næppe mere end dig og din kæreste. 

Dine veninder må enten bo billigt eller spare nogle andre stedet, for så meget får man altså ikke af det offentlige. 

Nej det har jeg altså osse virkelig svært ved at tro på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Pige2009

LR85 skriver:

jeg kender IKKE til beløbene som man får og forhøjelserne.

Men jeg har fået fortalt og læst (herinde) at hvis vi alle havde de samme udgifter, altså fx 3000 i husleje og 400 i el, så ville den enlige have et større rådighedsbeløb.

Så uden a være fordomsfuld, tror jeg det handler om ens udgifter til private ting.

Nogen har jo huslejer på 2500, andre på 9500.

Nogen har telefonregninger på 50 kr andre på 600, så det er jo sværet a sige.

Men hvis regningerne var de samme, tror jeg den enlige får fint med penge. Så må man jo prioritere sine private udgifter 

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad du baserer dit udsagn på? Gerne noge fakta

Anmeld

13. september 2012

Pige2009

betski skriver:

Nej! enlige mødre får ikke får meget. De får forhøjet børneydelse og et engangsydelsesbeløb for enlige.

Men ellers er alle andre tilskud jo beregnet ud fra ens indkomst og ikke om man er enlig eller i forhold.

Nemlig! 

Anmeld

13. september 2012

Wimmie

Faith skriver:

Nej det har jeg altså osse virkelig svært ved at tro på

Nej..og det kan jo også være at veninderne har SU-lån og det er jo altså ikke gratis....

Anmeld

13. september 2012

Pige2009

Maja88 skriver:

men til gængæld ville hun få;

friplads

eventuelt boligtilskud

børnebidrag

børnepengene

Friplads er indkomstbestemt

Børnebidrag er ikke en selvfølge, hvis forældrene har barnet 50/50

Boligsikring er indkomstbestemt

Det eneste man faktisk får ekstra som eneforsørger idag er 2500 kr. i kvartalet, som tillæg til BFY

Anmeld

13. september 2012

Pige2009

Phoenix skriver:

Enlig eller ikke enlig så får alle jo børnebidrag. 

Og de andre tilskud du taler om tror jeg stadig ikke rækker i samme grad når man er alene om at betale ting alene såsom :

-Mad 

-Bleer

-Tøj

-Legetøj

-baby/børneudstyr

Synes forståelsen for andres situation og den sociale bevidsthed er megen knap må jeg konstatere 

Helt enig. Det eneste jeg får som eneforsørger er 2500 kr. i kvartalet! 

Anmeld

13. september 2012

Pige2009

Maja88 skriver:

slagt mig bare...

men synes stadig enlige mødre har mange penge...

har en bekendt som er enlig mor til 4... hun får da alt betalt...  hendes tøj kan gå i dyre mærker fordi hun har råd... har mit barn sku ikke...

hun har dyrere husleje end mig.... men hun sparer lige hvad en en 10000 på inst. om måneden!!!!!!!!! 10000... det er filme mange penge...

Jeg synes, det er rigtig ærgeligt at du sådan generaliserer ift. eneforsørgere. Man får IKKE friplads fordi, man er eneforsørger, da det er sindkomstbestemt

Personligt får jeg ingen andre ydelser ekstra som eneforsørger, andet end 2500 kr. ekstra i kvartalet. Jeg knokler en hvis legemdel ud af bukserne for at få tingene til at hænge sammen. Faktisk kan det bedre betale sig for mig økonomisk at sige mit job op og gå på dagpenge, men jeg VÆLGER at arbejde og selv tjene mine penge i stedet for at modtage de ekstra ydelser, som er indkomstbestemt.

Anmeld

13. september 2012

Pige2009

Camillamuz skriver:

Kort og kontant svar, ja de enlige får for mange penge kastet i nakken.. 

Tænk at en enlig skal have flere penge end en der arbejder 37 timer om ugen.. Det syntes jeg er for dårligt! - Ja de skal da ha lidt hjælp, men come on, skal de ikke også selv lære at arbejde for pengene som andre folk gør.. 

Som en anden nævner herinde, så syntes jeg også det er mærkeligt at hvis man bor sammen, så har man mindre penge end hvis man var enlig, det er jo forkert!?

Ja sorry, det er altså min mening, men det skal så også lige siges, at det jo ikke er de enlige's skyld, det er samfundet der er skruet forkert sammen, for når man kan få en masse rabet og søge en masse ekstra, så gør man det jo.. 

Hvad er det helt konkret du hentyder til, at vi som eneforsørgere kan få af tilskud? Jeg kunne godt tænke mig at få noget evidensbaseret viden i stedet for postulater. For jeg vil da gerne vide det, så jeg kan søge det!  Det eneste man idag får som eneforsørger er 2500 kr. i kvartalet.

Anmeld

13. september 2012

Marts<3

Jeg har tænkt meget over dette indlæg! Jeg er selv nybagt enlig. 

Da jeg stod på kommunen og fik afvide hvad jeg kunne få af penge osv blev jeg lidt overrasket. Det var da lidt rart tænkte jeg. 

MEN! Nok klare vi os med god hjælp fra kommunen! Men min hverdag er også præget af min tilværelse som enlig til en 6 mdr gammel baby. 

Jeg har sjældent et øjeblik for mig selv. Har ikke sovet i mere end 4 timer i 6 mdr. Vasketøj, oprydning, madlaving ALT!!!! Så ja, jeg for boligsikring. Men det er også det eneste hjælp jeg har. Vil 1000 gange hellere være råddent fattig, men havde en hjælpene hånd. Men det er ikke en mulighed for mig. Derfor er de penge vigtige for mig. Ellers var jeg gået ned! 

Der vil altid være mennesker på denne jord som vil ha mer. Som vil snyde og bedrage hvor de kan. Men det ændre ikke det faktum, at jeg er enlig og har brug for hjælp. 

Men for at svare på dit spørgsmål, så NEJ, man blir ikke rig af og være enlig. Man blir derimod FUCKING SEJ, OG UOVERVINDELIG... 

Anmeld

13. september 2012

Pige2009

Camillamuz skriver:

Ja det skal jeg prøve så.  

Har også fuld respekt for dem der arbejder og er enlige

jeg bor desværre bare i en by hvor de fleste enlige ikke laver en skid, de blære sig med de har ih og åh så mange penge, og værst af alt så hver gang der kommer penge på kontoen inkl. børnepenge osv, så bruger de dem på sig selv.. 

Nu hedder det jo ikke børnepenge men børnefamilieydelse og er tænkt som en hjælp til børnefamilier Jeg bruger sjældent pengene direkte på Laura, da hun jo løbende får, hvad hun har brug for og ikke mangler noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.