Enlige mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

Pige2009

E. B. skriver:

Har stem JA. Syntes det er alt for meget. Det er trods alt (for langt de fleste) et valg man selv har taget (beklager de få af Jer som ikke selv har taget det). Min søster blev skilt og får diverse tilskud, støtte, osv. Syntes det er for meget taget i betragtning af hvor vi ellers må spare i vores samfund.

Det eneste ekstra man idag får som eneforsørger er et ekstra tillæg til børnefamilieydelsen på 2500 kr. hvert kvartal. Alt andet er indkomstbestemt og det kan alle søge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Pige2009

HeXeri skriver:

Jeg har stemt andet.

De veninder jeg har der er srende og enlige, har et løst sted mellem 3 og 5 tusinde mere end vi har herhjemme. Og det synes jeg er dybt, dybt urimeligt. Eneste forskel på hendes og vores situation er at vi har kunnet præsetere at holde hinanden ud. Hvorfor hun så skal belønnes - det aner jeg ikke. Og hvorfor vi ikke belønnes mere for at kunne finde ud af det sammen, aner jeg endnu mindre om.

Selvfølgeligt skal enlige kunne klare sig uden andre, men hvorfor de skal have mere end andre, synes jeg er at forfordele og opfordre til socialt snyd.

Nu skriver jeg lige igen... Det eneste man får som eneforsørger idag er et ekstra tillæ til BFY hvert kvartal. Alt andet er indkomstbestemt og har intet som helst at gøre med ens sociale status

Anmeld

13. september 2012

Pige2009

Faith skriver:

Er du vimmer et højt rådighedsbeløb

Det er nogenlunde hvad vi har, og vi er 2 voksne og 3 børn.

Ja, det var godt nok vildt Jeg har omkring 3.000 kr. om måneden til Laura og jeg. Det er ikke alverden, men vi klarer os og har tøj på kroppen

Anmeld

13. september 2012

Pige2009

Taco78 skriver:

Vil bare lige påpege, at selvom man er to med jobs, er det heller ikke alle, der " altid har råd til det, de gerne vil"

Jeg er ikke rigtig klar over, hvad enlige får i tilskud, så kan ikke rigtigt udtale mig om, om de får "for meget".

Tak!  Eneforsørgere for idag et tilskud og det er et ekstra tilskud til BFY hvert kvartal, og det udgør for en med et barn 2500 kr.

Anmeld

13. september 2012

HeXeri

Baagøe skriver:

Nu skriver jeg lige igen... Det eneste man får som eneforsørger idag er et ekstra tillæ til BFY hvert kvartal. Alt andet er indkomstbestemt og har intet som helst at gøre med ens sociale status

Det er så ikke helt rigtigt. Jeg ved da at den ene får dobbelt op på su, dobbelt op på lån. 4000 kr i boligsikring. Diverse tillæg fordi faderen er forsvundet. Det løber så op i 1500 mere udbetalt end os. Hun er studerende på en videregående uddannelse. Eneste forskel på det eksempel og os: Vi kan finde ud af at bo sammen.

Jeg angriber hverken dig eller Wimmie - men det der er urimeligt.

Anmeld

13. september 2012

Pige2009

Wimmie skriver:

Det er altså langt fra alle der har det sådan... Når jeg kommer på SU får jeg et rådighedsbeløb på knap 4500 det synes jeg da ikke er meget som enlig mor og det er næppe mere end dig og din kæreste. 

Dine veninder må enten bo billigt eller spare nogle andre stedet, for så meget får man altså ikke af det offentlige. 

Nemlig! 

Anmeld

13. september 2012

skønneunger

Jeg har stemt andet.

De veninder jeg har der er studerende og enlige, har et løst sted mellem 3 og 5 tusinde mere end vi har herhjemme. Og det synes jeg er dybt, dybt urimeligt. Eneste forskel på hendes og vores situation er at vi har kunnet præsetere at holde hinanden ud. Hvorfor hun så skal belønnes - det aner jeg ikke. Og hvorfor vi ikke belønnes mere for at kunne finde ud af det sammen, aner jeg endnu mindre om.

Selvfølgeligt skal enlige kunne klare sig uden andre, men hvorfor de skal have mere end andre, synes jeg er at forfordele og opfordre til socialt snyd.

så du mener man skal straffes økonomisk hvis man ikke lige kan sammen med manden? hvad nu hvis forholdet er voldeligt eller andet? skal man så blive sammen fordi man ikke har råd til at gå fra hinanden?

Anmeld

13. september 2012

Pige2009

Marts<3 skriver:

Jeg har tænkt meget over dette indlæg! Jeg er selv nybagt enlig. 

Da jeg stod på kommunen og fik afvide hvad jeg kunne få af penge osv blev jeg lidt overrasket. Det var da lidt rart tænkte jeg. 

MEN! Nok klare vi os med god hjælp fra kommunen! Men min hverdag er også præget af min tilværelse som enlig til en 6 mdr gammel baby. 

Jeg har sjældent et øjeblik for mig selv. Har ikke sovet i mere end 4 timer i 6 mdr. Vasketøj, oprydning, madlaving ALT!!!! Så ja, jeg for boligsikring. Men det er også det eneste hjælp jeg har. Vil 1000 gange hellere være råddent fattig, men havde en hjælpene hånd. Men det er ikke en mulighed for mig. Derfor er de penge vigtige for mig. Ellers var jeg gået ned! 

Der vil altid være mennesker på denne jord som vil ha mer. Som vil snyde og bedrage hvor de kan. Men det ændre ikke det faktum, at jeg er enlig og har brug for hjælp. 

Men for at svare på dit spørgsmål, så NEJ, man blir ikke rig af og være enlig. Man blir derimod FUCKING SEJ, OG UOVERVINDELIG... 

Kanon indlæg!  Du får jo ikke boligsikring fordi, d er enlig, men pga. din indkomst

Anmeld

13. september 2012

HeXeri

skønneunger skriver:

så du mener man skal straffes økonomisk hvis man ikke lige kan sammen med manden? hvad nu hvis forholdet er voldeligt eller andet? skal man så blive sammen fordi man ikke har råd til at gå fra hinanden?

Suk....

Jeg siger, at når den eneste forskel på 2 eksempler er at den ene kan finde ud af at bos sammen - så burde det udløse samme mængde fra det offentlige.

Som det er nu, bliver vi straffet - fordi vi kan bo sammen.

Voldelige forhold? Tag dig dog sammen.

Anmeld

13. september 2012

skønneunger

HeXeri skriver:

Suk....

Jeg siger, at når den eneste forskel på 2 eksempler er at den ene kan finde ud af at bos sammen - så burde det udløse samme mængde fra det offentlige.

Som det er nu, bliver vi straffet - fordi vi kan bo sammen.

Voldelige forhold? Tag dig dog sammen.

Tage mig sammen? jeg skrev hvad jeg gjorde fordi det var hvad jeg læste i dit indlæg!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.