Enlige mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Frk. Himmelblå skriver:

Enlige forsørgere får vel ikke noget? - Eller er jeg helt gal på den?

For de er vel - hvad angår langt de fleste - på arbejdsmarkedet og tjener deres egne penge, ligesom langt størstedelen af os andre?

Forstår ikke helt udgangspunktet for debatten... 

Tak for dit positive indlæg

Vi får 1300 + 1300 pr barn i kvartalet for at være alene - og det er det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2012

Frk. Himmelblå

PT skriver:

Tak for dit positive indlæg

Vi får 1300 + 1300 pr barn i kvartalet for at være alene - og det er det

Ja, det er det, jeg mener. 

Alle er altså ikke klienter, - selvom der naturligvis er mange i vores samfund.

Forældre -  enlige som samlevende - er for langt de flestes vedkommende hårdarbejdende mennesker, som yder deres til at få enderne til at nå sammen og til og for samfundet.

Anmeld

17. september 2012

Wimmie

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, det er det, jeg mener. 

Alle er altså ikke klienter, - selvom der naturligvis er mange i vores samfund.

Forældre -  enlige som samlevende - er for langt de flestes vedkommende hårdarbejdende mennesker, som yder deres til at få enderne til at nå sammen og til og for samfundet.

Nemlig 

Jeg synes også at man omtaler de enlige forældre som om ingen af dem arbejder og bare sidder på deres flade og modtager diverse ydelser. At nogle måske gør bør ikke gå ud over os der arbejder 

Anmeld

17. september 2012

Frk. Himmelblå

Wimmie skriver:

Nemlig 

Jeg synes også at man omtaler de enlige forældre som om ingen af dem arbejder og bare sidder på deres flade og modtager diverse ydelser. At nogle måske gør bør ikke gå ud over os der arbejder 

Nej, ærligt talt.

Ligesom at man heller ikke bør lade det hedde sig, at dem, der ikke arbejder, har valgt sådan, fordi de er udspekulerede og dovne.

Og jeg kan altså ikke lade være med at tænke, at mennesker, som har så evigt travlt med, hvad andre får, selv må være godt sovset ind i krævementalitet "Jeg får sådan og sådan, men de får sådan og sådan, det er snyd, jeg vil også have sådan og sådan". Sikke noget. 

Lidt mere pli, tak 

Anmeld

17. september 2012

Wimmie

Frk. Himmelblå skriver:

Nej, ærligt talt.

Ligesom at man heller ikke bør lade det hedde sig, at dem, der ikke arbejder, har valgt sådan, fordi de er udspekulerede og dovne.

Og jeg kan altså ikke lade være med at tænke, at mennesker, som har så evigt travlt med, hvad andre får, selv må være godt sovset ind i krævementalitet "Jeg får sådan og sådan, men de får sådan og sådan, det er snyd, jeg vil også have sådan og sådan". Sikke noget. 

Lidt mere pli, tak 

Helt enig 

Vi er en rigtig misundelses-nation 

Hvis folk der virkelig er misundelige over hvad enlige får af penge, så kan de jo bare smutte fra manden/kæresten, så får de jo det samme 

FOrstår ikke hvorfor man ikke bare kan værdsætte hvad man har i stedet for at gå så højt op i hvad andre får.

Så længe der ikke er tale om bedrageri og ulovligheder generelt, så bør man passe sig selv og være glad for at man ikke selv er alene om alt.

Anmeld

17. september 2012

SussieThyssen

Wimmie skriver:

Helt enig 

Hvis folk der virkelig er misundelige over hvad enlige får af penge, så kan de jo bare smutte fra manden/kæresten, så får de jo det samme 

FOrstår ikke hvorfor man ikke bare kan værdsætte hvad man har i stedet for at gå så højt op i hvad andre får.

Så længe der ikke er tale om bedrageri og ulovligheder generelt, så bør man passe sig selv og være glad for at man ikke selv er alene om alt.

Jeg er bare SÅ enig.

Jeg har heller aldrig forstået den der misundelsesmentalitet.

Glæd jer dog over, at folk der er alene, har mulighed for at få hjælp.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

17. september 2012

Wimmie

SussieThyssen skriver:

Jeg er bare SÅ enig.

Jeg har heller aldrig forstået den der misundelsesmentalitet.

Glæd jer dog over, at folk der er alene, har mulighed for at få hjælp.

Kærligst
Sussie 

Anmeld

17. september 2012

Frk. Himmelblå

Wimmie skriver:

Helt enig 

Hørt.

Har en kammerat, der tjener flere millioner om året, - han sagde engang om KH-modtagere, - "jeg gad da godt, det var mig, der bare kunne dovne den hele dagen". 

Så svarede jeg, jamen hvad stopper dig? Skil dig af med formuen og karrieren og gå ned på kommunen og stil dig i kø.

Så klappede han i.

Usmageligt at sidde i privilegeret selskab og tale sådan om andre mennesker, som oftest sidder i en situation, man ikke har en pind begreb om.

Anmeld

17. september 2012

MortilElias2010

Har stemt blankt da jeg slet ikke er nok inde i sagen til at give et bud. 

Anmeld

17. september 2012

Nemesis

Har stemt andet! Der er stor forskel på den enlig mor der er studerende og den enlige mor der arbejder.

Da jeg var enlig mor, arbejdede jeg 25 timer om ugen, friplads, max boligstøtte og alle tillæg samt børnebidrag fra faderen.

Jeg sparede Rigtig meget op mindst 2000 kr om måneden til bil (ja det havde jeg også), ferie, julegaver, uforudsete udgifter, opsparinger til ungerne og alligevel har jeg aldrig haft så mange penge til mig selv om måneden.

Da jeg flyttede sammen med min mand, mistede jeg 7000 kr om måneden, nå man beregner at alle tilskud røg og jeg nu skulle betale for institutionsplads

Min søster er lige gået fra 32 timer pr. uge til fuld tid...og har ikke råd til det! Hun får nu mindre ud, end da hun kun arbejdede 32 timer, idet hendes egenbetaling til institutionen stiger voldsomt.

Ja der er nogle som har det strengt..især når man er på SU. Men fakta er, det langt fra kan betale sig altid at arbejde særligt meget som enlig mor, for det koster en dyrt.

Så det er ikke sort /hvidt om de får for meget eller ej.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.