Wimmie skriver:
Måske det "plaster på såret" er fordi man som enlig står i en ikke-ideel situation hvor man står med al ansvaret selv - ingen til lige at tage over i hverdagen når man gerne vil handle, sove, træne eller almindelige ting som gå på toilet eller i bad.
Nogle enlige kommer måske ud af ægteskabet med en gæld som man før var 2 om eller som måske er forårsaget af bruddet. Uden den sikkerhed som vores samfund giver tror jeg mange måtte gå fra hus og hjem.
Måske man skelner mellem de to situationer og sætter "livskvalitet" ind også. Det er bestemt ikke for at være fræk, men det kan jo være at de tænker at 2 voksne på SU der vælger at få barn/2 voksne med barn der vælger begge at læse = selvvalgt.
Hvorimod dét at blive enlig ikke altid er selvvalgt (nogle gange er det men det er nok sjældent planen) og man har måske udgifter efter at man har været 2 - og også gæld derefter.
Jeg ved godt at ikke alle situationer er sådan, men nogle er. Jeg synes som sagt det er lidt synd at det skal gå så meget op i penge og ikke hvorvidt man er lykkelig, som du også selv nævner.
Jeg forstår ikke at man kan se på en enlig mor og være misundelig - udelukkende fordi hun får nogle tillæg man ikke selv får.
Jeg synes da også det er træls at du ikke kan slippe de trælse tanker - håber du kan overveje hvordan din situation ville være hvis du pludselig blev enlig - ikke bare økonomisk men også personligt 
Jeg tænker, at grunden til at man får "så meget" når man er på SU som enlig er jo fordi det ikke er muligt at klare sig for mindre. Og det er jo selvfølgelig ikke meget, man får ekstra - men det er jo trods alt en fordobling.
Jeg synes ikke at alle enlige får for meget - slet ikke! Og jeg synes i bund og grund heller ikke, at enlige studerende får for meget. Men jeg kan ikke slippe min følelse af "unfair". Og det er ikke en rar tanke, og den er nok præget af "jeg vil også have". For at være helt ærlig. Grim tanke..
Hvis jeg skal tage udgangspunkt i min situation, så kører det på ingen måde på skinner herhjemme. Derfor jeg ved, hvor meget jeg kunne få, hvis jeg gik fra min kæreste. Og blev altså harm over, at det er så meget.. For jeg synes ikke, at man som enlig skal være bedre stillet, end man er som par. Hvilket jeg synes man er, når man får det samme, men har en voksen mindre at mætte, en mindre der bruger vand, strøm, skal have tøj i ny og næ, bøger, osv. Min kæreste arbejder alt han kan, hvilket betyder at han er væk tre-fire eftermiddage og aftener om ugen. Og derfor har vi flere penge end kun su'en.
Nu lyder det måske ret hårdt. Jeg har ikke selv noget bedre forslag til hvordan fordelingen skal være - og er slet ikke "utilfreds" nok til, at jeg ville råbe højt om det, eller prøve at gøre noget ved det. Havde ikke rigtig tænkt de tanker før jeg fandt ud af, hvad man får - og så da jeg læste denne tråd