Enlige mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Får enlige mødre for meget økonomisk hjælp?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.686 visninger
159 svar
0 synes godt om
13. september 2012

baby012

ved at det er et meget følsomt emne, derfor vil jeg bede jer om at holde en god tone.. 

vi har samfundsfag, og diskutere om fattigdom og rigdom.. der bliver så nævnt at enlige mødre er fattige.. altså relativt fattige.. ifølge statistikkerne.. men så er der jo en masse som kommer og siger at de får en masse penge kastet i nakken, osv. nu er jeg selv enlig mor. og jeg har da ikke altid råd til det jeg gerne vil eller tandlæge , eller fitness osv. 

jeg har min egen mening om det men vil gerne høre jeres mening, får de enlige mødre/fædre for mange penge ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

twinny

Jeg synes det er lidt strengt. Nu er vi dog begge på su. Men hvis jeg havde havde været alene med drengene, ville jeg have flere penge end vi har til sammen nu.

Anmeld

13. september 2012

LR85

jeg kender IKKE til beløbene som man får og forhøjelserne.

Men jeg har fået fortalt og læst (herinde) at hvis vi alle havde de samme udgifter, altså fx 3000 i husleje og 400 i el, så ville den enlige have et større rådighedsbeløb.

Så uden a være fordomsfuld, tror jeg det handler om ens udgifter til private ting.

Nogen har jo huslejer på 2500, andre på 9500.

Nogen har telefonregninger på 50 kr andre på 600, så det er jo sværet a sige.

Men hvis regningerne var de samme, tror jeg den enlige får fint med penge. Så må man jo prioritere sine private udgifter 

Anmeld

13. september 2012

baby012

twinny skriver:

Jeg synes det er lidt strengt. Nu er vi dog begge på su. Men hvis jeg havde havde været alene med drengene, ville jeg have flere penge end vi har til sammen nu.

Hvordan kan være ?? Vi er begge på su .. Men får tilsammen mere end jeg gjorde da jeg var alene.. Faktisk næsten dobbelt så meget 

Anmeld

13. september 2012

betski

Nej! enlige mødre får ikke får meget. De får forhøjet børneydelse og et engangsydelsesbeløb for enlige.

Men ellers er alle andre tilskud jo beregnet ud fra ens indkomst og ikke om man er enlig eller i forhold.

Anmeld

13. september 2012

Dinna88

Jeg ved ikke så meget om satserne, men må man ikke formode at NOGLE ekstraydelser handler om indkomst, og ikke om man er alene eller ej?

Tag f.eks. SU'en. Får du ikke barnet lige inden eller under uddannelse, så får du jo ikke forsørgertillæg. Jeg har en i min omkreds der må tage SU lån fra start af fordi hun har to piger og ingen uddannelse. Pigerne er så gamle, at hun ikke kan få forsørgertillæg. Dog kan hun jo få børnehave m.m. betalt samt søge julehjælp osv. 

Anmeld

13. september 2012

Dinna88

betski skriver:

Nej! enlige mødre får ikke får meget. De får forhøjet børneydelse og et engangsydelsesbeløb for enlige.

Men ellers er alle andre tilskud jo beregnet ud fra ens indkomst og ikke om man er enlig eller i forhold.

Der svarede du så lige på mit spg. i mit indlæg - tak 

Anmeld

13. september 2012

chael

Nej, man kan klare sig og nogen klarer sig meget godt.

Men har aldrig hørt om nogen der er blevet rige af det.

Ville desuden heller ikke bytte. Ville da langt hellere være 2, end enlig. Kan ikke forstå man er sådan efter dem. Men det er jo også altid så dejlig nemt at træde ned.

Men jeg er da glad for min kæreste og jeg, har vores egne penge og måske lidt mindre, men vi er trods alt 2 om slæbet.

*C

Anmeld

13. september 2012

Mor til Ella

Lahn11 skriver:

ved at det er et meget følsomt emne, derfor vil jeg bede jer om at holde en god tone.. 

vi har samfundsfag, og diskutere om fattigdom og rigdom.. der bliver så nævnt at enlige mødre er fattige.. altså relativt fattige.. ifølge statistikkerne.. men så er der jo en masse som kommer og siger at de får en masse penge kastet i nakken, osv. nu er jeg selv enlig mor. og jeg har da ikke altid råd til det jeg gerne vil eller tandlæge , eller fitness osv. 

jeg har min egen mening om det men vil gerne høre jeres mening, får de enlige mødre/fædre for mange penge ? 

Ja jeg synes i den grad NOGLE får alt for meget hjælp, og det kan godt komme bag på mig at der faktisk er så mange der ikke overvejer deres økonomiske situation før de får børn. 

Og at der faktisk er en nogle der vælger at have hver sin bopæl for at få så meget som muligt, det synes jeg bare ikke er i orden.

Anmeld

13. september 2012

babymus77

Nej synes jeg ikke de gør!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.