Enlige mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

skønneunger

HeXeri skriver:

Suk....

Jeg siger, at når den eneste forskel på 2 eksempler er at den ene kan finde ud af at bos sammen - så burde det udløse samme mængde fra det offentlige.

Som det er nu, bliver vi straffet - fordi vi kan bo sammen.

Voldelige forhold? Tag dig dog sammen.

Du skriver jo selv hvorfor skal enlige belønnes og ikke jer fordi i kan finde ud af det sammen.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Fenja09

Nej - det er meget få ydelser der KUN gives til enlige. Resten er baseret på indkomst og noget alle har ret til at søge.

/Fenja

Anmeld

13. september 2012

Wimmie

Marts<3 skriver:

Jeg har tænkt meget over dette indlæg! Jeg er selv nybagt enlig. 

Da jeg stod på kommunen og fik afvide hvad jeg kunne få af penge osv blev jeg lidt overrasket. Det var da lidt rart tænkte jeg. 

MEN! Nok klare vi os med god hjælp fra kommunen! Men min hverdag er også præget af min tilværelse som enlig til en 6 mdr gammel baby. 

Jeg har sjældent et øjeblik for mig selv. Har ikke sovet i mere end 4 timer i 6 mdr. Vasketøj, oprydning, madlaving ALT!!!! Så ja, jeg for boligsikring. Men det er også det eneste hjælp jeg har. Vil 1000 gange hellere være råddent fattig, men havde en hjælpene hånd. Men det er ikke en mulighed for mig. Derfor er de penge vigtige for mig. Ellers var jeg gået ned! 

Der vil altid være mennesker på denne jord som vil ha mer. Som vil snyde og bedrage hvor de kan. Men det ændre ikke det faktum, at jeg er enlig og har brug for hjælp. 

Men for at svare på dit spørgsmål, så NEJ, man blir ikke rig af og være enlig. Man blir derimod FUCKING SEJ, OG UOVERVINDELIG... 

Nemlig...måske nogle af aaaallle de ekstrapenge vi åbenbart modtager skal gå til at betale babysittere så vi kan blive aflastet lidt engang imellem  

Anmeld

13. september 2012

Wimmie

HeXeri skriver:

Det er så ikke helt rigtigt. Jeg ved da at den ene får dobbelt op på su, dobbelt op på lån. 4000 kr i boligsikring. Diverse tillæg fordi faderen er forsvundet. Det løber så op i 1500 mere udbetalt end os. Hun er studerende på en videregående uddannelse. Eneste forskel på det eksempel og os: Vi kan finde ud af at bo sammen.

Jeg angriber hverken dig eller Wimmie - men det der er urimeligt.

Hehe, ja ekstra SU er rigtigt - men dobbelt SU-lån er jo et lån der skal betales tilbage (rub og stub) dette er da ikke en ekstra ydelse.

4000 i boligsikring har ikke noget med hendes status som enlig at gøre - det er beregnet efter indkost, husleje og boligens størrelse.

Så reelt set er det kun børneydelsen og den forhøjede SU hun får pga at hun er enlig mor.

Synes du skal undersøge facts inden du smider dem herind... 

Anmeld

13. september 2012

Wimmie

HeXeri skriver:

Det er så ikke helt rigtigt. Jeg ved da at den ene får dobbelt op på su, dobbelt op på lån. 4000 kr i boligsikring. Diverse tillæg fordi faderen er forsvundet. Det løber så op i 1500 mere udbetalt end os. Hun er studerende på en videregående uddannelse. Eneste forskel på det eksempel og os: Vi kan finde ud af at bo sammen.

De penge hun får fordi faderen er forsvundet svarer præcis til de penge faderen skulle have betalt til hende 1228 kr pr. måned, så dem havde hun haft uanset hvad...

Anmeld

13. september 2012

wamse

Wimmie skriver:

De penge hun får fordi faderen er forsvundet svarer præcis til de penge faderen skulle have betalt til hende 1228 kr pr. måned, så dem havde hun haft uanset hvad...

Ud over det, så kan ihvertfald ikke her i det mørke vestjylland modtage 4000 i boligsikring, det er langt over max beløbet.

Anmeld

13. september 2012

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk den gode tone, piger!!!! Selvom man ikke er enige, skal man stadig holde en ordentlig tone. Gå efter bolden, ikke efter manden.

Rigtig god aften!!

Anmeld

13. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
wamse skriver:

Ud over det, så kan ihvertfald ikke her i det mørke vestjylland modtage 4000 i boligsikring, det er langt over max beløbet.

Det kan man nu heller ikke her

Anmeld

13. september 2012

wamse

PT skriver:

Det kan man nu heller ikke her

Præcis, og det er sgu lidt svært at argumentere mod fiktive tal og synsninger

Anmeld

13. september 2012

Wimmie

HeXeri skriver:

Hvor mange børn har hun da?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.