Enlige mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

HeXeri

Jeg har stemt andet.

De veninder jeg har der er studerende og enlige, har et løst sted mellem 3 og 5 tusinde mere end vi har herhjemme. Og det synes jeg er dybt, dybt urimeligt. Eneste forskel på hendes og vores situation er at vi har kunnet præsetere at holde hinanden ud. Hvorfor hun så skal belønnes - det aner jeg ikke. Og hvorfor vi ikke belønnes mere for at kunne finde ud af det sammen, aner jeg endnu mindre om.

Selvfølgeligt skal enlige kunne klare sig uden andre, men hvorfor de skal have mere end andre, synes jeg er at forfordele og opfordre til socialt snyd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Faith

rikkeregnbue skriver:

Jeg kan kun svare på mine egne vejne, og jeg vil sige - nej, jeg synes ikke jeg får for mange penge smidt i hovede og røven.

Jeg får "smidt" det i hovedet og røven, som jeg har brug for

Jeg er på S.U, og for forsørgersatsen der - jeg tager ikke S.U-lån, for hvorfor skulle jeg det, når jeg ikke har behovet for det?

Jeg har 8797 kr til rådighed i måneden, og det går til: Mad, bleer, diverse ting til hjemmet, tøj til Ida og hvis jeg er heldig - så lidt tøj til mig selv også.

Jeg klarer mig fint. Mangler ingenting, og det gør min datter heller ikke

Er du vimmer et højt rådighedsbeløb

Det er nogenlunde hvad vi har, og vi er 2 voksne og 3 børn.

Anmeld

13. september 2012

Faith

HeXeri skriver:

Jeg har stemt andet.

De veninder jeg har der er studerende og enlige, har et løst sted mellem 3 og 5 tusinde mere end vi har herhjemme. Og det synes jeg er dybt, dybt urimeligt. Eneste forskel på hendes og vores situation er at vi har kunnet præsetere at holde hinanden ud. Hvorfor hun så skal belønnes - det aner jeg ikke. Og hvorfor vi ikke belønnes mere for at kunne finde ud af det sammen, aner jeg endnu mindre om.

Selvfølgeligt skal enlige kunne klare sig uden andre, men hvorfor de skal have mere end andre, synes jeg er at forfordele og opfordre til socialt snyd.

Jeg fristes til at give dig ret

Anmeld

13. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Faith skriver:

Er du vimmer et højt rådighedsbeløb

Det er nogenlunde hvad vi har, og vi er 2 voksne og 3 børn.

Hehe. Jeg kan godt lige se, at jeg har udtalt mig forkert.

De 8797 kr er min SU  Derefter kommer regninger osv.  

Anmeld

13. september 2012

Faith

rikkeregnbue skriver:

Hehe. Jeg kan godt lige se, at jeg har udtalt mig forkert.

De 8797 kr er min SU  Derefter kommer regninger osv.  

Nåh på den måde! Ja så kan jeg da meget bedre forstå det

Anmeld

13. september 2012

wamse

Nej det synes jeg ikke.

Jeg får boligsikring, som er indtægtsreguleret og ikke afhængig af min status som enlig.

Så får jeg 2x1228 af mine børns fædre, hvilket heller ikke er afhængig af min status som enlig.

Jeg får et tilskud ud over den almindelige børne- og familieydelse hvert kvartal, som reelt er det eneste, der er udløst af min status som enlig. Det er omkring 4000 i kvartalet.

Anmeld

13. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Faith skriver:

Nåh på den måde! Ja så kan jeg da meget bedre forstå det

Hehe, jep.. Ville ønske jeg have 8000 jeg bare lige kunne fyre af

Anmeld

13. september 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
Lahn11 skriver:

ved at det er et meget følsomt emne, derfor vil jeg bede jer om at holde en god tone.. 

vi har samfundsfag, og diskutere om fattigdom og rigdom.. der bliver så nævnt at enlige mødre er fattige.. altså relativt fattige.. ifølge statistikkerne.. men så er der jo en masse som kommer og siger at de får en masse penge kastet i nakken, osv. nu er jeg selv enlig mor. og jeg har da ikke altid råd til det jeg gerne vil eller tandlæge , eller fitness osv. 

jeg har min egen mening om det men vil gerne høre jeres mening, får de enlige mødre/fædre for mange penge ? 

Vil bare lige påpege, at selvom man er to med jobs, er det heller ikke alle, der " altid har råd til det, de gerne vil"

Jeg er ikke rigtig klar over, hvad enlige får i tilskud, så kan ikke rigtigt udtale mig om, om de får "for meget".

/ Taco78 

Anmeld

13. september 2012

Wimmie

HeXeri skriver:

Jeg har stemt andet.

Det er altså langt fra alle der har det sådan... Når jeg kommer på SU får jeg et rådighedsbeløb på knap 4500 det synes jeg da ikke er meget som enlig mor og det er næppe mere end dig og din kæreste. 

Dine veninder må enten bo billigt eller spare nogle andre stedet, for så meget får man altså ikke af det offentlige. 

Anmeld

13. september 2012

Pige2009

Lahn11 skriver:

ved at det er et meget følsomt emne, derfor vil jeg bede jer om at holde en god tone.. 

vi har samfundsfag, og diskutere om fattigdom og rigdom.. der bliver så nævnt at enlige mødre er fattige.. altså relativt fattige.. ifølge statistikkerne.. men så er der jo en masse som kommer og siger at de får en masse penge kastet i nakken, osv. nu er jeg selv enlig mor. og jeg har da ikke altid råd til det jeg gerne vil eller tandlæge , eller fitness osv. 

jeg har min egen mening om det men vil gerne høre jeres mening, får de enlige mødre/fædre for mange penge ? 

Jeg har svaret NEJ!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.