Lahn11 skriver:
ved at det er et meget følsomt emne, derfor vil jeg bede jer om at holde en god tone..
vi har samfundsfag, og diskutere om fattigdom og rigdom.. der bliver så nævnt at enlige mødre er fattige.. altså relativt fattige.. ifølge statistikkerne.. men så er der jo en masse som kommer og siger at de får en masse penge kastet i nakken, osv. nu er jeg selv enlig mor. og jeg har da ikke altid råd til det jeg gerne vil
eller tandlæge , eller fitness osv.
jeg har min egen mening om det
men vil gerne høre jeres mening, får de enlige mødre/fædre for mange penge ?

Kort og kontant svar, ja de enlige får for mange penge kastet i nakken..
Tænk at en enlig skal have flere penge end en der arbejder 37 timer om ugen.. Det syntes jeg er for dårligt! - Ja de skal da ha lidt hjælp, men come on, skal de ikke også selv lære at arbejde for pengene som andre folk gør..
Som en anden nævner herinde, så syntes jeg også det er mærkeligt at hvis man bor sammen, så har man mindre penge end hvis man var enlig, det er jo forkert!?
Ja sorry, det er altså min mening, men det skal så også lige siges, at det jo ikke er de enlige's skyld, det er samfundet der er skruet forkert sammen, for når man kan få en masse rabet og søge en masse ekstra, så gør man det jo.. 
Anmeld