Enlige mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

Deaktiveret profil

Lahn11 skriver:

ved at det er et meget følsomt emne, derfor vil jeg bede jer om at holde en god tone.. 

vi har samfundsfag, og diskutere om fattigdom og rigdom.. der bliver så nævnt at enlige mødre er fattige.. altså relativt fattige.. ifølge statistikkerne.. men så er der jo en masse som kommer og siger at de får en masse penge kastet i nakken, osv. nu er jeg selv enlig mor. og jeg har da ikke altid råd til det jeg gerne vil eller tandlæge , eller fitness osv. 

jeg har min egen mening om det men vil gerne høre jeres mening, får de enlige mødre/fædre for mange penge ? 

Kort og kontant svar, ja de enlige får for mange penge kastet i nakken.. 

Tænk at en enlig skal have flere penge end en der arbejder 37 timer om ugen.. Det syntes jeg er for dårligt! - Ja de skal da ha lidt hjælp, men come on, skal de ikke også selv lære at arbejde for pengene som andre folk gør.. 

Som en anden nævner herinde, så syntes jeg også det er mærkeligt at hvis man bor sammen, så har man mindre penge end hvis man var enlig, det er jo forkert!?

Ja sorry, det er altså min mening, men det skal så også lige siges, at det jo ikke er de enlige's skyld, det er samfundet der er skruet forkert sammen, for når man kan få en masse rabet og søge en masse ekstra, så gør man det jo.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Wimmie

Tænk at en enlig skal have flere penge end en der arbejder 37 timer om ugen.. Det syntes jeg er for dårligt! - Ja de skal da ha lidt hjælp, men come on, skal de ikke også selv lære at arbejde for pengene som andre folk gør.. 

Som en anden nævner herinde, så syntes jeg også det er mærkeligt at hvis man bor sammen, så har man mindre penge end hvis man var enlig, det er jo forkert!?

Ja sorry, det er altså min mening, men det skal så også lige siges, at det jo ikke er de enlige's skyld, det er samfundet der er skruet forkert sammen, for når man kan få en masse rabet og søge en masse ekstra, så gør man det jo.. 

Øhm, går du nu ikke bare ud fra at ingen enlige mødre arbejder?

Jeg får pt. 4000 kr ekstra i kvartalet end én der ikke er enlig...er det for meget synes du?

Anmeld

13. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Camillamuz skriver:

Hvem siger, vi ikke arbejder for vores penge?

Som jeg før har nævnt, er der to ydelser, der er ekstra som enlig (ordinær og ekstra børnetilskud), som for mit vedkommende med to små børn er ca 3900 i kvartalet.

Alt, hvad jeg derudover får, er indkomstreguleret - som I også kan søge om, hvis I har en lav indkomst.

Anmeld

13. september 2012

Wimmie

PT skriver:

Som jeg før har nævnt, er der to ydelser, der er ekstra som enlig (ordinær og ekstra børnetilskud), som for mit vedkommende med to små børn er ca 3900 i kvartalet.

Alt, hvad jeg derudover får, er indkomstreguleret - som I også kan søge om, hvis I har en lav indkomst.

Ja jeg forstår heller ikke hvorfor nogle tror at vi enlige mødre ikke arbejder 

Synes flere skriver som om alle enlige mødre er på offentlige ydelser, hehe - det virker lidt snæversynet 

Anmeld

13. september 2012

Deaktiveret profil

Wimmie skriver:

Øhm, går du nu ikke bare ud fra at ingen enlige mødre arbejder?

Jeg får pt. 4000 kr ekstra i kvartalet end én der ikke er enlig...er det for meget synes du?

Nej, jeg ved udemærket godt der er enlige der arbejder, det skulle ikke misforståes.. 

Er ikke den skarpeste kniv i skuffen til at forklare mig ordentligt kan jeg høre, jeg mener at jeg syntes det er forkert at f.eks en enlig der bare går hjemme og får penge i nakken, i forhold til folk som rent faktisk arbejder for sagen men ikke får nær så meget. 

Anmeld

13. september 2012

Deaktiveret profil

PT skriver:

Læs mit svar længere nede.. 

Vi behøver ikke at begynde at starte en lille krig omkring hinandens meninger, jeg tror egentlig også bare TS vil have folks mening om det, uden at folk hakker på hinandens meninger. 

Anmeld

13. september 2012

Wimmie

Camillamuz skriver:

Nej, jeg ved udemærket godt der er enlige der arbejder, det skulle ikke misforståes.. 

Er ikke den skarpeste kniv i skuffen til at forklare mig ordentligt kan jeg høre, jeg mener at jeg syntes det er forkert at f.eks en enlig der bare går hjemme og får penge i nakken, i forhold til folk som rent faktisk arbejder for sagen men ikke får nær så meget. 

Ok - du skal nok bare overveje hvordan dine formuleringer kan opfattes i en diskussion så, for det kom til at lyde som om at du ikke tænkte på de enlige mødre der arbejder/tager uddannelse - dem er der langt flere end, end de der ikke gør  

Anmeld

13. september 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Nogengange... Da min kæreste var i lærer. og havde et arbejde ve siden af også, og jeg var på SU, ville jeg havde haft flere penge, hvis jeg var enlig!!! plus jeg kunne have boet i noget der kostede dobbelt så meget, fordi jeg ville kunne få det dækket af boligsikringen. Så på nogen punkter ja, men på andre nej...For hvis det er alm. arbejde, får man jo ikke mere i løn bare fordi man er enlig..

(Vi havde overvejet og snyde... så manden flyttede sin adresse hjem, men vi kunne ikke få os selv til det.)

Anmeld

13. september 2012

Deaktiveret profil

Wimmie skriver:

Ok - du skal nok bare overveje hvordan dine formuleringer kan opfattes i en diskussion så, for det kom til at lyde som om at du ikke tænkte på de enlige mødre der arbejder/tager uddannelse - dem er der langt flere end, end de der ikke gør  

Ja det skal jeg prøve så.  

Har også fuld respekt for dem der arbejder og er enlige

jeg bor desværre bare i en by hvor de fleste enlige ikke laver en skid, de blære sig med de har ih og åh så mange penge, og værst af alt så hver gang der kommer penge på kontoen inkl. børnepenge osv, så bruger de dem på sig selv.. 

Anmeld

13. september 2012

Mum33

Har stem JA. Syntes det er alt for meget. Det er trods alt (for langt de fleste) et valg man selv har taget (beklager de få af Jer som ikke selv har taget det). Min søster blev skilt og får diverse tilskud, støtte, osv. Syntes det er for meget taget i betragtning af hvor vi ellers må spare i vores samfund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.