Enlige mødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2012

Phoenix

twinny skriver:

Jeg synes det er lidt strengt. Nu er vi dog begge på su. Men hvis jeg havde havde været alene med drengene, ville jeg have flere penge end vi har til sammen nu.

Tilgengæld ville du skulle betale alle udgifter selv og ikke have en at dele dem med. Ville du så have flere penge dette taget i betragtning ??? Det tvivler jeg på. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2012

Maja88

Phoenix skriver:

Tilgengæld ville du skulle betale alle udgifter selv og ikke have en at dele dem med. Ville du så have flere penge dette taget i betragtning ??? Det tvivler jeg på. 

men til gængæld ville hun få;

friplads

eventuelt boligtilskud

børnebidrag

børnepengene

Anmeld

13. september 2012

baby012

Maja88 skriver:

friplads

eventuelt boligtilskud

børnebidrag

børnepengene

Det får hun da sikkert også nu ? Alt det der er jo ikke fordi du er enlig man får det, men pga. Indkomst.. Jeg får da også boligsikring og friplads og børnepenge og børnebidrag selvom at jeg bor med kæresten (: 

Anmeld

13. september 2012

millemai

Maja88 skriver:

friplads

eventuelt boligtilskud

børnebidrag

børnepengene

Jeg er enlig og får hverken boligtilskud eller friplads.

Børnepenge - ville får man jo også i parforhold, man får så det ekstraordinære tilskud, men igen så snakker vi om 2500 per kvartal som hele denne diskussion er bundet op på....?

Børnebidrag - udgør jo ikke i nærheden af halvdelen af de udgifter man har i forbindelse med barnet. I øvrigt kommer dette jo fra faderen, og ikke staten - så den kan vist ikke komme med i den økonomiske diskussion i forbindelse med enlige mødre.

Anmeld

13. september 2012

Phoenix

Maja88 skriver:

friplads

eventuelt boligtilskud

børnebidrag

børnepengene

Enlig eller ikke enlig så får alle jo børnebidrag. 

Og de andre tilskud du taler om tror jeg stadig ikke rækker i samme grad når man er alene om at betale ting alene såsom :

-Mad 

-Bleer

-Tøj

-Legetøj

-baby/børneudstyr

Synes forståelsen for andres situation og den sociale bevidsthed er megen knap må jeg konstatere 

Anmeld

13. september 2012

baby012

Maja88 skriver:

friplads

eventuelt boligtilskud

børnebidrag

børnepengene

Det får hun da sikkert også nu ? Alt det der er jo ikke fordi du er enlig man får det, men pga. Indkomst.. Jeg får da også boligsikring og friplads og børnepenge og børnebidrag selvom at jeg bor med kæresten (: 

Anmeld

13. september 2012

Maja88

slagt mig bare...

men synes stadig enlige mødre har mange penge...

har en bekendt som er enlig mor til 4... hun får da alt betalt...  hendes tøj kan gå i dyre mærker fordi hun har råd... har mit barn sku ikke...

hun har dyrere husleje end mig.... men hun sparer lige hvad en en 10000 på inst. om måneden!!!!!!!!! 10000... det er filme mange penge...

Anmeld

13. september 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg kan kun svare på mine egne vejne, og jeg vil sige - nej, jeg synes ikke jeg får for mange penge smidt i hovede og røven.

Jeg får "smidt" det i hovedet og røven, som jeg har brug for

Jeg er på S.U, og for forsørgersatsen der - jeg tager ikke S.U-lån, for hvorfor skulle jeg det, når jeg ikke har behovet for det?

Jeg har 8797 kr til rådighed i måneden, og det går til: Mad, bleer, diverse ting til hjemmet, tøj til Ida og hvis jeg er heldig - så lidt tøj til mig selv også.

Jeg klarer mig fint. Mangler ingenting, og det gør min datter heller ikke

Anmeld

13. september 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Der er kun to ekstra tilskud som enlig (ordinært og ekstra børnetilskud). Alt andet er indkomstreguleret.

Så jeg vil da ikke mene, jeg som enlig mor får en masse ekstra penge "bare" for at være enlig.

Jeg er ikke rig, nej men med den rette priotering har jeg både råd til at tage på ferie og have en bil. Til gengæld bruger jeg heller ikke særlig mange penge i dagligdagen, og det tror jeg, de fleste ville have råd til, hvis de ikke havde et stort forbrug/store,dyre lån.

Anmeld

13. september 2012

Wimmie

Hverken for meget eller for lidt

Var jeg blevet i mit arbejde havde jeg "kun" fået de ekstra børnepenge man kan få som enlig forsørger - knap 4000 i kvartalet. Men da jeg skal på SU får jeg også friplads og boligstøtte - og forhøjet SU.

Uden disse hjælpemidler havde jeg ikke kunne tage en uddannelse på nuværende tidspunkt, og jeg kommer ikke til at leve i luksus, men jeg tror det kommer til at passe meget godt. Jeg vil have et rådighedsbeløb på ca. 3500 uden SU-lån (ville have været 8500 hvis jeg ikke havde haft gæld)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.