Anonym skriver:
ja sådan tænker vi også lidt. Udsigterne til en bedre økonomi kommer jo automatisk ifm at de små starter i BH og dernæst SFO - det frigiver jo en del om mdr.
Det er ikke min erfaring. Jeg oplever, at det bliver dyrere og dyrere at have børn, jo ældre, de bliver.
De spiser mere og mere - jeg bruger mindst dobbelt så meget på mad, som da ungerne var mindre. De har deres egne ønsker i forhold til tøj, og selvom man siger fra over for dyrt mærkevaretøj, så er det svært ikke at kunne opfylde deres ønsker nogensinde. De slider hurtigt tøjet op eller vokser fra det på to mdr. De har fritidsinteresser, som koster både kontingent og ekstra beløb til diverse arrangementer. De har større forventninger til ferierne. Så skal en af dem pludselig have briller, en skal have en computer, tre skal konfirmeres, en vil frygteligt gerne på udlandstur med ungdomsskolen, og det er bare SÅ hårdt altid at skulle sige "Nej, det har vi ikke råd til".
Børnene bliver mere og mere bevidste om, hvad andre får og oplever, og det lægger altså et andet pres på en, end når man kan begejstre dem med sommerhusferie og tøj, man har fundet på udsalg.
Jeg ville nok ikke få barn nr. tre med jeres rådighedsbeløb - men forstår udmærket jeres ønske.
Anmeld