ville I få barn på trods af dårlig økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

Anonym trådstarter

Storms-Mor skriver:

der er mange steder man kan spare penge -

- Madplan
- "billig" tøj ( hvor det ikke skal være MÆRKE tøj)
- arve fra hinanden.

er sikker på det nok skal gå, hvis i er opsat på det

Det er vi herhjemme

tænker jeg også.. Men alligevel meget rart at høre alle andres meninger. Man skal jo være rimelig sikker inden man får et barn, de er så skide sværer at komme af med igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

hvad er det for begrænsninger alle er så bange for?

At være den der aldrig kommer på ferie,får den nye mobil,det nye tøj osv.

Ting der for os voksne er mindre betydningsfuld,men for børn/unge er meget vigtige.

Det kan have store konsekvenser socialt at være i "bunden" økonomisk set i klassen.

Prøv at læse den her artikel .

http://www.sfi.dk/Default.aspx?ID=6726

Anmeld

6. september 2012

Carina:-)

Anonym skriver:

hvad mener du med at børneops. ikke består de næste 18 år?

At jeg ikke tror der er økonomi i DK til at vi kan beholde børneydelsen.Og derfor ville jeg være varsom med at regne den med i et budget.

Anmeld

6. september 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

ja sådan tænker vi også lidt. Udsigterne til en bedre økonomi kommer jo automatisk ifm at de små starter i BH og dernæst SFO - det frigiver jo en del om mdr.

Det er ikke min erfaring. Jeg oplever, at det bliver dyrere og dyrere at have børn, jo ældre, de bliver.

De spiser mere og mere - jeg bruger mindst dobbelt så meget på mad, som da ungerne var mindre. De har deres egne ønsker i forhold til tøj, og selvom man siger fra over for dyrt mærkevaretøj, så er det svært ikke at kunne opfylde deres ønsker nogensinde. De slider hurtigt tøjet op eller vokser fra det på to mdr. De har fritidsinteresser, som koster både kontingent og ekstra beløb til diverse arrangementer. De har større forventninger til ferierne. Så skal en af dem pludselig have briller, en skal have en computer, tre skal konfirmeres, en vil frygteligt gerne på udlandstur med ungdomsskolen, og det er bare SÅ hårdt altid at skulle sige "Nej, det har vi ikke råd til". 

Børnene bliver mere og mere bevidste om, hvad andre får og oplever, og det lægger altså et andet pres på en, end når man kan begejstre dem med sommerhusferie og tøj, man har fundet på udsalg. 

Jeg ville nok ikke få barn nr. tre med jeres rådighedsbeløb - men forstår udmærket jeres ønske. 

Anmeld

6. september 2012

Mum33

Anonym skriver:

Ville I droppe drømmen om et sidste barn, hvis I havde en stram økonomi?

Min kæreste og jeg har 2 børn, men drømmer så inderligt om det sidste. Vores rådlighedsbeløb ligger på 6000 kr som det ser ud NU. Og udsigterne for at være færdige med gæld er laaaaaaaaang 6-8 år. (tab på ejendom)

Skal vi droppe det sidste barn, håbe på en masse børnebørn, eller skal vi skide økonomien et stykke og få det sidste barn?

Jeg ville stoppe her. 6000 kr er godt nok ikke meget hvis der skal være råd til bare lidt fornøjelser for Jeres børn. Fx sommerferie, gå til svømning, en tur i zoo, osv. Hverdagen kan blive for sur hvis der intet er råd til.

Anmeld

6. september 2012

Moar2011

Anonym skriver:

tænker jeg også.. Men alligevel meget rart at høre alle andres meninger. Man skal jo være rimelig sikker inden man får et barn, de er så skide sværer at komme af med igen

Det har du ret i :p
Held og lykke med det - og tro på det nok ska gå

Anmeld

6. september 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har 2 børn, men drømmer så inderligt om det sidste. Vores rådlighedsbeløb ligger på 6000 kr som det ser ud NU. Og udsigterne for at være færdige med gæld er laaaaaaaaang 6-8 år. (tab på ejendom)

Skal vi droppe det sidste barn, håbe på en masse børnebørn, eller skal vi skide økonomien et stykke og få det sidste barn?

Hejsa

Gad ikke lige læse alle de svar du har fået - ville bare skrive min mening. Jeg kan så godt følge dig i at 3 børn er drømmen, det er det også her. Men hvis jeg skal være ærlig synes jeg 6000 kr er et meget lille rådighedsbeløb. Der skal også være til 3 fritidsinterresser, sporttøj, udflugter med sfo, skole - sommerferie til jer. Og har hørt forældre sige at det ikke betyder noget, men det gør det altså - børn spejler sig i hinanden og de ønsker de samme ting som legekammeraterne.

Men self. skal i da gå efter drømmen hvis i synes det fuldender jeres famile og i kan se jer selv som en familie på fem. Her er det så økonomien der ligenu bremser nummer tre, jeg kan simpelthen ikke sige til de to andre at der ingen nye fodboldstøvler er, ingen ridetimer, hvis det er det de vil.

Pøj med fremtiden

Anmeld

6. september 2012

Ellie79

Mor og meget mere skriver:

Det er ikke min erfaring. Jeg oplever, at det bliver dyrere og dyrere at have børn, jo ældre, de bliver.

De spiser mere og mere - jeg bruger mindst dobbelt så meget på mad, som da ungerne var mindre. De har deres egne ønsker i forhold til tøj, og selvom man siger fra over for dyrt mærkevaretøj, så er det svært ikke at kunne opfylde deres ønsker nogensinde. De slider hurtigt tøjet op eller vokser fra det på to mdr. De har fritidsinteresser, som koster både kontingent og ekstra beløb til diverse arrangementer. De har større forventninger til ferierne. Så skal en af dem pludselig have briller, en skal have en computer, tre skal konfirmeres, en vil frygteligt gerne på udlandstur med ungdomsskolen, og det er bare SÅ hårdt altid at skulle sige "Nej, det har vi ikke råd til". 

Børnene bliver mere og mere bevidste om, hvad andre får og oplever, og det lægger altså et andet pres på en, end når man kan begejstre dem med sommerhusferie og tøj, man har fundet på udsalg. 

Jeg ville nok ikke få barn nr. tre med jeres rådighedsbeløb - men forstår udmærket jeres ønske. 

prøvede at skrive det samme længer nede Her er storesøster og blevet dyrere og dyrere...

Anmeld

6. september 2012

Giraffen

Anonym skriver:

hahaha vi har ikke nogen bil Vi har ikek rigtig noget hvor vi tænker det kan gå i stykker og vælte det hele agtigt.

kan ikke vente 5 år, da jeg så bliver for gammel

hmm hvis du blir for gammel inden for 5 år så må du også ha en del livserfaring på bagen og inderst inde ved I helt sikkert godt selv om det er en god eller dårlig ide at få barn eller ej spørgsmålet er om I tør være ved svaret...

Anmeld

6. september 2012

Deaktiveret profil

Anonym skriver:

Jeg er modstander af at man vælger at få barn eller ikke at få barn udfra ens økonomiske situation... Self skal man ikke bare få børn hvis man er overbevidst om at det ikke kommer til at gå.... Men hvis jeg var jer, så havde jeg bare sprunget ud i det, mine forældre har aldrig haft særlig mange penge, de er begge på kontanthjælp, vi har  aldrig haft det dyreste tøj og det med at være genbrug har været en del af mit liv (Skal lige siges vi altså er 4 piger)...  Men vi har ikke taget skade, tværtimod, så ved vi hvad penge er, og det tror jeg kun er sundt for folk at vide, at man ikke får hvad man peger på.. 

Jeg mener man skal få et barn af lyst, ikke af tvang!.... I skal nok få det til at køre rundt det er jeg sikker på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.