Anonym skriver:
vi vil have 300 kr mere når den lille kom hvis jeg blev gravid nu og her. Da vi har telefoner på afdrag som vi er færdige med til den tid. Derudover kunne B/U ydelsen for den lille næste dække de merudgifter der er for inst plads da der kommer søskende rabat på nr 2. så hvis man ser det sådan kan det godt hlnge sammen.
MEN
der vil jo være 3 flyverdragter, 3 par vinterstøvler og 3 af alt det dyre vi nu kun har 2 at skulle købe. Og det i sig selv kan måske give lidt udfordringer, men jeg kan jo også lade være at købe alle de dyre mærker som jeg har lidt tildens til nu.
Vi har lige fået nr. 3. Han var ikke planlagt, men nu er han her og vi ville selvfølgelig ikke undvære ham for noget i verden.
Men må indrømme at vi havde mange tanker omkring økonomi da vi fandt ud af jeg var gravid. Vi havde i forvejen et ret stramt budget, og kunne jo godt regne ud at det ikke ville blive bedre hvis vi fik et barn mere.
Men så lavede vi en plan over hvordan vi kan spare:
- Brugte flyverdragter, arvet fra drengenes nevøer.
- Brugt dagplejetøj, også fra nevøerne.
- Brugt legetøj, endnu engang fra nevøerne og hvad jeg falder over i genbrug eller på tilbud.
- Billigere bleer. Jeg købte ellers altid Libero, men dem fra fks. Rema er ligeså gode.
- Madplan. Hver søndag laver vi en plan over hvad vi skal have at spise hele ugen, og så bliver der købt ind til det. Det sparer man mange penge ved.
- Gratis eller billige aktiviteter. Vi har fks købt årskort til zoo.
- Jeg elsker mærketøj til mine børn, men køber det hele brugt (hvis jeg synes vi har råd vel at mærke)
Det er blot nogle af de ting vi har ændret for at få det hele til at løbe rundt. Jo det er dyrt med 3 børn, men vi mangler absolut intet!

Anmeld