ville I få barn på trods af dårlig økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

tarkoflen

betski skriver:

Jeg ville ikke vælge et barn, hvis min økonomi ikke er til det.

Er der nogen mulighed for, at I kan få en lidt sundere økonomi. F.eks. anden bolig, skære ned på unødvendig udgifter. Synes det er ærgerligt, at et barn skal fravælges pga dårlig økonomi, men jeg vil ikke synes det er det optimale at gøre. Så hellere nyde det I har end at blive kørt fuldstændig ned pga økonomiske begrænsninger.

helt enig!

Jeg ville heller ikke vælge et tredje barn, hvis det betød en rigtig dårlig økonomi, af den simple årsag, at jeg ville være forfærdelig bange for, at det ville ødelægge en hel masse for vores parforhold, vores børn og de oplevelser vi kunne give dem og at det ville give problemer.

Men jeg er også utrolig snusfornuftig

Jeg håber der er en god løsning for jer!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

LilleChelle

Anonym skriver:

vi vil have 300 kr mere når den lille kom hvis jeg blev gravid nu og her. Da vi har telefoner på afdrag som vi er færdige med til den tid. Derudover kunne B/U ydelsen for den lille næste dække de merudgifter der er for inst plads da der kommer søskende rabat på nr 2. så hvis man ser det sådan kan det godt hlnge sammen.

MEN

der vil jo være 3 flyverdragter, 3 par vinterstøvler og 3 af alt det dyre vi nu kun har 2 at skulle købe. Og det i sig selv kan måske give lidt udfordringer, men jeg kan jo også lade være at købe alle de dyre mærker som jeg har lidt tildens til nu.

Man kunne også lære at købe brugt. Meget tøj er kun brugt en lille periode, fordi de små poder jo vokser HURTIGT. 

- Man kan gøre rigtig meget for at spare. 

Og er det bare for en tid, man skal gøre det for at kunne få sine drømme opfyldt, burde man godt kunne leve med det  

Jeg ville personligt aldrig selv få barn hvis ikke jeg vidste pengene var til det. Men nu går jeg heller ikke op i mærketøj og at det hele skal være nyt, så vores babybudget er noget lavere end det havde været hvis vi havde købt ALT fra nyt og de dyre mærkevarer. 

Anmeld

6. september 2012

Lone Jakobsen

åh den er svær.

jeg vil bestemt ikke bedømme om i skal have endnu et barn eller ej, for jeg er selv typen der er gået imod alle råd og formaninger når det handler om at vælge børn til eller fra.

som jeg ser det er der meget du kan gøre for at give jer lidt luft i økonomien, men det handler om at gå på kompromis.

jeg håber i finder ud af den helt rigtige løsning for jer.

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

helt enig!

Jeg ville heller ikke vælge et tredje barn, hvis det betød en rigtig dårlig økonomi, af den simple årsag, at jeg ville være forfærdelig bange for, at det ville ødelægge en hel masse for vores parforhold, vores børn og de oplevelser vi kunne give dem og at det ville give problemer.

Men jeg er også utrolig snusfornuftig

Jeg håber der er en god løsning for jer!

Snusfornuftig, det er vi nok ikke her Ikke altid i hvert fald..

Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke give mine børn voldsom mange oplevelser af de der koster penge. Men tilgengæld kan jeg give dem utallige af de der ikke koster ret meget.. Skoven, dyrehaven, picnic, strand osv...
Vi har 1-2 årlige forlystelsespark besøg og mere kan der ikke blive råd til - og mere synes jeg heller ikke er nødvendigt. Og så er vi på ferie 1 gang om året.

Måske hvis vi fik et barn mere, ville vi være nødt til at skære ned på ferien til 1 ferie hverandet år, da tre børn på bagsædet er lidt for meget og vi derfor ville være nødt til udelukkende at tage fly rejser hvilket koster lidt mere. Men så kan man jo i det andet år holde en ferie i skønne DK

Ift oplevelser er jeg ikke så nervøs, det handler bare om at tænke oplevelser i alt man foretager sig. Min datter elsker at få lov til at hjælpe med at bage og det i sig selv er kvalitet for hende Hun behøver ikke nødvendigvis en tur til bakken for at føle at vi hygger og laver noget specielt. Og det er jo i sig selv én af de (få) fordele der er ved ikke at have ret mange penge; man lærer at værdsætte de små ting

Anmeld

6. september 2012

Faith

Anonym skriver:

vi vil have 300 kr mere når den lille kom hvis jeg blev gravid nu og her. Da vi har telefoner på afdrag som vi er færdige med til den tid. Derudover kunne B/U ydelsen for den lille næste dække de merudgifter der er for inst plads da der kommer søskende rabat på nr 2. så hvis man ser det sådan kan det godt hlnge sammen.

MEN

der vil jo være 3 flyverdragter, 3 par vinterstøvler og 3 af alt det dyre vi nu kun har 2 at skulle købe. Og det i sig selv kan måske give lidt udfordringer, men jeg kan jo også lade være at købe alle de dyre mærker som jeg har lidt tildens til nu.

Vi har lige fået nr. 3. Han var ikke planlagt, men nu er han her og vi ville selvfølgelig ikke undvære ham for noget i verden.

Men må indrømme at vi havde mange tanker omkring økonomi da vi fandt ud af jeg var gravid. Vi havde i forvejen et ret stramt budget, og kunne jo godt regne ud at det ikke ville blive bedre hvis vi fik et barn mere.

Men så lavede vi en plan over hvordan vi kan spare:

- Brugte flyverdragter, arvet fra drengenes nevøer.

- Brugt dagplejetøj, også fra nevøerne.

- Brugt legetøj, endnu engang fra nevøerne og hvad jeg falder over i genbrug eller på tilbud.

- Billigere bleer. Jeg købte ellers altid Libero, men dem fra fks. Rema er ligeså gode.

- Madplan. Hver søndag laver vi en plan over hvad vi skal have at spise hele ugen, og så bliver der købt ind til det. Det sparer man mange penge ved.

- Gratis eller billige aktiviteter. Vi har fks købt årskort til zoo.

- Jeg elsker mærketøj til mine børn, men køber det hele brugt (hvis jeg synes vi har råd vel at mærke)

Det er blot nogle af de ting vi har ændret for at få det hele til at løbe rundt. Jo det er dyrt med 3 børn, men vi mangler absolut intet!

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Vi har lige fået nr. 3. Han var ikke planlagt, men nu er han her og vi ville selvfølgelig ikke undvære ham for noget i verden.

Men må indrømme at vi havde mange tanker omkring økonomi da vi fandt ud af jeg var gravid. Vi havde i forvejen et ret stramt budget, og kunne jo godt regne ud at det ikke ville blive bedre hvis vi fik et barn mere.

Men så lavede vi en plan over hvordan vi kan spare:

- Brugte flyverdragter, arvet fra drengenes nevøer.

- Brugt dagplejetøj, også fra nevøerne.

- Brugt legetøj, endnu engang fra nevøerne og hvad jeg falder over i genbrug eller på tilbud.

- Billigere bleer. Jeg købte ellers altid Libero, men dem fra fks. Rema er ligeså gode.

- Madplan. Hver søndag laver vi en plan over hvad vi skal have at spise hele ugen, og så bliver der købt ind til det. Det sparer man mange penge ved.

- Gratis eller billige aktiviteter. Vi har fks købt årskort til zoo.

- Jeg elsker mærketøj til mine børn, men køber det hele brugt (hvis jeg synes vi har råd vel at mærke)

Det er blot nogle af de ting vi har ændret for at få det hele til at løbe rundt. Jo det er dyrt med 3 børn, men vi mangler absolut intet!

må jeg spørger hvad jeres rådighedsbeløb er på?

Anmeld

6. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Snusfornuftig, det er vi nok ikke her Ikke altid i hvert fald..

Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke give mine børn voldsom mange oplevelser af de der koster penge. Men tilgengæld kan jeg give dem utallige af de der ikke koster ret meget.. Skoven, dyrehaven, picnic, strand osv...
Vi har 1-2 årlige forlystelsespark besøg og mere kan der ikke blive råd til - og mere synes jeg heller ikke er nødvendigt. Og så er vi på ferie 1 gang om året.

Måske hvis vi fik et barn mere, ville vi være nødt til at skære ned på ferien til 1 ferie hverandet år, da tre børn på bagsædet er lidt for meget og vi derfor ville være nødt til udelukkende at tage fly rejser hvilket koster lidt mere. Men så kan man jo i det andet år holde en ferie i skønne DK

Ift oplevelser er jeg ikke så nervøs, det handler bare om at tænke oplevelser i alt man foretager sig. Min datter elsker at få lov til at hjælpe med at bage og det i sig selv er kvalitet for hende Hun behøver ikke nødvendigvis en tur til bakken for at føle at vi hygger og laver noget specielt. Og det er jo i sig selv én af de (f&#229 fordele der er ved ikke at have ret mange penge; man lærer at værdsætte de små ting

Jeg er helt med på, at gode oplevelser ikke behøver koste en formue, og det er ikke det der gør, at man har en god opvækst er helt sikker på, at dine børn har en rigtig god familie der gør alt for dem

Jeg er bare meget økonomisk bevist og ville være bange for, at det ville give for mange problemer

Jeg håber l kommer frem til den allerbedste løsning for jeres lille familie, det er jo det vigtigste!

Anmeld

6. september 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Ville I droppe drømmen om et sidste barn, hvis I havde en stram økonomi?

Min kæreste og jeg har 2 børn, men drømmer så inderligt om det sidste. Vores rådlighedsbeløb ligger på 6000 kr som det ser ud NU. Og udsigterne for at være færdige med gæld er laaaaaaaaang 6-8 år. (tab på ejendom)

Skal vi droppe det sidste barn, håbe på en masse børnebørn, eller skal vi skide økonomien et stykke og få det sidste barn?

Hmmm...
Har selv stået i samme dilemma med at få nr to - var bange for at vores økonomi ikke kunne bære det førend om 4 år...

MEN, synes det er for sent at få nr to om 4 år (især når jeg i smug drømmer om nr tre), så satte mig ned og prøvede at kikke på det hele og finde ud af hvad var vigtigst.

Jeg har ikke behov for at mine børn (eller jeg selv) går i dyrt mærketøj, H&M er fint for mig... Så en 2ér må bruge Mosegrisens aflagte tøj så vidt muligt. (og så må vi ønske os gavekort til jul og fødselsdag, så hjælper det også på tøjsituationen)
Børnepengene dækker ca udgiften til barn nr 2´s daginstitution. Det meste baby udstyr til nr 2 har vi jo, så det er ikke de vilde udgifter der kommer der... En ekstra tremmeseng og et par dyner, thats it.

Mosegrisen fik jo mme, men håber at kunne amme den næste. Hvis ikke, så klarede vi den jo alligevel dengang. Bleer, ja... Der kommer til at blive brugt flere i en periode, men Noah bruger jo ikke så mange nu, som da han var spæd, så mon ikke det går.
Og mad generelt - tror ikke det bliver så meget dyrere at det kan mærkes. Så må vi få lidt mindre hakkebøffer, eller komme en ekstra gulerod i sovsen de år det andler om...

Anmeld

6. september 2012

Giraffen

Anonym skriver:

Ville I droppe drømmen om et sidste barn, hvis I havde en stram økonomi?

Min kæreste og jeg har 2 børn, men drømmer så inderligt om det sidste. Vores rådlighedsbeløb ligger på 6000 kr som det ser ud NU. Og udsigterne for at være færdige med gæld er laaaaaaaaang 6-8 år. (tab på ejendom)

Skal vi droppe det sidste barn, håbe på en masse børnebørn, eller skal vi skide økonomien et stykke og få det sidste barn?

jeg ville tage beslutningen meget ud fra om det var en midlertidig eller permanent situation...

Nu ser det ud til, at det bliver bedre for jer inden for 6-8 år... ville i fx kunne vente 5 år så selve perioden ikke var så lang?

Jeg ville være ked af at leve på en sten i så mange år, da min erfaring er, at der skal meget lidt til så at vælte læsset og komme bagud med regninger osv (fx en enkelt bilreparation, en opslidt opvasker osv)

Anmeld

6. september 2012

Faith

Anonym skriver:

må jeg spørger hvad jeres rådighedsbeløb er på?

Det må du gerne

Omkring 10.000 til alt , inkl. benzin. Vi er 2 voksne og 3 børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.