ville I få barn på trods af dårlig økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.775 visninger
82 svar
0 synes godt om
6. september 2012

Anonym trådstarter

Ville I droppe drømmen om et sidste barn, hvis I havde en stram økonomi?

Min kæreste og jeg har 2 børn, men drømmer så inderligt om det sidste. Vores rådlighedsbeløb ligger på 6000 kr som det ser ud NU. Og udsigterne for at være færdige med gæld er laaaaaaaaang 6-8 år. (tab på ejendom)

Skal vi droppe det sidste barn, håbe på en masse børnebørn, eller skal vi skide økonomien et stykke og få det sidste barn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

sabi1979

Hej,  jeg er gravid med vores 3 barn men vi skulle kun have 2 børn, men så blev jeg gravid alligevel , men vi har en stram økonomi og ved at det ikke bliver bedre når den lille kommer , men vi glæder os og tager 1 dag af gangen  og sparer hvor vi kan og som vores bank rådgiver sagde til os " Hvis alt gik op i penge , var der nok ingen der gad få børn"  Jeg syntes personligt , at hvis i virkelig gerne vil have 1 mere så syntes jeg i skal gøre det, men uanset hvad så er det KUN JER der kan afgøre om i tør spring ud i det

Held og Lykke

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

sabi1979 skriver:

Hej,  jeg er gravid med vores 3 barn men vi skulle kun have 2 børn, men så blev jeg gravid alligevel , men vi har en stram økonomi og ved at det ikke bliver bedre når den lille kommer , men vi glæder os og tager 1 dag af gangen  og sparer hvor vi kan og som vores bank rådgiver sagde til os " Hvis alt gik op i penge , var der nok ingen der gad få børn"  Jeg syntes personligt , at hvis i virkelig gerne vil have 1 mere så syntes jeg i skal gøre det, men uanset hvad så er det KUN JER der kan afgøre om i tør spring ud i det

Held og Lykke

Snakkede med min bankrådgiver i dag og hun sagde at vi ville brænde os fuldstændig ned hvis vi valgte at få en mere. At vi skulle være glade for at have fået 2 sunde og raske osv.. Hmmm

Den holdning deler jeg heller ikke, men man bliver alligevel lidt bekymret når man får sådan en besked.

Anmeld

6. september 2012

Bassemor<3

Vores rådighedsbeløb ligger på 8000 incl benzin som er omkring 3000 (manden har langt på arbejde) så vi har 5000 til resten. og vi kunne godt finde på at få en til

Anmeld

6. september 2012

Silas&Mille

Kig på økonomien og vurder om I kan få det til at hænge sammen hvis I får en lille mere. Hvis I mener I kan få det til at hænge sammen så kør på og opfyld drømmen om en tredje baby

Personligt synes jeg ikke selv man skal lade økonomien holde en 100% tilbage når det kommer til ønsket om en familie. Men man skal dog tænke det igennem og være sikker på man kan få det til at hænge sammen.

Jeg vil også rigtig gerne have nummer 3, men lige nu drejer det sig bare om at vi finder job begge to. Så må vi se om det ender med at blive for sent eller om jeg får drømmen om 3 børn opfyldt om 2-3-4 år

Anmeld

6. september 2012

betski

Anonym skriver:

Ville I droppe drømmen om et sidste barn, hvis I havde en stram økonomi?

Min kæreste og jeg har 2 børn, men drømmer så inderligt om det sidste. Vores rådlighedsbeløb ligger på 6000 kr som det ser ud NU. Og udsigterne for at være færdige med gæld er laaaaaaaaang 6-8 år. (tab på ejendom)

Skal vi droppe det sidste barn, håbe på en masse børnebørn, eller skal vi skide økonomien et stykke og få det sidste barn?

Jeg ville ikke vælge et barn, hvis min økonomi ikke er til det.

Er der nogen mulighed for, at I kan få en lidt sundere økonomi. F.eks. anden bolig, skære ned på unødvendig udgifter. Synes det er ærgerligt, at et barn skal fravælges pga dårlig økonomi, men jeg vil ikke synes det er det optimale at gøre. Så hellere nyde det I har end at blive kørt fuldstændig ned pga økonomiske begrænsninger.

Anmeld

6. september 2012

M&N

betski skriver:

Er der nogen mulighed for, at I kan få en lidt sundere økonomi. F.eks. anden bolig, skære ned på unødvendig udgifter. Synes det er ærgerligt, at et barn skal fravælges pga dårlig økonomi, men jeg vil ikke synes det er det optimale at gøre. Så hellere nyde det I har end at blive kørt fuldstændig ned pga økonomiske begrænsninger.

Anmeld

6. september 2012

Silas&Mille

Anonym skriver:

Snakkede med min bankrådgiver i dag og hun sagde at vi ville brænde os fuldstændig ned hvis vi valgte at få en mere. At vi skulle være glade for at have fået 2 sunde og raske osv.. Hmmm

Den holdning deler jeg heller ikke, men man bliver alligevel lidt bekymret når man får sådan en besked.

Nogle gange er det rigtig hvad bankerne siger, men de skal ikke bestemme om man skal have et barn mere.

Er nu ret sikker på hun siger sådan for at fortælle jer at det blvier MEGET hårdt med en lille mere.

Men som en anden også skriver, så er det jeres beslutning.

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

betski skriver:

Nej altså der er ikke nogen mulighed for færre udgifter førend den lille starter i BH og dernæst SFO. Ellers først om 6-8 år hvor vi er helt gældsfrie.

Om 6-8 år er jeg for gammel til at få børn, så muligheden for at vente er heller ikke tilstede.

Jeg er jo lidt af den opfattelse at penge ikke skal styre ens drøæmme, men selvfølgelig kommer der automatisk nogle begrænsninger da alt koster penge, og koster mange penge.
Egentlig synes jeg det fungerer fint som det fungerer nu, rent økonomisk. Altså vi sparer da, men kommer også lidt i byen, ud at spise osv. Ungerne mangler heldigvis ikke noget og mine forældre hjælper meget økonomisk.

Muligheden foreligger dog at jeg kan finde mig et arbejde hvor jeg får 37 timer om ugen til forskel for nu hvor jeg har 32 timer. -Det ville give lidt ekstra.

Børne/unge ydelsen er ikke regnet med ind i budgettet hvorfor der altid er penge til sæsontøj osv af lidt dyrere karakter.

Hold op hvor er det svært. Vi er ikke interesseret i 100% afholdenhed ift sjov og ballade, men frygter også bare at vi altid vil fortryde det barn vi ikke kunne få.. pga et forbandet hussalg!

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Kig på økonomien og vurder om I kan få det til at hænge sammen hvis I får en lille mere. Hvis I mener I kan få det til at hænge sammen så kør på og opfyld drømmen om en tredje baby

Personligt synes jeg ikke selv man skal lade økonomien holde en 100% tilbage når det kommer til ønsket om en familie. Men man skal dog tænke det igennem og være sikker på man kan få det til at hænge sammen.

Jeg vil også rigtig gerne have nummer 3, men lige nu drejer det sig bare om at vi finder job begge to. Så må vi se om det ender med at blive for sent eller om jeg får drømmen om 3 børn opfyldt om 2-3-4 år

vi vil have 300 kr mere når den lille kom hvis jeg blev gravid nu og her. Da vi har telefoner på afdrag som vi er færdige med til den tid. Derudover kunne B/U ydelsen for den lille næste dække de merudgifter der er for inst plads da der kommer søskende rabat på nr 2. så hvis man ser det sådan kan det godt hlnge sammen.

MEN

der vil jo være 3 flyverdragter, 3 par vinterstøvler og 3 af alt det dyre vi nu kun har 2 at skulle købe. Og det i sig selv kan måske give lidt udfordringer, men jeg kan jo også lade være at købe alle de dyre mærker som jeg har lidt tildens til nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.