ville I få barn på trods af dårlig økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

Faith

Faith skriver:

Det må du gerne

Omkring 10.000 til alt , inkl. benzin. Vi er 2 voksne og 3 børn.

Det skal lige nævnes at mindstemanden har laktoseintolerans og er på speciel mme hvilket er DYRT!!!! Vi bruger 1000 kr på mme om måneden. Det er en kæmpe post som bestemt ikke var forudset.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

jeg ville tage beslutningen meget ud fra om det var en midlertidig eller permanent situation...

Nu ser det ud til, at det bliver bedre for jer inden for 6-8 år... ville i fx kunne vente 5 år så selve perioden ikke var så lang?

Jeg ville være ked af at leve på en sten i så mange år, da min erfaring er, at der skal meget lidt til så at vælte læsset og komme bagud med regninger osv (fx en enkelt bilreparation, en opslidt opvasker osv)

hahaha vi har ikke nogen bil Vi har ikek rigtig noget hvor vi tænker det kan gå i stykker og vælte det hele agtigt.

kan ikke vente 5 år, da jeg så bliver for gammel

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg er helt med på, at gode oplevelser ikke behøver koste en formue, og det er ikke det der gør, at man har en god opvækst er helt sikker på, at dine børn har en rigtig god familie der gør alt for dem

Jeg er bare meget økonomisk bevist og ville være bange for, at det ville give for mange problemer

Jeg håber l kommer frem til den allerbedste løsning for jeres lille familie, det er jo det vigtigste!

kan sagtens følge din tankegang og har da også selv haft tænkt tanken at det ville volde problemer i parforholdet, men så igen, hvorfor skulle det pludselig det, vi lever jo i forvejen meget sparsommeligt

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Hmmm...
Har selv stået i samme dilemma med at få nr to - var bange for at vores økonomi ikke kunne bære det førend om 4 år...

MEN, synes det er for sent at få nr to om 4 år (især når jeg i smug drømmer om nr tre), så satte mig ned og prøvede at kikke på det hele og finde ud af hvad var vigtigst.

Jeg har ikke behov for at mine børn (eller jeg selv) går i dyrt mærketøj, H&M er fint for mig... Så en 2ér må bruge Mosegrisens aflagte tøj så vidt muligt. (og så må vi ønske os gavekort til jul og fødselsdag, så hjælper det også på tøjsituationen)
Børnepengene dækker ca udgiften til barn nr 2´s daginstitution. Det meste baby udstyr til nr 2 har vi jo, så det er ikke de vilde udgifter der kommer der... En ekstra tremmeseng og et par dyner, thats it.

Mosegrisen fik jo mme, men håber at kunne amme den næste. Hvis ikke, så klarede vi den jo alligevel dengang. Bleer, ja... Der kommer til at blive brugt flere i en periode, men Noah bruger jo ikke så mange nu, som da han var spæd, så mon ikke det går.
Og mad generelt - tror ikke det bliver så meget dyrere at det kan mærkes. Så må vi få lidt mindre hakkebøffer, eller komme en ekstra gulerod i sovsen de år det andler om...

ja sådan tænker vi også lidt. Udsigterne til en bedre økonomi kommer jo automatisk ifm at de små starter i BH og dernæst SFO - det frigiver jo en del om mdr.

Anmeld

6. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

kan sagtens følge din tankegang og har da også selv haft tænkt tanken at det ville volde problemer i parforholdet, men så igen, hvorfor skulle det pludselig det, vi lever jo i forvejen meget sparsommeligt

Hvad der er rigtigt for mig, er jo ikke nødvendigvis det rigtige for dig

Jeg ville nok lægge et budget og se hvordan det ville kunne hænge sammen

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Det skal lige nævnes at mindstemanden har laktoseintolerans og er på speciel mme hvilket er DYRT!!!! Vi bruger 1000 kr på mme om måneden. Det er en kæmpe post som bestemt ikke var forudset.

ja det er sørme dyrt, men man skal jo have det med i sine overvejelser for man ved jo áldrig hvornår man står med sådanne udgifter og lige præcist speciel MME skal der jo kunne være råd til hvis det bliver en nødvendighed.

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Hvad der er rigtigt for mig, er jo ikke nødvendigvis det rigtige for dig

Jeg ville nok lægge et budget og se hvordan det ville kunne hænge sammen

Det har vi gjort mange gange Men jeg må kigge det igennem igen. Der må være noget jeg kan sparer på..
har bl.a. et fitness abb der kunne spares væk hvis det blev nødvendigt. Jeg ville ærger mig over det, men igen ville det kun være for en periode på et par år indtil den lille skulle i BH. (kan ikke bare løbe en tur da jeg har skader i benene)

Anmeld

6. september 2012

Faith

Anonym skriver:

ja det er sørme dyrt, men man skal jo have det med i sine overvejelser for man ved jo áldrig hvornår man står med sådanne udgifter og lige præcist speciel MME skal der jo kunne være råd til hvis det bliver en nødvendighed.

Ja man er nødt til at have uforudsete udgifter med i overvejelserne.

Anmeld

6. september 2012

betski

Anonym skriver:

Nej altså der er ikke nogen mulighed for færre udgifter førend den lille starter i BH og dernæst SFO. Ellers først om 6-8 år hvor vi er helt gældsfrie.

Om 6-8 år er jeg for gammel til at få børn, så muligheden for at vente er heller ikke tilstede.

Jeg er jo lidt af den opfattelse at penge ikke skal styre ens drøæmme, men selvfølgelig kommer der automatisk nogle begrænsninger da alt koster penge, og koster mange penge.
Egentlig synes jeg det fungerer fint som det fungerer nu, rent økonomisk. Altså vi sparer da, men kommer også lidt i byen, ud at spise osv. Ungerne mangler heldigvis ikke noget og mine forældre hjælper meget økonomisk.

Muligheden foreligger dog at jeg kan finde mig et arbejde hvor jeg får 37 timer om ugen til forskel for nu hvor jeg har 32 timer. -Det ville give lidt ekstra.

Børne/unge ydelsen er ikke regnet med ind i budgettet hvorfor der altid er penge til sæsontøj osv af lidt dyrere karakter.

Hold op hvor er det svært. Vi er ikke interesseret i 100% afholdenhed ift sjov og ballade, men frygter også bare at vi altid vil fortryde det barn vi ikke kunne få.. pga et forbandet hussalg!

Det er også møg hammerende irriterende når ens drømme bliver ødelagt pga økonomien. Men hvor om alting er, så skal der bare være penge til at få møllen til at køre rundt og jeg tror virkeligt, at man skal passe på med at sætte sig for hårdt. Så bliver alt pludselig meget hårdt og det kan have uheldig konsekvenser.

Kan sagtens se jeres dilemma, men for mit eget vedkommende, vil jeg ikke være i tvivl.

Anmeld

6. september 2012

modesty

Ville I droppe drømmen om et sidste barn, hvis I havde en stram økonomi?

Min kæreste og jeg har 2 børn, men drømmer så inderligt om det sidste. Vores rådlighedsbeløb ligger på 6000 kr som det ser ud NU. Og udsigterne for at være færdige med gæld er laaaaaaaaang 6-8 år. (tab på ejendom)

Skal vi droppe det sidste barn, håbe på en masse børnebørn, eller skal vi skide økonomien et stykke og få det sidste barn?

Hvad koster et barn i mad, tøj, diverse og institution pr. md.? Omkring de 4.000 kr. hvis man sparer? 

I må jo gøre op med jer selv om I vil/kan leve med et rådighedsbeløb på cirka 2.000 kr. pr. mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.