ville I få barn på trods af dårlig økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Det har vi gjort mange gange Men jeg må kigge det igennem igen. Der må være noget jeg kan sparer på..
har bl.a. et fitness abb der kunne spares væk hvis det blev nødvendigt. Jeg ville ærger mig over det, men igen ville det kun være for en periode på et par år indtil den lille skulle i BH. (kan ikke bare løbe en tur da jeg har skader i benene)

Argh øv ville lige til at foreslå løb, for det har jeg altid hadet, men er kommet efter det, og nu synes jeg faktisk det er meget fedt

Hvad med at cykle? Eller købe en billig motionscykel på den blå avis eller noget? Ved godt det ikke er godt i forhold til økonomien, men hvis du sparer på fitness, så kunne det måske godt gå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvad koster et barn i mad, tøj, diverse og institution pr. md.? Omkring de 4.000 kr. hvis man sparer? 

I må jo gøre op med jer selv om I vil/kan leve med et rådighedsbeløb på cirka 2.000 kr. pr. mdr.

vi ville have 6300 kr til mad, gaver osv om mdr uden B/U ydelsen og ca 9000 kr om mdr hvis man regner B/U ydelsen med.

Udgifterne til nr 3 inst plads ville gå op med nogle småbeløb vi betaler nu (afdrag på tlf) som vi til den tid vil være færdig med.

Hvis jeg sparer på mit fitness ville vi have 6600 kr om mdr til mad, gaver osv. Her er der trukket udgifter til tog kort, børneopsparinger osv.
B/U ydelsen kunne man da bruge til tøj, junior seng, fornøjelser osv.

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Argh øv ville lige til at foreslå løb, for det har jeg altid hadet, men er kommet efter det, og nu synes jeg faktisk det er meget fedt

Hvad med at cykle? Eller købe en billig motionscykel på den blå avis eller noget? Ved godt det ikke er godt i forhold til økonomien, men hvis du sparer på fitness, så kunne det måske godt gå

jeg har løbet rigtig meget og elskede det.. Afventer operation og håber jeg kan kommei gang igen snart
JO jeg cykler meget, men vil gerne tabe mig og det hjælper fitness centeret på lige pt. Jeg ville sagtens kunne undvære det når/hvis vi skulle have et barn mere.

Anmeld

6. september 2012

Carina:-)

betski skriver:

Jeg ville ikke vælge et barn, hvis min økonomi ikke er til det.

Er der nogen mulighed for, at I kan få en lidt sundere økonomi. F.eks. anden bolig, skære ned på unødvendig udgifter. Synes det er ærgerligt, at et barn skal fravælges pga dårlig økonomi, men jeg vil ikke synes det er det optimale at gøre. Så hellere nyde det I har end at blive kørt fuldstændig ned pga økonomiske begrænsninger.

Enig.

Desuden så er det ikke bare nu og her man skal kigge på.

Imens børnene er små er de ligeglade med tøj mærker osv.

Men senere vil de gerne have det som kammeraterne har,og så er der mobil,bærbar til skolearb osv.

Det bliver ikke billigere jo ældre de bliver.

Anmeld

6. september 2012

Ryberg

nu har jeg ikke læst de andres svar... men jeg vil sige både og - kommer an på hvor slem en økonomi vi snakker om..

Hvis det kun er forbi banken vurderer jeres rådighedsbeløb er for lavt, ville jeg få en mere.....

men hvis det er fordi, at i bruger for mange penge på hovsa ting, og derfor sparer hver måned - så kunne i ændre det her område!! (læste i har afdrag på tlf - stop med sådan noget), så må i vente med luksus evt.

en tredje ting er, at det brugte marked er idag så stort, så i kan få tøj, sko og alt det, for næsten ingen penge... som du selv skriver, så lad være med at købe mærketøj... men stadig, kig efter det brugt, jeg har set Molo flyverdragter til 150... Gå på udsalg.. gå på loppemarkeder..

Så ville jeg mene det sagtens kan lade sig gøre..

og min mening er, at i har lange udsigter til en overskuds økonomi, men hvis alt går efter jeres plan, så går det vel meget bedre når børnene er teenagere, hvor efter min mening, det er en GOD TING, at man har råd til ferie, tøj og det ekstra kræs...
De små er jo "ligeglade"

Aner ikke om du kunne bruge det til noget

Anmeld

6. september 2012

modesty

Anonym skriver:

vi ville have 6300 kr til mad, gaver osv om mdr uden B/U ydelsen og ca 9000 kr om mdr hvis man regner B/U ydelsen med.

Udgifterne til nr 3 inst plads ville gå op med nogle småbeløb vi betaler nu (afdrag på tlf) som vi til den tid vil være færdig med.

Hvis jeg sparer på mit fitness ville vi have 6600 kr om mdr til mad, gaver osv. Her er der trukket udgifter til tog kort, børneopsparinger osv.
B/U ydelsen kunne man da bruge til tøj, junior seng, fornøjelser osv.

Okay, jamen det er jo ikke uladsiggørligt. Herhjemme ville vi ikke kunne leve for det beløb, langtfra. Men det kan man jo godt hvis man virkelig tænker sig om.

Anmeld

6. september 2012

Moar2011

Anonym skriver:

Ville I droppe drømmen om et sidste barn, hvis I havde en stram økonomi?

Min kæreste og jeg har 2 børn, men drømmer så inderligt om det sidste. Vores rådlighedsbeløb ligger på 6000 kr som det ser ud NU. Og udsigterne for at være færdige med gæld er laaaaaaaaang 6-8 år. (tab på ejendom)

Skal vi droppe det sidste barn, håbe på en masse børnebørn, eller skal vi skide økonomien et stykke og få det sidste barn?

der er mange steder man kan spare penge -

- Madplan
- "billig" tøj ( hvor det ikke skal være MÆRKE tøj)
- arve fra hinanden.

er sikker på det nok skal gå, hvis i er opsat på det

Det er vi herhjemme

Anmeld

6. september 2012

Carina:-)

Og sådan som landet ligger,ville jeg være meget forsigtig med at regne med at børnepengene består de næste 18 år.

Jeg kan godt forstå du brænder for et barn mere,men du har også et ansvar for de 2 I har får et godt liv uden for mange begrænsninger pga manglende penge.

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Og sådan som landet ligger,ville jeg være meget forsigtig med at regne med at børnepengene består de næste 18 år.

Jeg kan godt forstå du brænder for et barn mere,men du har også et ansvar for de 2 I har får et godt liv uden for mange begrænsninger pga manglende penge.

hvad er det for begrænsninger alle er så bange for?

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

hvad mener du med at børneops. ikke består de næste 18 år?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.