ville I få barn på trods af dårlig økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Snusfornuftig, det er vi nok ikke her Ikke altid i hvert fald..

Jeg kan på nuværende tidspunkt ikke give mine børn voldsom mange oplevelser af de der koster penge. Men tilgengæld kan jeg give dem utallige af de der ikke koster ret meget.. Skoven, dyrehaven, picnic, strand osv...
Vi har 1-2 årlige forlystelsespark besøg og mere kan der ikke blive råd til - og mere synes jeg heller ikke er nødvendigt. Og så er vi på ferie 1 gang om året.

Måske hvis vi fik et barn mere, ville vi være nødt til at skære ned på ferien til 1 ferie hverandet år, da tre børn på bagsædet er lidt for meget og vi derfor ville være nødt til udelukkende at tage fly rejser hvilket koster lidt mere. Men så kan man jo i det andet år holde en ferie i skønne DK

Ift oplevelser er jeg ikke så nervøs, det handler bare om at tænke oplevelser i alt man foretager sig. Min datter elsker at få lov til at hjælpe med at bage og det i sig selv er kvalitet for hende Hun behøver ikke nødvendigvis en tur til bakken for at føle at vi hygger og laver noget specielt. Og det er jo i sig selv én af de (få) fordele der er ved ikke at have ret mange penge; man lærer at værdsætte de små ting

NU ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men på et tidspunkt gider din datter desværre nok ikke bage boller når vennerne tager i tivoli og andre sjove steder - her er datteren 5½ og hun har kun snakket om Djurs sommerland og lego land og at de andre fra børnehaven har været der og det vil hun også bare så gerne. Vi har heller ikke selv super mange penge og det skærer godt nok i hjertet at sige fordi vi ikke har penge til det.... Synes børn spejler sig utroligt meget i hinaden og det er ikke sjovt at være dem der ikke er med...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Ellie79

Anonym skriver:

ja sådan tænker vi også lidt. Udsigterne til en bedre økonomi kommer jo automatisk ifm at de små starter i BH og dernæst SFO - det frigiver jo en del om mdr.

Ville bare lige sige at sfo tit at dyrer end børnehave. Her stiger vi 3oo når storesøster starter i skole og sfo efter sommer

Anmeld

6. september 2012

Thalia

Jeg ved ikke om jeg ville droppe det, men hvis vores rådighedsbeløb kun var 6000 ville jeg i hvert fald ikke planlægge endnu en baby lige nu og her.

Vel kan man spare mande steder, men som flere andre har været inde på, så SKAL der bare være plads til uforudsete udgifter når man har børn, og det er der i mine øjne ikke når budgettet er så stramt.

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Enig.

Desuden så er det ikke bare nu og her man skal kigge på.

Imens børnene er små er de ligeglade med tøj mærker osv.

Men senere vil de gerne have det som kammeraterne har,og så er der mobil,bærbar til skolearb osv.

Det bliver ikke billigere jo ældre de bliver.

nej absolut ikke da

Men der trøster jeg mig med at når nr2 og 3 så begynder at gå op i det, så er vi gældsfrie, hvilket giver et NOGET større rådighedsbeløb om mdr (8000)

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Jeg ved ikke om jeg ville droppe det, men hvis vores rådighedsbeløb kun var 6000 ville jeg i hvert fald ikke planlægge endnu en baby lige nu og her.

Vel kan man spare mande steder, men som flere andre har været inde på, så SKAL der bare være plads til uforudsete udgifter når man har børn, og det er der i mine øjne ikke når budgettet er så stramt.

Nej det er der ikke med kun 6000 kr, men så kan man trække på børne unge ydelsen, hvor vi pt får 7-8000 kr hver 3. mdr. Med et barn mere vil dette beløb jo stige. Man kan jo vælge at dele disse penge ud på mdr basis og så vil det på nuværende tidspunkt give os 8500 kr om mdr i rpådighed. Så ser det pludselig lidt bedre ud

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Ville bare lige sige at sfo tit at dyrer end børnehave. Her stiger vi 3oo når storesøster starter i skole og sfo efter sommer

I min kommune er der madordning i BH hvilket betyder at en BH plads koster 2800 kr, en SFO koster 1800 kr.

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

NU ved jeg ikke hvor gammel din datter er, men på et tidspunkt gider din datter desværre nok ikke bage boller når vennerne tager i tivoli og andre sjove steder - her er datteren 5½ og hun har kun snakket om Djurs sommerland og lego land og at de andre fra børnehaven har været der og det vil hun også bare så gerne. Vi har heller ikke selv super mange penge og det skærer godt nok i hjertet at sige fordi vi ikke har penge til det.... Synes børn spejler sig utroligt meget i hinaden og det er ikke sjovt at være dem der ikke er med...

Min datter er 10 år.

Vi har også været på ophold til lalandia nogle gange, vi er i knuthenborg hvert år og enten bakken eller tivoli en enkelt gang (iår skiftet ud med en tur til Hansa Park)

Vi ville sagtens kunne tage til Djurs og Legoland, men så ville dette erstatte en sommerferie, hvilket jeg synes er fair.

På trods af vores stramme budget, synes jeg faktisk vi oplever ret meget. Min datter har også den nye Ipad, 3ds og ipod touch så hun mangler bestemt ikke noget.
Egentlig er hun smadder god og taknemmelig, hun stiller ikke så store krav, hun bliver bare glad når der skal ske noget stort

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Camillamuz skriver:

Jeg er modstander af at man vælger at få barn eller ikke at få barn udfra ens økonomiske situation... Self skal man ikke bare få børn hvis man er overbevidst om at det ikke kommer til at gå.... Men hvis jeg var jer, så havde jeg bare sprunget ud i det, mine forældre har aldrig haft særlig mange penge, de er begge på kontanthjælp, vi har  aldrig haft det dyreste tøj og det med at være genbrug har været en del af mit liv (Skal lige siges vi altså er 4 piger)...  Men vi har ikke taget skade, tværtimod, så ved vi hvad penge er, og det tror jeg kun er sundt for folk at vide, at man ikke får hvad man peger på.. 

Jeg mener man skal få et barn af lyst, ikke af tvang!.... I skal nok få det til at køre rundt det er jeg sikker på..

jeg tror også på at man får et mere fornuftig, sundt og realistisk billede af økonomi, når de er få. Men hold op hvor er de rare at have og hvor kan de sætte mange begrænsninger.

Jeg tror også vi ender med at springe ud i det og så må vi tage det som det kommer. For os betyder luksus og materielle ting og sager ikke det store.
Hvad den store har brug for (som ipad, da de bruges i undervisningen) er jo så ting vi må skaffe pengene til og jeg er heldigvis så heldig altid at kunne tage ekstra vagter på mit arbejde så man indimellem kan få en god slat ekstra.

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

At være den der aldrig kommer på ferie,får den nye mobil,det nye tøj osv.

Ting der for os voksne er mindre betydningsfuld,men for børn/unge er meget vigtige.

Det kan have store konsekvenser socialt at være i "bunden" økonomisk set i klassen.

Prøv at læse den her artikel .

http://www.sfi.dk/Default.aspx?ID=6726

De begrænsninger oplever vi heldigvis ikke herhjemme.. Se evt svar ovenfor

Men ja generelt er det ikke sjovt at være den der aldrig får alt det nye og det ønsker jeg bestemt heller ikke for mine børn, men sådan ved jeg også at det aldrig bliver

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

At jeg ikke tror der er økonomi i DK til at vi kan beholde børneydelsen.Og derfor ville jeg være varsom med at regne den med i et budget.

nårh jeg tænker på børne opsparing. De konti jeg har oprettet i mine børns navn hvor jeg sætter penge ind hver mdr sådan de kan hæve den når de bliver 18 eller 21 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.