ville I få barn på trods af dårlig økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Det er ikke min erfaring. Jeg oplever, at det bliver dyrere og dyrere at have børn, jo ældre, de bliver.

De spiser mere og mere - jeg bruger mindst dobbelt så meget på mad, som da ungerne var mindre. De har deres egne ønsker i forhold til tøj, og selvom man siger fra over for dyrt mærkevaretøj, så er det svært ikke at kunne opfylde deres ønsker nogensinde. De slider hurtigt tøjet op eller vokser fra det på to mdr. De har fritidsinteresser, som koster både kontingent og ekstra beløb til diverse arrangementer. De har større forventninger til ferierne. Så skal en af dem pludselig have briller, en skal have en computer, tre skal konfirmeres, en vil frygteligt gerne på udlandstur med ungdomsskolen, og det er bare SÅ hårdt altid at skulle sige "Nej, det har vi ikke råd til". 

Børnene bliver mere og mere bevidste om, hvad andre får og oplever, og det lægger altså et andet pres på en, end når man kan begejstre dem med sommerhusferie og tøj, man har fundet på udsalg. 

Jeg ville nok ikke få barn nr. tre med jeres rådighedsbeløb - men forstår udmærket jeres ønske. 

Jeg mente det skete automatisk da vi er gældsfrie om 6-8 år og derfor vil have 8000 kr ekstra i rådighed om mdr Og i og med at inst pladserne bliver SÅ Meget billigere kommer der her også min 3000 kr ekstra ind på vores rådighedskonto

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

Deaktiveret profil

Anonym skriver:

jeg tror også på at man får et mere fornuftig, sundt og realistisk billede af økonomi, når de er få. Men hold op hvor er de rare at have og hvor kan de sætte mange begrænsninger.

Jeg tror også vi ender med at springe ud i det og så må vi tage det som det kommer. For os betyder luksus og materielle ting og sager ikke det store.
Hvad den store har brug for (som ipad, da de bruges i undervisningen) er jo så ting vi må skaffe pengene til og jeg er heldigvis så heldig altid at kunne tage ekstra vagter på mit arbejde så man indimellem kan få en god slat ekstra.

Det lyder godt, man skal altså også passe på med alt ikke går op i penge.. For så bliver alting for skemalagt syntes jeg. 

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

E. B. skriver:

Jeg ville stoppe her. 6000 kr er godt nok ikke meget hvis der skal være råd til bare lidt fornøjelser for Jeres børn. Fx sommerferie, gå til svømning, en tur i zoo, osv. Hverdagen kan blive for sur hvis der intet er råd til.

Tak for svar

Som det ser ud nu er der råd til at den store kan gå til 2 aktiviteter hvor den ene er ridning (400 kr om mdr)
Hvis nr 3 betyder at der kun bliver råd til 1 aktivitet per barn så tager vi det med

Når den lille ville begynde at få interesse for at have en fritidsaktivitet så er vi tæt på at være gældsfrie og så kommer der en masse luft i økonomien.

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Camillamuz skriver:

Det lyder godt, man skal altså også passe på med alt ikke går op i penge.. For så bliver alting for skemalagt syntes jeg. 

Ja. Jeg tror bare det er fordi man SÅ gerne vil finde det perfekte tidspunkt Men det findes sgu nok ikke alligevel

Anmeld

6. september 2012

Deaktiveret profil

Anonym skriver:

Ja. Jeg tror bare det er fordi man SÅ gerne vil finde det perfekte tidspunkt Men det findes sgu nok ikke alligevel

Ja det kan godt ske, men der findes aldrig det perfekte tidspunkt, så man må tage det som det kommer..  Alting skal jo nok gå godt i sidste ende. 

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Hejsa

Gad ikke lige læse alle de svar du har fået - ville bare skrive min mening. Jeg kan så godt følge dig i at 3 børn er drømmen, det er det også her. Men hvis jeg skal være ærlig synes jeg 6000 kr er et meget lille rådighedsbeløb. Der skal også være til 3 fritidsinterresser, sporttøj, udflugter med sfo, skole - sommerferie til jer. Og har hørt forældre sige at det ikke betyder noget, men det gør det altså - børn spejler sig i hinanden og de ønsker de samme ting som legekammeraterne.

Men self. skal i da gå efter drømmen hvis i synes det fuldender jeres famile og i kan se jer selv som en familie på fem. Her er det så økonomien der ligenu bremser nummer tre, jeg kan simpelthen ikke sige til de to andre at der ingen nye fodboldstøvler er, ingen ridetimer, hvis det er det de vil.

Pøj med fremtiden

dte er også de tanker jeg har.. Men tænker staidg sådan at det kun er for 6-8 år. Fra NU! Dvs at nr3 max vil være 6 år når vi er gældsfrie og dermed har et noget større rådighedsbeløb.

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

hmm hvis du blir for gammel inden for 5 år så må du også ha en del livserfaring på bagen og inderst inde ved I helt sikkert godt selv om det er en god eller dårlig ide at få barn eller ej spørgsmålet er om I tør være ved svaret...

Det kommer vel an på hvornår man definerer at være for gammel til børn

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

KittyGirl skriver:

nu har jeg ikke læst de andres svar... men jeg vil sige både og - kommer an på hvor slem en økonomi vi snakker om..

Hvis det kun er forbi banken vurderer jeres rådighedsbeløb er for lavt, ville jeg få en mere.....

men hvis det er fordi, at i bruger for mange penge på hovsa ting, og derfor sparer hver måned - så kunne i ændre det her område!! (læste i har afdrag på tlf - stop med sådan noget), så må i vente med luksus evt.

en tredje ting er, at det brugte marked er idag så stort, så i kan få tøj, sko og alt det, for næsten ingen penge... som du selv skriver, så lad være med at købe mærketøj... men stadig, kig efter det brugt, jeg har set Molo flyverdragter til 150... Gå på udsalg.. gå på loppemarkeder..

Så ville jeg mene det sagtens kan lade sig gøre..

og min mening er, at i har lange udsigter til en overskuds økonomi, men hvis alt går efter jeres plan, så går det vel meget bedre når børnene er teenagere, hvor efter min mening, det er en GOD TING, at man har råd til ferie, tøj og det ekstra kræs...
De små er jo "ligeglade"

Aner ikke om du kunne bruge det til noget

det er som taget ud af mine tanker.. Tak for svar

Anmeld

6. september 2012

Inge Nielsen

Tja, det kan man blive nødt til. Jeg får nok aldrig en god økonomi. Hvis man skal vente på at få en fornuftig økonomi, så kan man vente evigt :-)

Nogle gange gælder det bare om at springe ud i det. Selvfølgelig skal man kunne tilbyde sit barn en god opvækst, men med vilje når man rigtigt langt!

Anmeld

6. september 2012

Ellie79

Anonym skriver:

I min kommune er der madordning i BH hvilket betyder at en BH plads koster 2800 kr, en SFO koster 1800 kr.

Ej hvor dejligt, ja her havde jeg jo så naivt troedet at nu fik vi lidt flere penge efter sommer, så pænt surt at opdage det er dyrere at gå i sfo til trods for det drejer sig og meget mindre tid..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.