ville I få barn på trods af dårlig økonomi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Min datter er 10 år.

Vi har også været på ophold til lalandia nogle gange, vi er i knuthenborg hvert år og enten bakken eller tivoli en enkelt gang (iår skiftet ud med en tur til Hansa Park)

Vi ville sagtens kunne tage til Djurs og Legoland, men så ville dette erstatte en sommerferie, hvilket jeg synes er fair.

På trods af vores stramme budget, synes jeg faktisk vi oplever ret meget. Min datter har også den nye Ipad, 3ds og ipod touch så hun mangler bestemt ikke noget.
Egentlig er hun smadder god og taknemmelig, hun stiller ikke så store krav, hun bliver bare glad når der skal ske noget stort

Jeg synes da bestemt ikke det ser så ringe ud, 6000 lød bare ikke af meget, men i må gode til at bruge pengene rigtig - og her erstatter ture i sommerland, Lalandia og Legoland også sommerferie. Tror da bestemt ikke jeres børn mangler noget og med en alder på 10 år skal I da også snart i gang så hun kan være rigtig med og nyde en lillebror/søster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Ville I droppe drømmen om et sidste barn, hvis I havde en stram økonomi?

Min kæreste og jeg har 2 børn, men drømmer så inderligt om det sidste. Vores rådlighedsbeløb ligger på 6000 kr som det ser ud NU. Og udsigterne for at være færdige med gæld er laaaaaaaaang 6-8 år. (tab på ejendom)

Skal vi droppe det sidste barn, håbe på en masse børnebørn, eller skal vi skide økonomien et stykke og få det sidste barn?

Nix - at få børn burde være for børnenes skyld og ikke et mor-og-far projekt. I min verden er det hundedyrt at have børn, bare det jeg bruger på mad til drengen.. og så dobbelt op

Men jeg har det også bedst med styr på økonomien, jeg ville gå helt nedenom og hjem hvis vi sad så stramt i det vi ikke kunne gøre hvad vi ville, når vi ville

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Nix - at få børn burde være for børnenes skyld og ikke et mor-og-far projekt. I min verden er det hundedyrt at have børn, bare det jeg bruger på mad til drengen.. og så dobbelt op

Men jeg har det også bedst med styr på økonomien, jeg ville gå helt nedenom og hjem hvis vi sad så stramt i det vi ikke kunne gøre hvad vi ville, når vi ville

det er også dejligt med luksus.

Jeg tror bare ikke at man bliver bedre mennesker af at have mange penge

Anmeld

6. september 2012

HeXeri

Anonym skriver:

det er også dejligt med luksus.

Jeg tror bare ikke at man bliver bedre mennesker af at have mange penge

Mange penge? Det har vi ikke før om 4 års tid når vi er færdige med at studere  Men vi mangler ingenting...

Men man bliver heller ikke nødvendigvist et lykkeligere menneske af flere børn?

Anmeld

6. september 2012

OverTheRainbow

Anonym skriver:

Ville I droppe drømmen om et sidste barn, hvis I havde en stram økonomi?

Min kæreste og jeg har 2 børn, men drømmer så inderligt om det sidste. Vores rådlighedsbeløb ligger på 6000 kr som det ser ud NU. Og udsigterne for at være færdige med gæld er laaaaaaaaang 6-8 år. (tab på ejendom)

Skal vi droppe det sidste barn, håbe på en masse børnebørn, eller skal vi skide økonomien et stykke og få det sidste barn?

Jeg har aldrig været mere på røven, men gud hvor er jeg dog lykkelig 

Livets økonomiske strabadser skal ikke standse mig i at mærke glæden og kærligheden ved et barn uanset om det er nr. 1,2 eller 3

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Mange penge? Det har vi ikke før om 4 års tid når vi er færdige med at studere  Men vi mangler ingenting...

Men man bliver heller ikke nødvendigvist et lykkeligere menneske af flere børn?

nej men man bliver da slet ikke et lykkeligt menneske ved ikke at følge sin drøm

Anmeld

6. september 2012

Anonym trådstarter

Smilo skriver:

Livets økonomiske strabadser skal ikke standse mig i at mærke glæden og kærligheden ved et barn uanset om det er nr. 1,2 eller 3

Anmeld

6. september 2012

HeXeri

Anonym skriver:

nej men man bliver da slet ikke et lykkeligt menneske ved ikke at følge sin drøm

Og så er vi lidt tilbage i den der med at man nok burde afholde sig fra at få børn af egoistiske grunde..

Ja, jeg forstår det bare slet, slet ikke.

Anmeld

7. september 2012

Lullaby

Nej.

Økonomi ødelægger alt

Anmeld

7. september 2012

MorDk

ENIG! Jeg/vi har ikke røven fuld af penge...

Mit barn mangler ikke noget!

Vi venter nummer 2... og det hele skal nok gå så længe vi står sammen og har hinanden... ♥

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.