Til jer der har haft børn med mavekneb/kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

baby012

LSM skriver:

Øvøv det lyder ikke godt i mine øre
Hvor må det have været hårdt

Gik i til nogen form for behandling for det?

Vi prøvede simpelthen alt... Zoneterapi, afføringsmiddel, gik rundt med hende på armen, fuldamnede.. Osv... Men det hjalp først da jeg stoppede med at amme, og vi begyndte at give grød. Morgenmaden var sveskegrød(hjemmelavet) og så var hendes problemer ovre (: men ved slet ikke hvordan jeg kom igennem de første fem måneder når jeg husker tilbage på det, og frygter at den lille fyr i maven får samme problem  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Moar2011

LSM skriver:

Okay, hvor dejligt, det lyder til at rigtig rigtig mange har góde erfaringer med zoneterapi

Håber det kan hjælpe min lille søn så jeg kan få den dejlige nemme dreng tilbage som han var de første 1½ uge af sit liv

Det var et mirakel her
Held og lykke..

Anmeld

2. september 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil
LSM skriver:

Jeg tøver ikke med nr 2, tænker nemlig man da ikke er så uheldig at få et kolik barn 2 gange :p men man kan jo selvfølgelig aldrig vide.

Det er nemlig ekstremt hårdt, her hjælper det faktisk rigtig godt med cyklen med benene, men altså det er jo stadig slemt, det bliver bare lidt bedre.

Åh den amning, ville være så med at skulle droppe den, det kører heldigvis okay indtil videre, dog kan han godt blive lidt utilfreds i slutningen af et måltid hvor mælken ikke løber så hurtigt, men det fungere endnu og forhåbentlig resten af tiden ud.

Var det ikke hårdt for dig at skulle "overgive" dig og give flaske?
Ved selvfølgelig godt man vil gøre det bedste for sin lille guldklump, og hvis det er det der skal til er det det man må gøre.
Men derfor kan man jo godt føle det lidt som nederlag som mor, det tror jeg hvertfald jeg ville gøre

Det er nemlig rigtig hårdt at se sin lille guldklump på den måde

Jeg ammer hver 2. time så ikke han bliver for sulten, så er det bare lidt mindre måltider end hvis jeg ammede hver 3-4 time
Bøvse pauser holder vi masser af, han er dog ikke så vild med dem og kan godt blivr hysterisk :p

Ja en lille periode af et helt liv det har du ret i, tror jeg skal sige det til mig selv noget oftere

Kæresten og jeg har også snakket om når det engang går over, ja så er andét bøvl der kan komme med sådan en lille en sikkert bare småting, tror man bliver stærk som forældre når det først er overstået

Synes jeg er ved at komme ovenpå og ved at være klar til nr. 2. Men kun fordi jeg altid har ønsket flere børn end et. Og ja, kan være jeg bare skal tænke som dig, man kan da umuligt få et kolikbarn igen. Næste gang bliver det et dejlig roligt barn der altid er tilfreds

Jo, det var et virkelig svært valg at stoppe amningen. Jeg havde mælk nok, så det føltes så fjollet, men han ammede altid kun i 2-5 min add gangen, pga. at det første tynde mælk er nemmest at få ud og så begyndte han ellers at græde og forsøge at sutte-forfærdeligt. Han tog ikke længere på og vi fik sundhedsplejersken til at komme på besøg og iagttage amningen. Hun syntes det var synd for os begge (han fik også mad op til 17 gange i døgnet tilsidst) Så med tungt hjerte valgte vi flasken. Kan faktisk stadig blive lidt trist over det, især hvis han lægger sig ind til mit bryst.

Håber på vellykket amning hvis vi får en toer

Anmeld

2. september 2012

Pinkrose

LSM skriver:

Men de har vel ikke vidst det ved fødslen for så vil man da mene de skulle fortælle jer det.

Altid noget i fandt noget der kunne hjælpe,

Vi har haft kiroprakter til at kigge på vores søn, og han var da også lidt spændt mellem skulderbladene men behandlingen har desværre ikke hjulpet.

Er ikke i tvivl om at det er maven den er galt med, han virkelig presser så han bliver ekstremt rød i hovedet når han skal prutte

Har i prøvet laktolose? (staves?) det fik min pige os hver dag til at hjælpe med maveb

Anmeld

2. september 2012

LSM

morethanperfect skriver:

Det startede da han var en mdr..

Nej , eller jo , han fik mylicon dråber , men han havde stadig ondt
Ellers masserede vi hans mave og lavede øvelser med arme og ben ..  

Okay synes du der var en virkning af dråberne ?

Vi har også prøvet dem synes de hjalp en lille smule i starten men det gik hurtigt over så kan være det bare var en tilfældighed.

Men ja alle andre kommer gennem det, så det skal vi da nok også men hold op hvor er det bare hårdt

Anmeld

2. september 2012

LSM

4xGreve skriver:

Daniella fik kolik da hun var ca. 3 måneder og det varet ca. 3 måneder fra ca. kl. 16-17 stykker til ca. kl. 05-07 næste morgen

Vi besøgte en i Ans der behander børn med kolik gratis og det virket lige så stille for hver gang og efter 4-5 gang havde hun næsten intet mere

Milo havde det fra han ca. var 1 månede til han var 3 måneder og der besøgte vi ham også i dette tilfælde hjalp det kun nogle dage af gange så tog vi afsted igen og til sidst var der intet.

han har tidliger været børnlæge og har en rigtig god viden inde for børn som også har hjulpet os

Okay,
Gør han det gratis? det var da lidt vildt :p
Hvad gjorde han af behandling?

Anmeld

2. september 2012

LSM

Lahn11 skriver:

Vi prøvede simpelthen alt... Zoneterapi, afføringsmiddel, gik rundt med hende på armen, fuldamnede.. Osv... Men det hjalp først da jeg stoppede med at amme, og vi begyndte at give grød. Morgenmaden var sveskegrød(hjemmelavet) og så var hendes problemer ovre (: men ved slet ikke hvordan jeg kom igennem de første fem måneder når jeg husker tilbage på det, og frygter at den lille fyr i maven får samme problem  

Har det så været noget i din mælk hun ikke kunne tåle?

Ved du hvad jeg tror man skal være meget uheldig hvis man får 2 børn med kolik, så vi satser på nr 2 ikke får

Anmeld

2. september 2012

LSM

Storms-Mor skriver:

Det var et mirakel her
Held og lykke..

Tak skal du have

Anmeld

2. september 2012

morethanperfect

LSM skriver:

Okay synes du der var en virkning af dråberne ?

Vi har også prøvet dem synes de hjalp en lille smule i starten men det gik hurtigt over så kan være det bare var en tilfældighed.

Men ja alle andre kommer gennem det, så det skal vi da nok også men hold op hvor er det bare hårdt

Det hjalp meget lidt ... Vi blev ved med at gi det , i håb om det hjalp noget mere ..

Ja , det er simpelthen så hårdt !!
Håber snart det går over for jer   

Anmeld

2. september 2012

baby012

LSM skriver:

Har det så været noget i din mælk hun ikke kunne tåle?

Ved du hvad jeg tror man skal være meget uheldig hvis man får 2 børn med kolik, så vi satser på nr 2 ikke får

Det mente de kloge hoveder jo ikke men de er jo også desværre tit villige til at sige alt for at få en til amme til de 6 måneder.. Hun voksede fint og er rigtig hurtig mutorisk, så de mente bestemt det ville have været værre hvis jeg havde givet mme..  Håber heller ikke vi skal igennem det igen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.