Til jer der har haft børn med mavekneb/kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

Lullaby

LSM skriver:

Men var hun brystbarn?

Lactulose gives vel for hård mave og min læge siger brystbørn ALDRIG får hård mave?

Det passer altså ikke. Børn der får babs kan sagtens få hård mave. Afprøvet her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

LSM

Maise86 skriver:

Undskyld jeg lige citerer her, men læste tråden igennem og noget sprang mig i øjnene.

Du skriver du ammer hver anden time.

Min lille søn var meget urolig som spæd og da jeg snakkede med vores sp om det spurgte hun hvor ofte jeg ammede ham. Jeg ammede ham også med korte mellemrum og det sagde hun var en dårlig ide, fordi hans krop hele tiden skulle fordøje alt det mad, der hele tiden kom i hans mave. Det gav ham uro.

Jeg ved ikke om det overhovedet kunne have nogen effekt for jer, men vi fik en meget roligere søn efter der blev længere imellem måltiderne.

Held og lykke med det hele.

Det er da bare helt iorden

Fik samme råd af min sundhedsplejerske, at der minimum skulle gå 3-4 timer mellem amningerne.
Synes desværre ikke det hjalp.

Vi har så lige været ved 5 ugers undersøgelse hvor jeg vendte det med lægen, hun sagde så det kunne være e idé at amme lidt oftere og så ikke så store måltider ad gangen, da store drenge babyer ofte kan være glubske ved brystet og suger derfor en masse luft hvis de er meget sultne.

Ja ikke nemt når sundhedsplejersken siger noget og ens læge siger noget andet

Anmeld

2. september 2012

Maise86

LSM skriver:

Det er da bare helt iorden

Fik samme råd af min sundhedsplejerske, at der minimum skulle gå 3-4 timer mellem amningerne.
Synes desværre ikke det hjalp.

Vi har så lige været ved 5 ugers undersøgelse hvor jeg vendte det med lægen, hun sagde så det kunne være e idé at amme lidt oftere og så ikke så store måltider ad gangen, da store drenge babyer ofte kan være glubske ved brystet og suger derfor en masse luft hvis de er meget sultne.

Ja ikke nemt når sundhedsplejersken siger noget og ens læge siger noget andet

Nej så er det ikke nemt

Men så må man følge mavefornemmelsen og det der virker for en selv og ens barn

Anmeld

2. september 2012

LSM

Lahn11 skriver:

Præcis, det er ikke sjovt at stoppe  man føler sig som verdens dårligste mor, det hjalp mig lidt at tænke på at det faktisk var hende der valgte bryst fra.. Men så længe dit barn ikke kaster op, og vokser fint, så er det ikke din mælk 

Dejligt at høre, han taget meget fint på er faktisk sprunget 2 kurver fra han blev født en tyk lille dreng jeg har mig

Anmeld

2. september 2012

LSM

Lullaby skriver:

Det eneste der virkede på Izabella var ture i barnevognen. Dvs ture hvor hun faktisk hoppede rundt. Så tiede hun stille. Ellers græd hun bare nonstop. Hun startede da hun var 7 uger og fortsatte i 7 uger.  Hverken zoneterapi/akupunktur/det der kraniol-ting eller kiropraktor virkede

Min lille dreng falder også til ro i barnevognen men lige så snart den stopper vågner han som oftes igen øv bøv.

Men kan være jeg er heldig det går over om nogle uger da det indtil videre har stået på i 4 uger.

Anmeld

2. september 2012

4xGreve

LSM skriver:

Okay,
Gør han det gratis? det var da lidt vildt :p
Hvad gjorde han af behandling?

ja han gør det gratis og jeg kender flere han har behandlet med effekt, men nogen gange skal der op til 5 besøg til..

jamen han brugte en laser pind eller sådan noget som han sætter forskellige punkter på maven, ikke noget børnene kan mærke og hvis de kan så er det fordi det kilder kan huske Daniella grinet sig igennem det

Kan ikke lige huske præcis hvad det gør og hvordan det virker men kan med sikkerhed sige at her har det virket

Anmeld

2. september 2012

LSM

Lullaby skriver:

Det passer altså ikke. Børn der får babs kan sagtens få hård mave. Afprøvet her

Okay, der kan man bare se, måske det er meget sjældent så siden hun siger det til mig?, men tror nu ikke det er hård mave, han kommer af med afføring MANGE gange i løbet af et døgn ja stort set hvergang jeg skifter ham er der også afføring, nogle gange mere end andet selvfølgelig

Anmeld

2. september 2012

LSM

Maise86 skriver:

Nej så er det ikke nemt

Men så må man følge mavefornemmelsen og det der virker for en selv og ens barn

Ja det bliver man jo nødt til
Men det er jo egentlig nok også det bedste, men jo altid dejligt med nogle gode råd fra nogen der ved hvad de taler om

Anmeld

2. september 2012

LSM

4xGreve skriver:

ja han gør det gratis og jeg kender flere han har behandlet med effekt, men nogen gange skal der op til 5 besøg til..

jamen han brugte en laser pind eller sådan noget som han sætter forskellige punkter på maven, ikke noget børnene kan mærke og hvis de kan så er det fordi det kilder kan huske Daniella grinet sig igennem det

Kan ikke lige huske præcis hvad det gør og hvordan det virker men kan med sikkerhed sige at her har det virket

Okay, han må da være en travl mand så, der må da være mange der gør sig glæde af at kunne få gjort noget gratis, for al anden behandling mod kolik er jo ikke ligefrem billig og så er der jo ingen garanti for det virker.
Selv har vi brugt lige under 2000 på kiroprakter behandlinger uden nogen effekt desværre

Anmeld

2. september 2012

LSM

Elvers skriver:

Efter 6 måneder stoppede det om dagen... Vi bøvler her 1 1/2 år efter stadig om natten...

Åh nej det lyder da ikke godt i mine øre :p

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.