Til jer der har haft børn med mavekneb/kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

LSM

Roselil skriver:

Synes jeg er ved at komme ovenpå og ved at være klar til nr. 2. Men kun fordi jeg altid har ønsket flere børn end et. Og ja, kan være jeg bare skal tænke som dig, man kan da umuligt få et kolikbarn igen. Næste gang bliver det et dejlig roligt barn der altid er tilfreds

Jo, det var et virkelig svært valg at stoppe amningen. Jeg havde mælk nok, så det føltes så fjollet, men han ammede altid kun i 2-5 min add gangen, pga. at det første tynde mælk er nemmest at få ud og så begyndte han ellers at græde og forsøge at sutte-forfærdeligt. Han tog ikke længere på og vi fik sundhedsplejersken til at komme på besøg og iagttage amningen. Hun syntes det var synd for os begge (han fik også mad op til 17 gange i døgnet tilsidst) Så med tungt hjerte valgte vi flasken. Kan faktisk stadig blive lidt trist over det, især hvis han lægger sig ind til mit bryst.

Håber på vellykket amning hvis vi får en toer

Man må jo bare indse at det er det bedste for sin lille guldklump og bide det i sig , men jeg kan blive ved og at det kommer til at køre super for dig og din nr 2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

LSM

Denisep skriver:

Har i prøvet laktolose? (staves?) det fik min pige os hver dag til at hjælpe med maveb

Men var hun brystbarn?

Lactulose gives vel for hård mave og min læge siger brystbørn ALDRIG får hård mave?

Anmeld

2. september 2012

Elvers

Efter 6 måneder stoppede det om dagen... Vi bøvler her 1 1/2 år efter stadig om natten...

Anmeld

2. september 2012

LSM

morethanperfect skriver:

Det hjalp meget lidt ... Vi blev ved med at gi det , i håb om det hjalp noget mere ..

Ja , det er simpelthen så hårdt !!
Håber snart det går over for jer   

Er holdt med at give dem her, da vi har givet dem i en uges tid uden nogen gavnlig effekt, og det er alligevel så svært at få givet dem de 15 min før når bettemanden er sulten

Tusind tak skal du have

Anmeld

2. september 2012

LSM

Lahn11 skriver:

Det mente de kloge hoveder jo ikke men de er jo også desværre tit villige til at sige alt for at få en til amme til de 6 måneder.. Hun voksede fint og er rigtig hurtig mutorisk, så de mente bestemt det ville have været værre hvis jeg havde givet mme..  Håber heller ikke vi skal igennem det igen  

Okay, jeg gør mig jo også tanker om det kan være min mælk, men slår det lidt væk igen da det vil være et kæmpe nederlag for mig,
Lyder måske lidt egoitisk, vil selvfølgelig gøre alt for min lille dreng, og når vi har prøvet af hvad der kan prøves af vil jeg da også snakke med min læge om det.
Men det vil være et kæmpe nederlag for mig som mor puha
håber virkelig ikke det er det. Men hvorfor skulle det også være det :p

Anmeld

2. september 2012

Pinkrose

LSM skriver:

Men var hun brystbarn?

Lactulose gives vel for hård mave og min læge siger brystbørn ALDRIG får hård mave?

Nej hun var flaske godt nok, men en fra min mødregruppe der ammede fik laktolose til sin datter pga mave problemer hun kæmpede sådan når hun skulle af med afføring. Så det brugte de med sundhedsplejeskens råd

Anmeld

2. september 2012

Maise86

LSM skriver:

Jeg tøver ikke med nr 2, tænker nemlig man da ikke er så uheldig at få et kolik barn 2 gange :p men man kan jo selvfølgelig aldrig vide.

Det er nemlig ekstremt hårdt, her hjælper det faktisk rigtig godt med cyklen med benene, men altså det er jo stadig slemt, det bliver bare lidt bedre.

Åh den amning, ville være så med at skulle droppe den, det kører heldigvis okay indtil videre, dog kan han godt blive lidt utilfreds i slutningen af et måltid hvor mælken ikke løber så hurtigt, men det fungere endnu og forhåbentlig resten af tiden ud.

Var det ikke hårdt for dig at skulle "overgive" dig og give flaske?
Ved selvfølgelig godt man vil gøre det bedste for sin lille guldklump, og hvis det er det der skal til er det det man må gøre.
Men derfor kan man jo godt føle det lidt som nederlag som mor, det tror jeg hvertfald jeg ville gøre

Det er nemlig rigtig hårdt at se sin lille guldklump på den måde

Jeg ammer hver 2. time så ikke han bliver for sulten, så er det bare lidt mindre måltider end hvis jeg ammede hver 3-4 time
Bøvse pauser holder vi masser af, han er dog ikke så vild med dem og kan godt blivr hysterisk :p

Ja en lille periode af et helt liv det har du ret i, tror jeg skal sige det til mig selv noget oftere

Kæresten og jeg har også snakket om når det engang går over, ja så er andét bøvl der kan komme med sådan en lille en sikkert bare småting, tror man bliver stærk som forældre når det først er overstået

Undskyld jeg lige citerer her, men læste tråden igennem og noget sprang mig i øjnene.

Du skriver du ammer hver anden time.

Min lille søn var meget urolig som spæd og da jeg snakkede med vores sp om det spurgte hun hvor ofte jeg ammede ham. Jeg ammede ham også med korte mellemrum og det sagde hun var en dårlig ide, fordi hans krop hele tiden skulle fordøje alt det mad, der hele tiden kom i hans mave. Det gav ham uro.

Jeg ved ikke om det overhovedet kunne have nogen effekt for jer, men vi fik en meget roligere søn efter der blev længere imellem måltiderne.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

2. september 2012

LSM

Denisep skriver:

Nej hun var flaske godt nok, men en fra min mødregruppe der ammede fik laktolose til sin datter pga mave problemer hun kæmpede sådan når hun skulle af med afføring. Så det brugte de med sundhedsplejeskens råd

Okay kunne da være jeg skulle snakke med min sundhedsplejerske om det

Anmeld

2. september 2012

baby012

LSM skriver:

Okay, jeg gør mig jo også tanker om det kan være min mælk, men slår det lidt væk igen da det vil være et kæmpe nederlag for mig,
Lyder måske lidt egoitisk, vil selvfølgelig gøre alt for min lille dreng, og når vi har prøvet af hvad der kan prøves af vil jeg da også snakke med min læge om det.
Men det vil være et kæmpe nederlag for mig som mor puha
håber virkelig ikke det er det. Men hvorfor skulle det også være det :p

Præcis, det er ikke sjovt at stoppe  man føler sig som verdens dårligste mor, det hjalp mig lidt at tænke på at det faktisk var hende der valgte bryst fra.. Men så længe dit barn ikke kaster op, og vokser fint, så er det ikke din mælk 

Anmeld

2. september 2012

Lullaby

Det eneste der virkede på Izabella var ture i barnevognen. Dvs ture hvor hun faktisk hoppede rundt. Så tiede hun stille. Ellers græd hun bare nonstop. Hun startede da hun var 7 uger og fortsatte i 7 uger.  Hverken zoneterapi/akupunktur/det der kraniol-ting eller kiropraktor virkede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.