Til jer der har haft børn med mavekneb/kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

LSM

Månsson skriver:

Det tog ca 6måneder og startede mere eller mindre med det samme hun var født..

hvordan kom du dog igennem det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

L&V

LSM skriver:

Puha det var længe
Håber da ikke det varer så længe her

Det håber jeg dælme heller ikke for dig.. Er det luft eller hård mave eller hvad gør det

Anmeld

2. september 2012

Moar2011

LSM skriver:

Ja hvor længe varede det?
Hos hos har det indtil videre varet i 4 uger, og synes godt nok det er hårdt. Håber hver evig eneste dag at det er ved at være ovre.
Men desværre synes jeg, at det er blevet værre her den sidste uge.
Min lille søn græder og græder, når han er vågen, ja skriger så han næsten ikke kan få luft og ryster nogen gange i hele kroppen, puha det er slet ikke til at holde ud, at se sin lille guldklump på den måde.

Så vil hører jer der har haft "kolik" børn, hvornår startede det og hvornår sluttede det?

Vores søn havde det i ca halv anden mdr til to. Det stoppet efter vi kom til zoneterpi !

Anmeld

2. september 2012

L&V

LSM skriver:

hvordan kom du dog igennem det?

Ja det ved jeg faktisk heller ikke altid... Men nu bliver hun et år og det er næsten glemt igen... Men vores slynge var super, min mor aflastere os en del også havde vi et intenst forløb med zoneterapeuten som os lærte os nogle teknikker vi ku bruge har hjemme

Anmeld

2. september 2012

LSM

HeidiW86 skriver:

Kan ikke svarer dig da jeg heldigvis ikke har oplevet det, men en Ska du have for det må godt nok ikke være sjovt!

Åh tak skal du have
Altid dejligt med en krammer, når man har det lidt hårdt

Anmeld

2. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
LSM skriver:

har virkelig overvejet det!!

Men 3 behandlinger på 8 dage er det ikke meget for sådan en lille en?
Men´hvis det hjælper er det jo selvfølgelig godt og dejligt hurtigt overstået

Tror ik vi tænkte over om det var meget, da hun sagde det var det hun havde bedst erfaring, sagde vi bare ja tak!! Første gang vi var afsted, skreg hun non stop resten af dagen ( skræk ) Anden gang, skreg hun kun 3 timer ( overraskende lidt ) Tredije gang, sov hun hele resten af dagen og efter det var hun bare en glad og tilfreds baby!! Vh stine

Anmeld

2. september 2012

LSM

MortilElias2010 skriver:

Jeg har ikke oplevet det, men besøgte en tidl. studiekammerat igår som blev mor for 8 måneder siden. Deres søn var udover at være ramt af kolik indtil han blev 3 mrd. 24t i døgnet - det eneste der virkede var når han fik bryst, den eneste måde han fik sovet på om natten i en time eller to var hvis hun lå med brystet i munden på ham hver aften i to timer. De løb panden i muren flere gange og var ved at knække sammen og ikke engang der hvor de havde allermest brug for at andre tog over kom de igennem til lægerne. Det viste sig at han var født med det der gør at når han gylper så kommer mavesyren op og ætser hans halsrør (de siger de vokser fra det ved 3 mrds alderen men han er 8 mrd og ikke nok med det så ryger hans gylp ned igen (hvilket er sjældent) og ætsetop hans halsrør på vej ned igen. Men alt dette vidste de ikke og ingen fortalte dem noget. De vidste bare noget var galt med ham. 4.5 mrd tog det før de fik hjælp og nu er drengen på medicin som voksne får for mavesår. Det er helt utroligt at de er kommet igennem det, og med deres egne ord - kun lige og lige. Moren brød sammen efter 3 måneder, manden tog en uge så var han fuldstændig sendt til tælling og havde spurgt hvordan hun i alverden havde klaret det så længe. 24t nonstop og de kunne hverken lægge ham ned, han skulle være hos dem hele tiden og ikke engang der holdt han op med at græde. Er så imponeret over deres styrke og er så glad for at de nu har en glad og smilende dreng som pludrer og trives. Han har ikke længere smerter men det er ikke slut endnu. Da han stadigvæk har ture i perioder men det er i det mindste ikke 24t i døgnet mere. Utroligt. 

Åha ja så har jeg det jo nærmest nemt i forhold til.
Utroligt det ikke blev fundet ud af oget før, men tror læger har tendens til bare at sige det er helt normalt at de skriger meget i starten uden det e noget man kan gøre noget ved, og derfor bliver de fleste babyer ikke undersøgt "ordentligt" før senere. man burde bare undersøge alle babyer der er på den måde, det er sgu synd for de de skal starte livet ud med smerte

Anmeld

2. september 2012

LSM

StineW79 skriver:

Tror ik vi tænkte over om det var meget, da hun sagde det var det hun havde bedst erfaring, sagde vi bare ja tak!! Første gang vi var afsted, skreg hun non stop resten af dagen ( skræk ) Anden gang, skreg hun kun 3 timer ( overraskende lidt ) Tredije gang, sov hun hele resten af dagen og efter det var hun bare en glad og tilfreds baby!! Vh stine

Jeg vil da håbe på vi kan få ligeså fantastisk et forløb hvor må det være dejligt

Anmeld

2. september 2012

LSM

Månsson skriver:

Det håber jeg dælme heller ikke for dig.. Er det luft eller hård mave eller hvad gør det

Det må være luft, min læge siger at babyer der får brystmælk ikke kan blivë forstoppet

Min kærestes mor er førtidspensionist og er rigtig god til at tilbyde aflastning så det er dejligt

Anmeld

2. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
LSM skriver:

Jeg vil da håbe på vi kan få ligeså fantastisk et forløb hvor må det være dejligt

Ja det var virkelig som at få et helt andet barn. Her kom det bare lige pludseligt, så det var noget af et "chok" og hun var godt nok billig til salg nogle gange! 

Håber at i finder noget der virker!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.