Til jer der har haft børn med mavekneb/kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23.703 visninger
87 svar
4 synes godt om
2. september 2012

LSM

Ja hvor længe varede det?
Hos hos har det indtil videre varet i 4 uger, og synes godt nok det er hårdt. Håber hver evig eneste dag at det er ved at være ovre.
Men desværre synes jeg, at det er blevet værre her den sidste uge.
Min lille søn græder og græder, når han er vågen, ja skriger så han næsten ikke kan få luft og ryster nogen gange i hele kroppen, puha det er slet ikke til at holde ud, at se sin lille guldklump på den måde.

Så vil hører jer der har haft "kolik" børn, hvornår startede det og hvornår sluttede det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

HeidiW86

LSM skriver:

Hos hos har det indtil videre varet i 4 uger, og synes godt nok det er hårdt. Håber hver evig eneste dag at det er ved at være ovre.
Min lille søn græder og græder, når han er vågen, ja skriger så han næsten ikke kan få luft og ryster nogen gange i hele kroppen, puha det er slet ikke til at holde ud, at se sin lille guldklump på den måde.

Så vil hører jer der har haft "kolik" børn, hvornår startede det og hvornår sluttede det? /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Kan ikke svarer dig da jeg heldigvis ikke har oplevet det, men en Ska du have for det må godt nok ikke være sjovt!

Anmeld

2. september 2012

morethanperfect

LSM skriver:

Så vil hører jer der har haft "kolik" børn, hvornår startede det og hvornår sluttede det?

Oscars varede ca 3 mdr.. 

Anmeld

2. september 2012

MortilElias2010

Jeg har ikke oplevet det, men besøgte en tidl. studiekammerat igår som blev mor for 8 måneder siden. Deres søn var udover at være ramt af kolik indtil han blev 3 mrd. 24t i døgnet - det eneste der virkede var når han fik bryst, den eneste måde han fik sovet på om natten i en time eller to var hvis hun lå med brystet i munden på ham hver aften i to timer. De løb panden i muren flere gange og var ved at knække sammen og ikke engang der hvor de havde allermest brug for at andre tog over kom de igennem til lægerne. Det viste sig at han var født med det der gør at når han gylper så kommer mavesyren op og ætser hans halsrør (de siger de vokser fra det ved 3 mrds alderen men han er 8 mrd og ikke nok med det så ryger hans gylp ned igen (hvilket er sjældent) og ætsetop hans halsrør på vej ned igen. Men alt dette vidste de ikke og ingen fortalte dem noget. De vidste bare noget var galt med ham. 4.5 mrd tog det før de fik hjælp og nu er drengen på medicin som voksne får for mavesår. Det er helt utroligt at de er kommet igennem det, og med deres egne ord - kun lige og lige. Moren brød sammen efter 3 måneder, manden tog en uge så var han fuldstændig sendt til tælling og havde spurgt hvordan hun i alverden havde klaret det så længe. 24t nonstop og de kunne hverken lægge ham ned, han skulle være hos dem hele tiden og ikke engang der holdt han op med at græde. Er så imponeret over deres styrke og er så glad for at de nu har en glad og smilende dreng som pludrer og trives. Han har ikke længere smerter men det er ikke slut endnu. Da han stadigvæk har ture i perioder men det er i det mindste ikke 24t i døgnet mere. Utroligt. 

Anmeld

2. september 2012

M!

Hej, 

Min søn havde også kolik som lille, men i hans tilfælde var der mange ting der spillede ind! 

Hvad gør du for at hjælpe din søn? 

Hvad spiser han? Får han afføringsmiddel? 

Kæmpe , det er urimelig hårdt at se sit barn have ondt!

Anmeld

2. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her tog vi thea til en zoneterapout. Var afsted 3 gange i løbet af 8 dag. Efter 3 behandling forsvandt hendes kolik simpelhen fra søndag til mandag. Det bedste vi nogensinde har gjort!!! Så hvis i ik har prøvet det, vil jeg klart anbefale det. Tror det var ca 4-5 uger det stod på!! Vh stine

Anmeld

2. september 2012

LSM

M! skriver:

Hej, 

Min søn havde også kolik som lille, men i hans tilfælde var der mange ting der spillede ind! 

Hvad gør du for at hjælpe din søn? 

Hvad spiser han? Får han afføringsmiddel? 

Kæmpe , det er urimelig hårdt at se sit barn have ondt!

Han får udelukkende brystmælk.
Har afprøvet mylocon dråber uden nogen gavnlig effekt.
Været ved kiroprakter, han var lidt spændt mellem skulderbladene men heller ikke dette havde gavnlig effekt.

Jeg cykler med hans ben, hvilket sommetider hjælper, medmindre han bliver for ked/hysterisk for så spænder han i hele kroppen
Vi massere sommetider maven men synes ikke dette hjælper.

Vi overvejer meget at prøve Zoneterapi i håb om det måske kunne hjælpe.

Hvor længe havde din søn kolik og hvad hjalp ham?

Anmeld

2. september 2012

LSM

StineW79 skriver:

Her tog vi thea til en zoneterapout. Var afsted 3 gange i løbet af 8 dag. Efter 3 behandling forsvandt hendes kolik simpelhen fra søndag til mandag. Det bedste vi nogensinde har gjort!!! Så hvis i ik har prøvet det, vil jeg klart anbefale det. Tror det var ca 4-5 uger det stod på!! Vh stine

har virkelig overvejet det!!

Men 3 behandlinger på 8 dage er det ikke meget for sådan en lille en?
Men´hvis det hjælper er det jo selvfølgelig godt og dejligt hurtigt overstået

Anmeld

2. september 2012

L&V

LSM skriver:

Det tog ca 6måneder og startede mere eller mindre med det samme hun var født..

Anmeld

2. september 2012

LSM

Månsson skriver:

Det tog ca 6måneder og startede mere eller mindre med det samme hun var født..

Puha det var længe
Håber da ikke det varer så længe her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.