Til jer der har haft børn med mavekneb/kolik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
LSM skriver:

Nogle dage siger jeg også til kæreste at det er mig der tager op og handler for lige at få et lille afbræk

Vores lille Benjamin sover for det meste også okay om natten, men vil sommetider gerne lige være vågen 2 timer
Heldigvis uden særlig meget gråd og skrigeri der om natten

Ja jeg elskede virkelig at handle ind dengang. Lidt dyrt i længden vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2012

Pinkrose

LSM skriver:

Åh ha 6 mdr lyder ikke særlig godt i mine øre
Det må have været hårdt for jer.

det ikke varer så længe for vores lille Benjamin

Var i så til kiropraktor ?

Jo det var sindsyg hårdt. Røg fuldstændig ned med flaget, hun sover ca 6 timer i døgnet fra hun blev født og til seks måneder. Og streg og græd fra kl 18 - ca05 om morgen hver eneste dag. Blev nærmest sindsyg. Men fandt ud af at hendes ryg var blevet trukket ud af led under fødslen var jeg ikke blevet informeret om, mé. Var den flere steder, og var både til fys og så kiroprakter og efter 3 gange var det meget bedre, men vi gik med mellem rum det første år da den blev ve med at drille. Men det hjalp virkelig meget og gav hende ro allerede efter to behandlinger

Anmeld

2. september 2012

LSM

StineW79 skriver:

Ja jeg elskede virkelig at handle ind dengang. Lidt dyrt i længden vh stine

HAha ja man kan altid finde på noget man lige mangler :p

Anmeld

2. september 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil
LSM skriver:

Ja hvor længe varede det?
Hos hos har det indtil videre varet i 4 uger, og synes godt nok det er hårdt. Håber hver evig eneste dag at det er ved at være ovre.
Men desværre synes jeg, at det er blevet værre her den sidste uge.
Min lille søn græder og græder, når han er vågen, ja skriger så han næsten ikke kan få luft og ryster nogen gange i hele kroppen, puha det er slet ikke til at holde ud, at se sin lille guldklump på den måde.

Så vil hører jer der har haft "kolik" børn, hvornår startede det og hvornår sluttede det?

Puha, stakkels jer! Husker det kun alt for godt selv. Faktisk derfor jeg tøver med nr. 2

Elias havde kolik til 4 mdrs. alderen. Nogle dage værre end andre. Jeg måtte opgive amningen da han var 3 mdr. fordi han simpelthen ikke kunne koncentrere sig om at suge da han græd så meget. Han fik så flaske da han ikke skulle bruge så mange kræfter på at få mælken ud. Så kunne han græde og drikke samtidig

Det er så hårdt og forfærdeligt at se sit barn have smerter.

Kan kun give dig de sædvanlige råd. Masser af cyklen med benene og trække benene op og ind mod maven så evt. luft presses ud. (vi opdagede efter nogle mdr. at det hjalp da vi turde gøre øvelserne lidt mere voldsomt end vi havde gjort tidligere) Ikke for store måltider og husk at få bøvset af. Varmt bad og især en tændt hårtørrer var det mest effektive. Ellers ville han gynges meget hurtigt op og ned, her hjalp det da vi fik en slyngevugge. Zoneterapi (her hjalp det desværre kun de dage han blev behandlet, så sov han altid så godt.)

Held og lykke og husk, det går over, det er en lille periode ud af et helt liv og bageftervil du være over, at du klarede det

Anmeld

2. september 2012

baby012

5 måneder  

Anmeld

2. september 2012

LSM

Denisep skriver:

Jo det var sindsyg hårdt. Røg fuldstændig ned med flaget, hun sover ca 6 timer i døgnet fra hun blev født og til seks måneder. Og streg og græd fra kl 18 - ca05 om morgen hver eneste dag. Blev nærmest sindsyg. Men fandt ud af at hendes ryg var blevet trukket ud af led under fødslen var jeg ikke blevet informeret om, mé. Var den flere steder, og var både til fys og så kiroprakter og efter 3 gange var det meget bedre, men vi gik med mellem rum det første år da den blev ve med at drille. Men det hjalp virkelig meget og gav hende ro allerede efter to behandlinger

Men de har vel ikke vidst det ved fødslen for så vil man da mene de skulle fortælle jer det.

Altid noget i fandt noget der kunne hjælpe,

Vi har haft kiroprakter til at kigge på vores søn, og han var da også lidt spændt mellem skulderbladene men behandlingen har desværre ikke hjulpet.

Er ikke i tvivl om at det er maven den er galt med, han virkelig presser så han bliver ekstremt rød i hovedet når han skal prutte

Anmeld

2. september 2012

LSM

Roselil skriver:

Puha, stakkels jer! Husker det kun alt for godt selv. Faktisk derfor jeg tøver med nr. 2

Elias havde kolik til 4 mdrs. alderen. Nogle dage værre end andre. Jeg måtte opgive amningen da han var 3 mdr. fordi han simpelthen ikke kunne koncentrere sig om at suge da han græd så meget. Han fik så flaske da han ikke skulle bruge så mange kræfter på at få mælken ud. Så kunne han græde og drikke samtidig

Det er så hårdt og forfærdeligt at se sit barn have smerter.

Kan kun give dig de sædvanlige råd. Masser af cyklen med benene og trække benene op og ind mod maven så evt. luft presses ud. (vi opdagede efter nogle mdr. at det hjalp da vi turde gøre øvelserne lidt mere voldsomt end vi havde gjort tidligere) Ikke for store måltider og husk at få bøvset af. Varmt bad og især en tændt hårtørrer var det mest effektive. Ellers ville han gynges meget hurtigt op og ned, her hjalp det da vi fik en slyngevugge. Zoneterapi (her hjalp det desværre kun de dage han blev behandlet, så sov han altid så godt.)

Held og lykke og husk, det går over, det er en lille periode ud af et helt liv og bageftervil du være over, at du klarede det

Jeg tøver ikke med nr 2, tænker nemlig man da ikke er så uheldig at få et kolik barn 2 gange :p men man kan jo selvfølgelig aldrig vide.

Det er nemlig ekstremt hårdt, her hjælper det faktisk rigtig godt med cyklen med benene, men altså det er jo stadig slemt, det bliver bare lidt bedre.

Åh den amning, ville være så med at skulle droppe den, det kører heldigvis okay indtil videre, dog kan han godt blive lidt utilfreds i slutningen af et måltid hvor mælken ikke løber så hurtigt, men det fungere endnu og forhåbentlig resten af tiden ud.

Var det ikke hårdt for dig at skulle "overgive" dig og give flaske?
Ved selvfølgelig godt man vil gøre det bedste for sin lille guldklump, og hvis det er det der skal til er det det man må gøre.
Men derfor kan man jo godt føle det lidt som nederlag som mor, det tror jeg hvertfald jeg ville gøre

Det er nemlig rigtig hårdt at se sin lille guldklump på den måde

Jeg ammer hver 2. time så ikke han bliver for sulten, så er det bare lidt mindre måltider end hvis jeg ammede hver 3-4 time
Bøvse pauser holder vi masser af, han er dog ikke så vild med dem og kan godt blivr hysterisk :p

Ja en lille periode af et helt liv det har du ret i, tror jeg skal sige det til mig selv noget oftere

Kæresten og jeg har også snakket om når det engang går over, ja så er andét bøvl der kan komme med sådan en lille en sikkert bare småting, tror man bliver stærk som forældre når det først er overstået

Anmeld

2. september 2012

LSM

Lahn11 skriver:

5 måneder  

Øvøv det lyder ikke godt i mine øre
Hvor må det have været hårdt

Gik i til nogen form for behandling for det?

Anmeld

2. september 2012

morethanperfect

LSM skriver:

Puha

prøvede i nogen form for behandlinger?
og hvornår startede det for jeres lille Oscar?

Det startede da han var en mdr..

Nej , eller jo , han fik mylicon dråber , men han havde stadig ondt
Ellers masserede vi hans mave og lavede øvelser med arme og ben ..  

Anmeld

2. september 2012

4xGreve

LSM skriver:

Ja hvor længe varede det?
Hos hos har det indtil videre varet i 4 uger, og synes godt nok det er hårdt. Håber hver evig eneste dag at det er ved at være ovre.
Men desværre synes jeg, at det er blevet værre her den sidste uge.
Min lille søn græder og græder, når han er vågen, ja skriger så han næsten ikke kan få luft og ryster nogen gange i hele kroppen, puha det er slet ikke til at holde ud, at se sin lille guldklump på den måde.

Så vil hører jer der har haft "kolik" børn, hvornår startede det og hvornår sluttede det?

Daniella fik kolik da hun var ca. 3 måneder og det varet ca. 3 måneder fra ca. kl. 16-17 stykker til ca. kl. 05-07 næste morgen

Vi besøgte en i Ans der behander børn med kolik gratis og det virket lige så stille for hver gang og efter 4-5 gang havde hun næsten intet mere

Milo havde det fra han ca. var 1 månede til han var 3 måneder og der besøgte vi ham også i dette tilfælde hjalp det kun nogle dage af gange så tog vi afsted igen og til sidst var der intet.

han har tidliger været børnlæge og har en rigtig god viden inde for børn som også har hjulpet os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.