A&F skriver:
Hej ven. Jeg vil da gerne besvare dig
. Jeg tog tørklæde på da jeg kom i puberteten. Det er der, at man skal tildække sig. Det er Allah der beder os om det i Koranen, i Verset der omhandler kvinder. For at hun skal beskyttes mod fremmede øjne, og fremmedes fantasier og lyster. En kvinde er skabt smukt, men hendes skønhed skal ikke vises. Kun den heldige og gudsfrygtige mand som hun gifter sig med
. Men, ingen skal tvinges til at gå med det. Jeg bærer mit tørklæde først og fremmest for Allahs skyld. For at vise min kærlighed til Ham og min respekt for islam og overfor mig selv som kvinde. En kvinde er en del af manden. Kvinden er mandens ansvar. Kvindes skal forsørges, beskyttes og værnes om. Dette står I koranen. En kvinde har ret til at uddanne sig, og at arbejde, men i sidste ende er det manden der bærer ansvaret for alt. Han skal passe sin familie. Kvinden har ret til at blive hjemme , passe børn og hjem , eller have en tjener til dette. Herhjemme hos os, har vi respekt for de roller islam har givet manden og kvinden. Jeg gør intet uden at min mand er velvidende om det og omvendt. Jeg har en ret over for min mand og han har en ret over mig. Vi supplere hinanden, elsker hinanden og støtter hinanden . Vi siger vores mening og respektere hinanden. Det er rigtigt at man som kvinde ikke kan rejse alene uden en "beskytter". Og det er enten manden, faderen , sønnen, svigerfar, morfar eller farfar. Det er pga at kvinden skal beskyttes og at der ikke skal ske hende noget. Min mand vil ikke at jeg rejser udenlands uden ham. Og det har jeg som muslimsk kvinde det helt fint med. Ang at bestemme i hjemmet , jamen her bestemmer vi ligemeget
. Der er ingen regler her. Man skulle nærmest mene at manden er den undertrykte med alle de pligter de har
Det mest selvmodsigende indlæg til dato!:
Du siger, at man skal tildække sig når man rammer puberteten, men at ingen skal tvinges.
Du skriver, at kvinden er smuk, men at hun skal gemme sig.
Du skriver, at kvinden er mandens ansvar, men at i dit private hjem bestemmer i ligemeget.
Det er dog ok, noget af det sværeste er, at forsvare sit religiøse tilhold. Dog har jeg det svært med, at du i en anden tråd er fortaler for at tildække dit barn(pga. faren for pædofili), når du tydeligvis tilbeder en profet/pædofil der har en svaghed for små piger......
Håber ikke du tror, at jeg, kun er, kun er anti-muslim, jeg er generelt anti-religion.