nogle muslimske kvinder til stede ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2012

A&F

Fatme skriver:

Hej

Min historie med tørklde var, at jeg en dag kom hjem grædende som 8 årig fra skolen. Min far spurgte, hva der var galt og svaret var, at jeg gerne vil have tørklde på som min mor har , Men det var han imod da j stadig var lille, men j blev ved og kom hjem flere gange på den måde. Eftr et par gange fik j så lov Nu er j er 22 år og har aldrig taget det af og kommer hellere ikk, for jeg elsker det virkelig Jeg føler mig tryg når jeg på gaden.

Med hensyn til hjemmet, så bor j sammen med min mand og sammen har vi en dejlig prins på et år , og vi venter en prinsesse. Min mand har j selv valgt, ingen tvangs fra min familie . Hjemme bestemmer vi ligemeget. Han hjælper med huset og passer sønnen når jeg har brug for at slappe af. Vi handler sammen og gøre næsten alt sammen Han behandler mig som sin prinsesse

PS: undskyld hvis der er for mange stavefejl, det er skrevet fra iphone ,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2012

Gokhanozen

A&F skriver:

Jeg forstår. Jamen da min mand og jeg var i Egypten i december , var vores datter 5 mdr . Jeg ammede hende med hendes dyne, der dækkede mig. Ellers har jeg altid kunne finde et sted, at amme hende. No problem der

præsic

Anmeld

19. august 2012

Meliora

A&F skriver:

Jo vi kvinder er svagere end manden i den forstand, at vi først og fremmest ofte handler med følelser, er følsomme og ikke kan klare fysisk hårdt arbejde som mænd kan. Men du har et sysnpunkt, og det er da bare i orden. Vil dog ikke acceptere at nogen skal kalde muslimske kvinder undertrykte , før de har prøvet at leve vores liv som kvinde i islam. En kvinde rejser ikke uden søn eller mand. Ja manden kan rejse , han kan passe sig selv. Men har ikle ret til at være mere end 3 dage væk fra sin kone, uden hendes accept. Da kvinden har en ret over ham privat osv. Kvinden kan godt bevæge sig frit i sit land. Hygge med veninder eller lign imens manden passer børn. Desuden lever de fleste muslimer efter Koranen og efter vores profet Muhammeds sædvane, og med respekt for vores roller. I de fleste muslimske hjem, er der sjældent problemer med rollefordelingen. Manden har ansvaret for at familien har det godt . Han har ikke ret til at blive hjemme og lade sig forsøge af sin kone. At han er arbejdsløs er en anden kontekst. Kvinden kan vælge at uddanne sig, arbejde og hjælpe til, eller gemme sine penge til sig selv, hvis det er det hun vil. Jeg har valgt at uddanne mig og være en del af samfundet og hjælpe min mand med det jeg kan. Min mand arbejder og er studerende. Der ikke noget bedre, end en mand der ved at han er en rigtig mand. Beskytter, forsørger og en tryghedbase for kvinden. Og der ikke noget bedre end en kvinde der venter på sin mand med glæde,taknemmelighed og kærlighed til sin mand. Så snart en kvinde er som en mand og manden som kvinde, så går det faktisk ned af bakke med nogle forhold desværre. En ting er stensikkert. Jeg vil aldrig bytte det liv jeg har med andet

Det kan godt være du er fysisk svag og at din mand ikke handler med følelser, men det er jo ikke det samme som at det er sådan det generelt er. Herhjemme er vi lige følelsesladede og jeg skulle da bestemt mene jeg er ret fysisk stærk. Ingen skal behandle mig som glasfigur, og jeg synes egentlig det er ret frastødende at vi i år 2012, i et moderne samfunnd, stadig har mennesker der vil skelne så kraftigt mellem kønnene, og  fastholde kvinder i den gammeldags skrøbelige rolle.

Anmeld

19. august 2012

Meliora

gædde skriver:

jeg er ikke muslim, men min mand ville da ikke lade mig rejse til udlandet alene! hvorfor overhoved ha et forhold hvis man ikke vil ha de sjove oplevelser sammen? Vi går også sjældent i byen hver for sig.... ingen af os gider at sidde og glo på vennerne flirte ligeså snart de har chancen for fremmed kød......  Det har da intet med kvinde undertrykkelse at gøre..... "manden passer på sin kvinde" det er da romantisk i mine øjne, ikke nødvendigvis en negativ ting

Nu er der jo også andre i verden end ens partner. Det ville da være totalt upassende at slæbe sin mand med på forretningsrejse, eller til arbejdsrelaterede møder ude i byen. Og mht. bytur, så er det da lige LIDT sjovere at være ude med tøserne, end på bytur med sin mand. Jeg vil da hellere tage ud at spise, i biffen, teatret med ham osv...

Anmeld

19. august 2012

gædde/gitte

Meliora skriver:

Nu er der jo også andre i verden end ens partner. Det ville da være totalt upassende at slæbe sin mand med på forretningsrejse, eller til arbejdsrelaterede møder ude i byen. Og mht. bytur, så er det da lige LIDT sjovere at være ude med tøserne, end på bytur med sin mand. Jeg vil da hellere tage ud at spise, i biffen, teatret med ham osv...

hver sine lyster  og min partner.. eller mand er fantastisk sjov at have med i byen, når det sker.

syntes jeg nået en alder, hvor byture bare ikke er så vigtige....... og slet ikke når man bagefter skal gå og holde kæft med alt det man har været vidner til (utroskab og flirteri icl gramsning)

og nu siger det jo sig selv at jeg ikke skal ud og drikke hjernen ud

Anmeld

19. august 2012

gædde/gitte

Meliora skriver:

Det kan godt være du er fysisk svag og at din mand ikke handler med følelser, men det er jo ikke det samme som at det er sådan det generelt er. Herhjemme er vi lige følelsesladede og jeg skulle da bestemt mene jeg er ret fysisk stærk. Ingen skal behandle mig som glasfigur, og jeg synes egentlig det er ret frastødende at vi i år 2012, i et moderne samfunnd, stadig har mennesker der vil skelne så kraftigt mellem kønnene, og  fastholde kvinder i den gammeldags skrøbelige rolle.

jeg syntes det er frastødende(for at bruge dit egent ord) at der i år 2012 er nogen der vil ha at vi alle skal være lige følsesladet, lige fysisk stærke osv.

det er da dejligt at ingen af os er ens, og at vi hver især har vores egen rytme, i vores eget forhold.

Ligestilling er i mine øjne når begge partnere er tilfredse og lykkelige.

Anmeld

19. august 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
gædde skriver:

jeg syntes det er frastødende(for at bruge dit egent ord) at der i år 2012 er nogen der vil ha at vi alle skal være lige følsesladet, lige fysisk stærke osv.

det er da dejligt at ingen af os er ens, og at vi hver især har vores egen rytme, i vores eget forhold.

Ligestilling er i mine øjne når begge partnere er tilfredse og lykkelige.

Jeg tror nu ikke hun har noget imod forskelligheder, men det du siger er jo at manden skal være forsørgen og den store macho man - helst ikke være svag og vise sine følelser.

Og kvinden skal være feminin og skrøbelig etc.

Hvad hvis man er lykkelig med ikke at være særlig feminin?

Anmeld

19. august 2012

Father

A&F skriver:

Hej ven. Jeg vil da gerne besvare dig. Jeg tog tørklæde på da jeg kom i puberteten. Det er der, at man skal tildække sig. Det er Allah der beder os om det i Koranen, i Verset der omhandler kvinder. For at hun skal beskyttes mod fremmede øjne, og fremmedes fantasier og lyster. En kvinde er skabt smukt, men hendes skønhed skal ikke vises. Kun den heldige og gudsfrygtige mand som hun gifter sig med. Men, ingen skal tvinges til at gå med det. Jeg bærer mit tørklæde først og fremmest for Allahs skyld. For at vise min kærlighed til Ham og min respekt for islam og overfor mig selv som kvinde.  En kvinde er en del af manden. Kvinden er mandens ansvar. Kvindes skal forsørges, beskyttes og værnes om. Dette står I koranen. En kvinde har ret til at uddanne sig, og at arbejde, men i sidste ende er det manden der bærer ansvaret for alt. Han skal passe sin familie. Kvinden har ret til at blive hjemme , passe børn og hjem , eller have en tjener til dette. Herhjemme hos os, har vi respekt for de roller islam har givet manden og kvinden. Jeg gør intet uden at min mand er velvidende om det og omvendt. Jeg har en ret over for min mand og han har en ret over mig. Vi supplere hinanden, elsker hinanden og støtter hinanden . Vi siger vores mening og respektere hinanden. Det er rigtigt at man som kvinde ikke kan rejse alene uden en "beskytter". Og det er enten manden, faderen , sønnen, svigerfar, morfar eller farfar. Det er pga at kvinden skal beskyttes og at der ikke skal ske hende noget. Min mand vil ikke at jeg rejser udenlands uden ham. Og det har jeg som muslimsk kvinde det helt fint med. Ang at bestemme i hjemmet , jamen her bestemmer vi ligemeget. Der er ingen regler her. Man skulle nærmest mene at manden er den undertrykte med alle de pligter de har

Det mest selvmodsigende indlæg til dato!:

Du siger, at man skal tildække sig når man rammer puberteten, men at ingen skal tvinges.

Du skriver, at kvinden er smuk, men at hun skal gemme sig.

Du skriver, at kvinden er mandens ansvar, men at i dit private hjem bestemmer i ligemeget.

Det er dog ok, noget af det sværeste er, at forsvare sit religiøse tilhold. Dog har jeg det svært med, at du i en anden tråd er fortaler for at tildække dit barn(pga. faren for pædofili), når du tydeligvis tilbeder en profet/pædofil der har en svaghed for små piger......

Håber ikke du tror, at jeg, kun er, kun er anti-muslim, jeg er generelt anti-religion.

Anmeld

19. august 2012

Father

ja det gør man, men derfor skal ret være ret alligevel.. 
Det er sørgeligt at man ikke hører om de gode mennesker som er muslimer.. meget endda.. Jeg tror faktisk jeg vil gøre en indsats for at sprede god karma over muslimer, det kan ikke passer at religion skal have så meget magt..
Jeg selv ved ikke hvad jeg tror på så kan ikke rigtig sætte det op mod noget..  

Fejl indlæg.............

Anmeld

19. august 2012

HeXeri

Father skriver:

Det mest selvmodsigende indlæg til dato!:

Du siger, at man skal tildække sig når man rammer puberteten, men at ingen skal tvinges.

Du skriver, at kvinden er smuk, men at hun skal gemme sig.

Du skriver, at kvinden er mandens ansvar, men at i dit private hjem bestemmer i ligemeget.

Det er dog ok, noget af det sværeste er, at forsvare sit religiøse tilhold. Dog har jeg det svært med, at du i en anden tråd er fortaler for at tildække dit barn(pga. faren for pædofili), når du tydeligvis tilbeder en profet/pædofil der har en svaghed for små piger......

Håber ikke du tror, at jeg, kun er, kun er anti-muslim, jeg er generelt anti-religion.

Jeg synes du går langt over grænsen. Det er ikke hendes ansvar at retfærdiggøre religiøs læren overfor en ateist? Vi må allesammen acceptere vores forskelligheder og møde hinanden med et åbent sind. Det er ikke dit job at omvende nogen.

Jeg er heller ikke religiøs, men respekterer andres ret til at tro på hvem de vil. Og skal du endeligt være efter en af de monoteistiske religioner, kunne det være du skulle begynde med den du selv er født ind i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.