Princesspigen skriver:
er her nogle muslimske kvinder til stede ?
det er egentlig fordi jeg er ret nysgerrig omkring hvordan det fungerer i jeres hjem, jeg har et par spørgsmål og ja måske nogle "fordomme" om hvordan i lever og jeg håber i kan hjælpe, være ærlige omkring hvor meget jeg har ret eller tager fejl.. 
jeg ønsker ikke at træde nogle over tæerne og håber det er okay for folk jeg laver denne debat..
som sagt nysgerrighed!
jeg hører så tit om muslimske kvinder der bliver undertrykt, frarøvet deres frihed, eller disideret banket i hjemmet hvis ikke de gør PRECIS som manden siger.. er det så galt som det lyder ? hvordan er det hos dig ? er det manden der bestemmer det hele ?
det er altid manden der arbejder og kvinden der går hjemme og passer hus og børn.. er dette sandt ? ? hvad jeg hører må kvinderne ikke få en uddannelse eller et job.. ? ?
en kvinde eller pige må ikke gå alene på gaden, hun skal altid følges af en mand eller anden kvinde.. er dette sandt ?
hvorfor dækker i jer med tørklæder ? fordi manden vælger det eller det står i koranen(undskylder meget hvis det ikke er stavet rigtigt) eller fordi i ikke ønsker selv at sende sex-signaler ?
hvor gamle er i før i begynder at bruge tørklæderne ? helt små piger går jo ikke med dem.. 
hvis det er manden der bestemmer der hjemme, har i så noget at sku ha sagt med indkøb af fx. møbler, tøj køb eller køb af ting til baby ? ?
uha spørgsmål er der massere af, håber der er nogle der er søde at svare og som sagt håber jeg ikke jeg træder nogle over tæerne 
Jeg er muslim og er en kvinde på 21 år og mig og min dejlige mand venter en lille dreng til oktober 
Altså herhjemme lever vi meget religiøst dvs. vi går meget efter koranen og følger Profeten Mohammed Guds sendebud.
Dvs. der er ligestilling, Profeten Mohammed havde stort respekt for kvinder og der er en stor vers i koranen som støtter og beskytter kvinder og fortæller kvindernes rettigheder.
Profeten mohammed har altid hjulpet hans kone med daglige og praktiske ting osv.
Hvis en hver muslim gik efter koranen korekt vil alt det du har skrevet undgås, det du skriver som desværre sker og kan ske pga. kulturmæssige, forkert opdragede og problembørne som høj sandsynlig har masser traumer med sig og derfor udføre i deres forhold.
Lidt om vores forhold: Min mand repekter mig fuldtændig og jeg på samme måde, hvergang der skal handles sidder vi altid og snakker om hvad der er bedst for os og tager en fælles beslutning men jeg oplever jeg vil have jeg skal bestemme de fleste gange da hans synes jeg er hjemmet rose
vi hjælper hinanden med rengøring,tøjvask mad osv. da vi begge arbejder. Vi har levet vores barns værelse og det er mest mig der har bestemt, da han har endnu mere respekt fordi det er mig der bære ham og skal føde ham i smerte.
Mine svigerforældre og min egne forældre er på samme måde.
Min mand kan aldrig nogensinde finde på at slå mig aldrig!
Så hvis man har fået en god islamisk opdragelse så er der ingen problemer.
Tørklæde står i koranen og så vidt muligt er det vigtig kvinder dækker sig. Børns skal ikke gå med tørklæde, selvom nogen gør det, skal børn ikke. Kvinder skal når de er ved at være voksne.
Jeg bærer tørklæde fordi jeg går efter Guds ord og ikke min mands. Og manden må ikke bestemme overfor kvinden. Fordi man skal gøre det for guds skyld og ik for mandens
Kvinder må da gerne ud alene så længere de føler sig trygge og har trygge omgivelser. Der står ingen steder kvinden er svag. (kultur desværre)
hensyn til uddannelse står der i koranen at kvinder/mænd skal lære så meget så muligt dvs. tage uddannelser og forske osv.
Håber det hjalp lidt på dine spørgsmål 
Mvh. merii som har 12 uger til termin